Sveriges kurvigaste väg? Brudfjällsvägen?

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
R2 skrev:
Kan det vara Brudfjällsvägen i Dalsland? mellan Håverud och Bengtsfors kanske?

Jag ska passera området på torsdag. Har du lust att lägga upp sträckningen i filmen på typ google maps eller liknande?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
När åker vi? :)

Vi kan väl mötas på samma ställe som sist? :tummenupp Våga inte dra till Dalsland utan att skapa en samåkningstråd först!

*shit, nu fick jag bråttom att byta till ett friskt bakdäck* :D

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Kom och åk uppåt dalarna så kan vi bjuda lite kurviga vägar med en avstickare i västmanland.:tummenupp

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Den vägen var bra mycket kurvigare än bogesund. Avåkningszonerna är likvärdiga också så det är väl bara åka ut å maxa.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag ska passera området på torsdag. Har du lust att lägga upp sträckningen i filmen på typ google maps eller liknande?

ja, men hinner ej nu, om ingen annan gör det innan så ska jag fixa sig det imorrn.

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
En av mina bästa vägar också. Vägen heter Kustvägen ifrån Hallstavik.:tummenupp

Japp den e grym!! Brukar kunna vara rätt gott om hojar där på sommarn.. inte många som bor där längst vägen så det är inte många bilar där.. (igen väg man använder om man inte bor lägst me den)

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Mitt tips kommer här, min polare bor utefter en krokig väg öster om brottby strax norr om Stockholm. Den är betydligt tvärare än t.ex. slingerbulten och bogesund men det är 70 och inte så mkt beboelse. De flesta har säkert kört vägen men nu har den fått ny asfalt. Sist jag körde där så var det dock en del grus på vägen.

Karta (Nu funkar länken tror jag)

Sen slängde jag in lite vägar i roslagen som funkar, som de flesta lär ha åkt även dem.. :)

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
"Är beredd att åka rätt långt nu för att hitta supervägar"

Beredd att pröjsa lite cash så kan du åka på bana... det är väl ultimat ändå? :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tja! Skall ni åka brudfjället så skall ni självklart åka denna sträckan i samband (inte långt mellan ställena)http://www.hitta.se/Route.aspx?origin=Br%E5landa%20V%C4NERSBORG&destination=Dals%20Rostock%20MELLERUD#6498378;1298559;Br%C3%A5landa;;V%C3%A4nersborg;|6514866;1299325;Dals%20Rostock;;Mellerud; Kanonfin asfalt, fina öppna kurvor, helt kanon!

perfekt, tack

"Är beredd att åka rätt långt nu för att hitta supervägar"

Beredd att pröjsa lite cash så kan du åka på bana... det är väl ultimat ändå? :)
det är ett alternativ att åka bana nästa sommar ja,
är tillbaka på vägen nu efter 12 års roadracing.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Tja! Skall ni åka brudfjället så skall ni självklart åka denna sträckan i samband (inte långt mellan ställena)http://www.hitta.se/Route.aspx?origin=Br%E5landa%20V%C4NERSBORG&destination=Dals%20Rostock%20MELLERUD#6498378;1298559;Br%C3%A5landa;;V%C3%A4nersborg;|6514866;1299325;Dals%20Rostock;;Mellerud; Kanonfin asfalt, fina öppna kurvor, helt kanon!

Tja det är väl lika bra att fylla på med en del till som inte är så tråkig om man nu skall åka söderifrån till Brudefjäll. Har bara åkt den en gång men minns den som mycket bra... sväng i sväng.:tummenupp

http://www.hitta.se/Route.aspx?orig...ersborg;|6495721;1302435;Ulvsbol;;Vänersborg;

Last edited:

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Har varit mycket snack om vägar i dalsland här nu och jag tänkte som sagt passera området nu till helgen. Lånar tråden lite och ställer ett par frågor, hoppas det är OK R2! :)

Kommer via Vänersborg och ska upp till Årjäng, typ. Jag har dålig koll på området men har lagt in sträckorna som nämnts här tidigare. Någon som kan tipsa om fler sträckor som jag bör köra? Jag har gjort en skiss på vägval HÄR och HÄR.

Last edited:

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Fick kört på brudfjälls vägen idag, var perfekt. i fjol låg det massa olje grus på vägen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024