Är det de här som är Sveriges framtid?
Man undrar ju hur det går till när sex (!) flickor dricker av samma starkt frätande dryck. Märkte inte de första fem att något var lurt?
Det är sådant här som får en att starkt ifrågasätta den humanistiska föreställningen om allas lika värde.
Tjitt, de hära smakar inte alls Pepsi lixom!
-Få hit, få hit ja ska smarra!
Näää vare brenner, fort, ge mig MSN!
-Vatten vatten, nej mobilsignal föreZten
Tjing för att seja först till jumpa-lärarn att ja har ont i magen!!!
-Det kanske e bensin, selj det till prulle
Nu slutade de på mej i alla fall, ge mig mer!
-Jävla fit-lärare att ge bränn Pepsi
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=775083
Lärare lämnade lut i flaska
Sex flickor i årskurs sju i Umeå smakade på en brun vätska som fanns i en flaska med etiketten Pepsi cola.
Läskedrycksflaskan hittade de på en diskbänk i en av skolans NO-salar. I själva verket innehöll flaskan lut. Lärarna hade glömt att ställa undan flaskan och hade inte märkt om den på grund av att etiketterna var slut.
Samtliga sex flickor fördes till universitetssjukhuset i Umeå där de vårdades och undersöktes under ett dygn.
Två av dem hade starkt frätande kaliumhydroxid i magen. Men mängderna var så pass små att flickorna klarade sig utan svårare skador, rapporterar Västerbottens-Kuriren på nätet.
Från TT
Man undrar ju hur det går till när sex (!) flickor dricker av samma starkt frätande dryck. Märkte inte de första fem att något var lurt?
Det är sådant här som får en att starkt ifrågasätta den humanistiska föreställningen om allas lika värde.
Tjitt, de hära smakar inte alls Pepsi lixom!
-Få hit, få hit ja ska smarra!
Näää vare brenner, fort, ge mig MSN!
-Vatten vatten, nej mobilsignal föreZten
Tjing för att seja först till jumpa-lärarn att ja har ont i magen!!!
-Det kanske e bensin, selj det till prulle
Nu slutade de på mej i alla fall, ge mig mer!
-Jävla fit-lärare att ge bränn Pepsi
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=775083
Lärare lämnade lut i flaska
Sex flickor i årskurs sju i Umeå smakade på en brun vätska som fanns i en flaska med etiketten Pepsi cola.
Läskedrycksflaskan hittade de på en diskbänk i en av skolans NO-salar. I själva verket innehöll flaskan lut. Lärarna hade glömt att ställa undan flaskan och hade inte märkt om den på grund av att etiketterna var slut.
Samtliga sex flickor fördes till universitetssjukhuset i Umeå där de vårdades och undersöktes under ett dygn.
Två av dem hade starkt frätande kaliumhydroxid i magen. Men mängderna var så pass små att flickorna klarade sig utan svårare skador, rapporterar Västerbottens-Kuriren på nätet.
Från TT