Men det är ju ändå en Rookie serie räknas Sviesta med eller inte
Körde 2 B-race förra året inte räknades dom med nånstans.
Målet för mig är att komma högt i serien inte bli A-förare i första hand.
Det är inte okänt för mig att B-race får man räkna med sig vid uppklassningPrecis som Peter nämnde så kan du tillgodoräkna dej poäng ifrån Sviestads B race.
Frågan är fortfarande om Sviesta räknas med i rookie serien.
Det är inte okänt för mig att B-race får man räkna med sig vid uppklassning
Men det var inte frågan.
Frågan är fortfarande om Sviesta räknas med i rookie serien.
Det undrar jag också, vad är och finns det egentligen någon officiell rookie-serie?Vad menar du med Rookie-serien då?
Den som samlar mest uppklassningspoäng kan alltså utses till inofficiell Rookie 1000/600 "mästare"?Finns ingen rookieserie. Rookies tävlar om uppklassningspoäng, inget annat.
Det undrar jag också, vad är och finns det egentligen någon officiell rookie-serie?
SO är ju en enskild serie som inte tar hänsyn till andra rookie-tävlingar som körs, tex LMS B-race.
Och vilken titel vinner du i SO? Nordisk mästare i Rookie 1000? Uppklassningspoäng är det magiska ordet....
Per och Magnus fattar ju vad jag menar eftersom dom själva kör i R600.
Om det nu bara är uppklassnings poäng jag skall köra om och ingen
inofficiell rookie serie.Kan jag ju hellre hoppa över Sviesta en bana som
jag inte känner till och köra B-race på banor jag kört tidigare för att ha större chans att ha ett medel på 8 poäng för uppklassning.
Hade Sviesta däremot varit med i denna såkallade icke existerande serie
hade i alla fall jag åkt upp utan tvekan.
Varför kan man inte kalla det för rookie-serien i SM för det är en jävla skillnad på en B-tävling och ett supportrace i SM/SO. På ett B-race så är det ju oftast mer lokala åkare och det är oftast lättare att komma högre upp i resultatlistan när inta alla de snabbaste är med.
Per och Magnus fattar ju vad jag menar eftersom dom själva kör i R600.
Om det nu bara är uppklassnings poäng jag skall köra om och ingen
inofficiell rookie serie.Kan jag ju hellre hoppa över Sviesta en bana som
jag inte känner till och köra B-race på banor jag kört tidigare för att ha större chans att ha ett medel på 8 poäng för uppklassning.
Hade Sviesta däremot varit med i denna såkallade icke existerande serie
hade i alla fall jag åkt upp utan tvekan.
Snacka om snurrigt. Man kan väl ändå inte påstå att Rookie600/1000 inte finns - det står ju omnämnt på www.roadracing.se som vilken annan klass som helst. Finns Superbike Challenge då? De enda klasser som verkligen finns, är det de klasser som är för A-förare?
Det förstår jag och det ska egentligen vara minst 6 tävlingar med ettJag vet inte hur vi ska förklara på något bättre sätt än vi redan försökt. Bara ett tillägg till din senaste post - snittet på 8 poäng gäller även LMS två tävlingar oavsett om du ställer upp eller inte. Det är inte så att du kan ta 8 poäng på Anderstorp och sedan avstå resten av säsongen för att inte riskera ett lägre snitt, alla tävlingar räknas i snittet.
Det kan alltså koras två vinnare i Rookie 600 och två st i Rookie 1000Som du redan fått svar på, enskilda B-race ingår inte i någon cup (inofficiella eller inte) utan det är supportracen i SO som bildar en ”cup” och supportracen i SM som blir en egen ”cup”.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari