Sveriges snabbaste tvåtaktare...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nordgren skrev:
Kan fixa fram två stycken i alla fall på rak arm

$20000 för en 99:a som är uppdaterad till 01, ex McWilliams
$18000 för en 96:a som är uppdaterad till 01, ex Max

99:an verkar det vara en tysk som köper så ska ni ha den är det till att vara snabb

Självklart går det att fixa fram fler begade men detta är nog de mest prisvärda kanske blir riktigt prisvärda om dollarn fortsätter tappa

122.000 kr för en 250 som Biaggi har kört låter billigt. Förutsatt att det är samma vassa cylindrar etc. Vore kul att se fler sådana ex-VM hojar på de svenska banorna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
122.000 kr för en 250 som Biaggi har kört låter billigt. Förutsatt att det är samma vassa cylindrar etc. Vore kul att se fler sådana ex-VM hojar på de svenska banorna.

Japp, det enda som krävs är folk som är kunniga nog/orkar med dem. För nog fanken är de det häftigaste som går att hitta på två hjul, i alla fall för oss vanlig dödliga som inte får tag i Motogp eller 500-hojar.

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Supermoto skrev:
Laga upp Cr'n _ordentligt_ och häng med ut på isen lite mer har jag ju sagt :7peta :tummenupp

Skoj och jobbigt = bra träning. Blir inte mkt bättre än så (skulle vara sex då...).

Cr'n är faktiskt körklar sedan förra vintern har inte rört en skruv= finndubben sitter på så jag slipper helvetesgörat med att byta... :D
Iof så är hojen bortrationaliserad för tillfället och placerad på hemlig ort i väntan på att isen ska lägga sig. Farsan ville komma in med bilen i garaget i vinter (han tyckte fyra hojar blev lite trångt).
Jag måste ju kolla på din nya med innan du krachar sönder den helt o hållet :hihi
Mårten verkar ha vaknat till och talar om att göra en insats på sin 500 innan vintern

Och inte att förglömma Decemberkåsan...
Reglementet väntas bli ganska verklighetsanpassat iår vilket då blir till fördel för vissa :)
Haverikommisionens årsmöte kommer att genomföras i direkt anslutning till kåsan, så börja förbreda dig - du vet vad det innebär.
Följande personer är nominerade till posterna:
Ordförande med vetorätt i alla frågor - Majk superbike
Vice ordförande med vetorätt i alla frågor samt prisutdelare i decemberkåsan - jag
Inga mer förslag på nomineringar kom till våran kännedom under ansökningens giltlighetstid.
viktorsson fixar inbjudan inom kort

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Men de har samma specifikation som när de kördes i GP?

Förmodligen är det så. Aprilia håller inte lika hårt på sina kit-prylar som Honda och Yamaha gjort.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
ako skrev:
Cr'n är faktiskt körklar sedan förra vintern har inte rört en skruv= finndubben sitter på så jag slipper helvetesgörat med att byta... :D
Iof så är hojen bortrationaliserad för tillfället och placerad på hemlig ort i väntan på att isen ska lägga sig. Farsan ville komma in med bilen i garaget i vinter (han tyckte fyra hojar blev lite trångt).
Jag måste ju kolla på din nya med innan du krachar sönder den helt o hållet :hihi
Mårten verkar ha vaknat till och talar om att göra en insats på sin 500 innan vintern

Och inte att förglömma Decemberkåsan...
Reglementet väntas bli ganska verklighetsanpassat iår vilket då blir till fördel för vissa :)
Haverikommisionens årsmöte kommer att genomföras i direkt anslutning till kåsan, så börja förbreda dig - du vet vad det innebär.
Följande personer är nominerade till posterna:
Ordförande med vetorätt i alla frågor - Majk superbike
Vice ordförande med vetorätt i alla frågor samt prisutdelare i decemberkåsan - jag
Inga mer förslag på nomineringar kom till våran kännedom under ansökningens giltlighetstid.
viktorsson fixar inbjudan inom kort
Vad jag minns från förra vintern så var den väl knappast körklar. Bara ibland när den själv ville och aldrig helt 100%. Eller missade jag nåt på slutet????
Jag har ju just krängt av dubbdäcken... Men det dröjer väl lite till innan isen lägger sig.

Skoj om M får fart igen. Har varit oroväckande tyst där ett tag.

Har ordföranden kvar den lilla yamman eller?

Säg ett datum rätt fort bara för decemberkåsan så är jag på. En idé skulle kunna vara att köra mer på låtsas, alltså med riktiga hojar på riktig åker, hehe. Åsas föräldrar har en åker en liten bit från huset där vi kan leka hur mkt som helst. Vore fränt om den fina snön får ligga kvar.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...