Svetsfirma eller någon som är bra på att svetsa?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nu har jag plockat bort mitt avgassystem på gammelkawan. För att ordna till det från den gamla incidenten:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14399

Jag behöver ha tag på någon som kan svetsa ihop systemet. Vilken firma kan jag vända mig till som ordnar detta snabbt, fint och billigt?... eller finns det någon av oss Uppsalingar som är kung med svets?

Hur enkelt som helst egentligen då det bara är en svetssträng på max en decimeter som behövs. Det är nu lite taffligt ihoppunktat av mig, men då jag inte svetsat speciellt mycket de senaste 10 åren och enbart har tillgång till en fjuttig biltemasvets med flusstråd vill jag inte göra det själv.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Kryptonit skrev:
Nu har jag plockat bort mitt avgassystem på gammelkawan. För att ordna till det från den gamla incidenten:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14399

Jag behöver ha tag på någon som kan svetsa ihop systemet. Vilken firma kan jag vända mig till som ordnar detta snabbt, fint och billigt?... eller finns det någon av oss Uppsalingar som är kung med svets?

Hur enkelt som helst egentligen då det bara är en svetssträng på max en decimeter som behövs. Det är nu lite taffligt ihoppunktat av mig, men då jag inte svetsat speciellt mycket de senaste 10 åren och enbart har tillgång till en fjuttig biltemasvets med flusstråd vill jag inte göra det själv.

Jag har fått tipset av en bekant att firman som ligger vid Dione (kommer inte ihåg av de heter, UMB tror jag det var) är duktiga på att svetsa avgassystem till hojar, en av killaran skall visst själv åka hoj. Annars finns ju alltid Dione, som fixar det mesta.....

//B

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bear skrev:
Jag har fått tipset av en bekant att firman som ligger vid Dione (kommer inte ihåg av de heter, UMB tror jag det var) är duktiga på att svetsa avgassystem till hojar, en av killaran skall visst själv åka hoj. Annars finns ju alltid Dione, som fixar det mesta.....

//B

Tackar..
Dione har jag anlitat tidigare, men de verkar vara lite virriga ibland. :rolleyes:
UMB får jag testa nästa gång för denna gång blev det Avgasteknik som fick uppdraget att svetsa ihop mitt avgassystem.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Kryptonit skrev:
Tackar..
Dione har jag anlitat tidigare, men de verkar vara lite virriga ibland. :rolleyes:
UMB får jag testa nästa gång för denna gång blev det Avgasteknik som fick uppdraget att svetsa ihop mitt avgassystem.

Var dom bra samt var ligger dom ?

Behöver byta ljuddämpare på min och eftersom det inte är slip-on så funderar jag på att kapa av systemet framför ljuddämparen och sen svetsa på en platta så jag kan använda bolt-on dämpare av valfri sort.

//B

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bear skrev:

Behöver byta ljuddämpare på min och eftersom det inte är slip-on så funderar jag på att kapa av systemet framför ljuddämparen och sen svetsa på en platta så jag kan använda bolt-on dämpare av valfri sort.

//B

De ligger precis bredvid Lelles (samma hus).
Om de var bra eller inte kan jag svara på i eftermiddag då jag lämnade kvar systemet igår och kommer hämta det vid lunch idag. :)

Jag förmodar att jag blir nöjd. Det är ju bara en liten fjuttig svetsning som behövs.

Lucky Luke var iaf nöjd med något de gjort enligt Kortstubina.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Kryptonit skrev:
De ligger precis bredvid Lelles (samma hus).

Lucky Luke var iaf nöjd med något de gjort enligt Kortstubina.
Det var iofs min gamla bil dom bytte avgassystemet på, vilket jag ledsnat på att göra själv.
Det kostade bara några hundringar mer än om jag skulle köpt systemet själv och legat på garagegolvet och krälat. :död
Kommer åka dit nästa gång det är dags för avgasbyte på bilen igen. :tummenupp

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
Bear skrev:

//B

Ta bultsirkeln från en "dussinhoj" isf.. typ R1.. då borde du få du fler alternativ på ljuddämpare..

/Roger.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kryptonit skrev:
Jag förmodar att jag blir nöjd. Det är ju bara en liten fjuttig svetsning som behövs.

Kan ju nämna att jag som förväntat blev nöjd.

Nu sitter avgassystemet på plats igen :yoparty
Skruva dit toppkåpa, fylla på olja, skruva dit batteriet och pumpa däcken sedan ska den förhoppningsvis vara klar för sommaren.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...