Svetskunskaper!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har en originalburk till en SXV som jag skulle behöva expertjobb till.
Hade tänkt öppna upp den och "göra om den inuti". Finns det ngn som kan fixa för billig penning eller utbyte mot annat...:)

attachment.php

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
huvva du vad de där såg illa ut.. ser ut som de e lättare o börja från början.
hur svårt kan de va de är en fyrkantig burk :D
seriöst kollat biltema tråden med deras nya dubbeldämpare för bil.. sådant där "race" slut ljuddämpare :tummenupp

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag har ingen aning om hur mkt som behövs göras invändigt. Men hade tänkt att sätt in ett perforerat rör som grenar ut sig i både in och utblås. Och sedan öppnande och stängande av burken. Ngn kunnig som vet ungefär hur mkt tid det skulle gå åt?:va

Menar du att du har två ingångar som du vill ha ner till en och sedan upp till två igen för att komma ut i utgångarna? Ser inte så bra på bilden nämligen.

Jag hade dragit två raka perforerade rör direkt från ingång till utgång. Alternativt om du bara har en ingång så hade jag gjort en så enkel Y-dragning som möjligt. Men som det ser ut på bilderna så är nog dom största problemen att kapa loss dom gamla rören någorlunda snyggt och rakt, men fixar du det själv och inhandlar rören så ska det väl inte ta mer än en timma att kapa till dom nya perf. rören och svetsa i dom.

Jag hade gärna hjälpt dig, men jag har tyvärr inte tillgång till verkstad och svets längre med mitt nuvarande jobb.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Menar du att du har två ingångar som du vill ha ner till en och sedan upp till två igen för att komma ut i utgångarna? Ser inte så bra på bilden nämligen.

Jag hade dragit två raka perforerade rör direkt från ingång till utgång. Alternativt om du bara har en ingång så hade jag gjort en så enkel Y-dragning som möjligt. Men som det ser ut på bilderna så är nog dom största problemen att kapa loss dom gamla rören någorlunda snyggt och rakt, men fixar du det själv och inhandlar rören så ska det väl inte ta mer än en timma att kapa till dom nya perf. rören och svetsa i dom.

Jag hade gärna hjälpt dig, men jag har tyvärr inte tillgång till verkstad och svets längre med mitt nuvarande jobb.

Stämmer!
Har oxå funderat på den lösningen.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
tror inte jag är tillräckligt duktig,
varför gör du inte bara en ny dämpare alt köpa ny?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
tror inte jag är tillräckligt duktig,
varför gör du inte bara en ny dämpare alt köpa ny?

Fick en extra ljuddämpare på köpet. Tänkte fixa iordning den då det endast finns helsystem annars.
Behöver inte som sagt vara mästerverk. Bara den funkar. Och det gör inget om det går fel då den var gratis

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska