Coola Ola
Guest
Markus skrev:2109009Hoho, har du lyssnat på någon idol nu igen? Kolla vart pengarna går istället.
"polis och brandkår" Den var bra.
Kan inte du berätta istället? Det är så fascinerande att lyssna på dina sagor
Markus skrev:2109009Hoho, har du lyssnat på någon idol nu igen? Kolla vart pengarna går istället.
"polis och brandkår" Den var bra.
Jag länkade för typ en vecka sedan, har du redan glömt?Coola Ola skrev:2109021Kan inte du berätta istället? Det är så fascinerande att lyssna på dina sagor
Fel tråd, i den här är det skatt och svartarbete, tror du inbillar dig att det är någon demokratitråd eller liknande, vilket är fel.GuW skrev:2109019Ja fyfan för demokrati!
Ett sånt jävla kommunistpåfund, solklart kommer det här jävla skitsystemet att kollapsa när man ger en röst vardera till alla medborgare...
Nä, flytta du till någon fin diktatur någonstans så stannar jag på det här otroligt snabbsjunkande skeppet
Markus skrev:2109043Jag länkade för typ en vecka sedan, har du redan glömt?
Fel tråd, i den här är det skatt och svartarbete, tror du inbillar dig att det är någon demokratitråd eller liknande, vilket är fel.
Ja, det måste ha försvunnit i det allmäna bruset från ECCs PR-avdelning.Markus skrev:2109043Jag länkade för typ en vecka sedan, har du redan glömt?
Nej precis, är man rik nog behöver man ingen demokrati juFel tråd, i den här är det skatt och svartarbete, tror du inbillar dig att det är någon demokratitråd eller liknande, vilket är fel.
Markus skrev:2108902Tror inte det påverkar negativt ett dugg, snarare positivt - det underminerar viljan hos resten av befolkningen att göda detta system, och ju snarare systemet kollapsar - desto bättre.
avatar skrev:2108720Du jobbar alltså svart?
grr..zzr skrev:2109423nej,jag jobbar så vitt som man kan göra... fattar inte riktigt hur du fick ihop de där?
GuW skrev:2109099Inlägget jag dissade inehöll dock kritik mot demokrati, eftersom majoriteten hade röstat fram det pack som styrde skutan eller hur du nu hade lindat in det...
Coola Ola skrev:2109137Ja, det måste ha försvunnit i det allmäna bruset från ECCs PR-avdelning.
Markus skrev:2109554de som styr landet inte skulle ha en chans att göra det om det inte vore för att de skapat ett berg av bidragsberoende kött.
Coola Ola skrev:2110087Det där är ett vanligt argument hos er högerspöken, att en majoritet av sossarnas röster kommer från bidragstagare. Visserligen är det ju så att en lögn som uttalas tillräckligt högt och tillräckligt ofta till slut blir nån sorts (halv)sanning men det hade varit intressant att nån gång se siffror som underbygger det resonmanget. Jag är skeptisk...
NoicE skrev:2109483Eftersom du jobbar med en rackare som ALDRIG har jobbat vitt ...kanske?
Alex 6R skrev:2110248Jag håller med.. inte så vanligt att man har kollegor som jobbar svart och en själv helt supervitt... tror inte det
Markus skrev:2110148Vilka hefftia superlativ ni i Osynliga Partiet använder er av, "spöken" och "lögn".
Vilka tror du alla bidragstagare röstar på? Och det är fan inte få, det kan jag lova dig.
Trots bristerna, så går det inte att sticka under stolen med att vi har ett av världens mest utvecklade välfärdssystem. De som fubbar med skatt snyltar givetvis på kollektivet och kan ur det perspektivet jämställas med bidragsfuskare.Markus skrev:2108902Tror inte det påverkar negativt ett dugg, snarare positivt - det underminerar viljan hos resten av befolkningen att göda detta system, och ju snarare systemet kollapsar - desto bättre.
mb skrev:2110383Trots bristerna, så går det inte att sticka under stolen med att vi har ett av världens mest utvecklade välfärdssystem. De som fubbar med skatt snyltar givetvis på kollektivet och kan ur det perspektivet jämställas med bidragsfuskare.
Bidragsfusk --> ökade kostnader för offentlig sektor --> övriga beskattas hårdare som kompensationMarkus skrev:att utebliven intäkt är samma sak som onödig utgift är samma sak låter anmärkningsvärt
mb skrev:2110431Bidragsfusk --> ökade kostnader för offentlig sektor --> övriga beskattas hårdare som kompensation
Skattefusk --> minskade intäkter för offentlig sektor --> övriga beskattas hårdare som kompensation
Hade vi inte haft något skatte- eller bidragsfusk så hade skatterna kunnat vara lägre. Det är en brist med systemet; man kan komma undan med fiffel förhållandevis lätt.Markus skrev:2110439Din slutsats förutsätter att skattetrycket minskar eftersom utgifterna är stabila - historien visar att du har helt fel och att din teori tyvärr inte håller. Men just som teori skulle den kunna stämma.
Dessutom är inte alla orsaker att likställa trots att verkan är den samma.
mb skrev:2110499Hade vi inte haft något skatte- eller bidragsfusk så hade skatterna kunnat vara lägre. Det är en brist med systemet; man kan komma undan med fiffel förhållandevis lätt.
Red: Alternativt hade större resurser kunnat läggas på vård, skola osv. Ställ upp ekvationen som du vill. Den som inte betalar skatt snyltar likt förbenat på kollektivet.
Som icke-skattebetalare utnyttjar du troligen "kostsamma verksamheter" i stil med upprätthållande av infrastruktur, vård osv. - verksamheter som andra betalar med sina tusingar.Markus skrev:Om du tar en tusing av mig så snyltar du på mig, om du låter bli att ge mig en så snyltar du inte på mig.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|