Sverige har ju mer eller mindre blivit en transportsträcka. Jag har i många år haft i baktankarna hur man skulle kunna ta sig tid att även se Sverige på ett lite nytt sätt, köra dom där vägarna som man inte annars kulle köra,
Klurat i några år på ett sätt....jo, en Biltemarunda. Besöka varenda Biltemaföretag i Sverige och käka en korv? Borde ju bli en lite zikzaktur med vägar som man annars inte skulle köra?
Skulle inte offra en vecka på Sverige
Finns en gräns när man blir less på Norge också. Varit bla till Trollstigen/Geiranger 26 ggr
Har nu inte varit i Sydnorge på hur många år som helst
Jag har nu iställlet börjat beta av från nordöst Norge med tema "vänder där vägen tar slut". Ibland vissa vägar så blir man lite ödmjuk när vägen tar slut. Man stannar till funderar varför i helsike människor valt att bo på såna här ställen. (tänker då framför allt vintertid)
Lika ödmjuk blir man också i fjällvärlden i nord när man stannar till bara sådär. Kikar runt på fjällen och bara "lyssnar på tystnaden"....
Nåja, kanske det ändå är dags för en liten tur i Sydnorge igen. Ibland är det ju kul att lyssna på tjattrande turister, speciellt i Geiranger
Förutom att ovanför Mora, så ligger samtliga Biltema längs med kusten. =D
Det finns ju trots allt en del folk som har cyklat från Treriksröset till Smygehuk på 7 dagarHumor Ju mer jag tittar på kartan desto mer inser jag ju att jag har noll jäkla koll. Man kan ju säkert beta av Sverige på bara några dagar, men varför inte utforska lite
Denna kanske kan vara något, men är möjligen mer inriktad på äventryshoj.
http://www.transeurotrail.org/sweden/
Denna kanske kan vara något, men är möjligen mer inriktad på äventryshoj.
http://www.transeurotrail.org/sweden/
Hur grymt som helst ju, tackar!Furkot.com
Utmärkt ruttplaneringsverktyg.
Det finns ju trots allt en del folk som har cyklat från Treriksröset till Smygehuk på 7 dagar
Jag brukar börja med att bestämma något jag vill uppleva/se, och då ger sig ofta destinationen/destinationerna ganska naturligt. Sen listar jag ut vilken väg jag vill ta dit, och där kan det bli ett litet moment 22 med vägval/mackar/campingar, men med lite lirkande brukar det gå. Ibland får man kanske ta 10 mil extra en dag för att campingen låg på ett visst ställe tex. Sen kan man ju kolla om det finns något kul man vill se i närheten av vägarna man har valt, tex häftig utsikt, något museum eller så, och då korrigerar man efter det. Vips har man en vägbeskrivning med sträcka varje dag, boende och mackar. Jag brukar dessutom göra två, en för boende, och en för mackar, man tankar ju sällan på campingen Och det känns rätt skönt att veta att det verkligen finns en mack om 10 mil när man åker förbi den sista macken före fjället med halvtank. Dessutom är det trist att stanna i onödan och tanka hela tiden, utifall att.
Innan jag köpte GPS blev det utskriven vägbeskrivning i tankväskan, vilket har sina nackdelar, man väljer gärna större/mer lättnavigerade vägar på det viset, man vill ju inte råka missa någon liten väg man ska in på och åka vilse mitt i ingenstans. Med GPS kan man ju lättare göra rutter med roliga vägar. Och tro mig, du kommer att ledsna på att hela tiden stanna och kolla på mobilen för att lista ut var du skulle ha svängt
Jäklar, med en C1´a?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |