Sviesta räknas eller inte räknas

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
LMS B-race räknas uppklassningspoäng.
Tävlingen ska va anmäld till SVEMO innan sista Februari för att få räkna uppklassningspoäng.

Diverse KM eller liknande som inte har anmält till SVEMO räknas inte som uppklassningspoäng.

Och hur många rookisar åker över till finland egentligen?

//Håkan

självklart skall det finnas uppklassningspoäng från LMS. Men att blanda in dom i en "serie" som krockar med en annan serie:va
förra året var det väl en hel del B-förare i Finland. men i år blir det säkert färre eftersom det finns alternativ här hemma. hur många som åker dit är ganska oväsentligt, att plötsligt behöva välja en "serie" blir ju tokigt.

Knutsorps sk "B-race" är ett öppet KM. = förmodligen inga uppklassningspoäng./QUOTE]

B-tävlingen på knudan i hyllingems regi är anmäld i tid som B tävling och då gäller uppklassnings poäng denna tävling är inget KM

sorry! fel av mig. borde kollat upp det bättre, ber om ursäkt än en gång:tummenupp

Det är nog bara Per som åker över :tungan och han kan nog behöva lite handikapp i årets serie :näsblod

Ok, då stannar jag väl i sverige då:D

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
eslöv skrev:
självklart skall det finnas uppklassningspoäng från LMS. Men att blanda in dom i en "serie" som krockar med en annan serie
förra året var det väl en hel del B-förare i Finland. men i år blir det säkert färre eftersom det finns alternativ här hemma. hur många som åker dit är ganska oväsentligt, att plötsligt behöva välja en "serie" blir ju tokigt.

Det är knappast LMS fel att SO väljer att lägga sin tävling på LMS b-helg som varit i ett gäng år nu.
Att flytta en B-helg för att det går ett SO i utlandet känns rätt långsökt...

//håkan

sandstream

Guest
Härligt med folk som har koll, alltså uppklassningspoäng för oss som kör BÅDA dagarna :yoparty.
Får nog vara ett rätt litet start fält om alla ska få uppklassningspoäng båda dagarna ;)

Håller med!
Kör hellre två race på en helg i Sverige än ett race på andra sidan Östersjön.

Last edited:

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Det är knappast LMS fel att SO väljer att lägga sin tävling på LMS b-helg som varit i ett gäng år nu.

//håkan

Jag har aldrig påstått att det är fel att arrangera en tävling. kul, bra och trevligt på alla sätt. jag anser inte att någon tävling skall flyttas. Jag anser absolut att uppklassningspoäng skall finnas på LMS-tävling
Det som jag gnäller över är: Det blir fel om poängen ingår i en serie som krockar med en annan serie.

alla som inte förstår vad jag menar kan räcka upp en hand.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det som jag gnäller över är: Det blir fel om poängen ingår i en serie som krockar med en annan serie.

:hej

På sin höjd är det väl tråkigt om serierna krockar. Värre vore om race som går samtidigt i Sverige och Finland ingick i samma serie =P

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Skit i alla andra. Bara jag får! :D
Då måste du ändra strategi, förra året när du körde ERF med oss så gjorde du följande fel.

1. Gick in i depån medans dom andra tog målflagg.
2. Kärringvurpa på Åsen bara för att det var lite fuktigt på banan
3. Tappade ljuddämparen på Åsen.

Därför föreslår vi nu följande åtgärdspaket!

1. Vänta med att köra in i depån tills du har passerat målflaggen.
2. Lär dig köra med regndäck.
3. Håll ordning på din ratbike.

:tungan

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Då måste du ändra strategi, förra året när du körde ERF med oss så gjorde du följande fel.

1. Gick in i depån medans dom andra tog målflagg.
2. Kärringvurpa på Åsen bara för att det var lite fuktigt på banan
3. Tappade ljuddämparen på Åsen.

Därför föreslår vi nu följande åtgärdspaket!

1. Vänta med att köra in i depån tills du har passerat målflaggen.
2. Lär dig köra med regndäck.
3. Håll ordning på din ratbike.

:tungan

1. Om teampersonalen hade talat om hur många varv som återstod när jag höll på att köra soppatorsk istället för att sitta och dricka öl hade jag kunnat ta målflagg. :mad:

2. Nya regnsvålar är inköpta. Här ska köras regn. :)

3. Min bajk är finmekad och i tiptopskick . Du har aldrig kört fortare med nån annan cykel än min. :arsele

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Någon som vore en slap in the face vore om rookie serien har en bättre hemsida än SM-serierna har... fast jag tycker att Jag eller någon borde kunna bygga ett skript som med enkelhet sammanfattar ställningen och har lite matnyttig info om rookie-serien. SH har ju mycket rookisar o jag vill gärna hjälpa ytterligare vad jag kan med sajtens existerande.
Låter kanon kan man inte lägga in en sida på Roadracing eller i Rookie flikarna
gärna med uppdatering av förarlistorna som dom är nu är dom ganska inaktuella.
finns det en serietabell tror jag även förarna vill synas mer vilka dom är
roligare för alla.
med en tabell är ju möjligheten till gliringar betydligt större:D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag har aldrig påstått att det är fel att arrangera en tävling. kul, bra och trevligt på alla sätt. jag anser inte att någon tävling skall flyttas. Jag anser absolut att uppklassningspoäng skall finnas på LMS-tävling

hörru, rooojkie klasserna som kör i SO har samma sorts uppklassningspoäng som vårt b-räjs.
det krockar med sig självt skulle man kunna säga :va

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Låter lysande!
LMS kanske skulle anordna en egen rookie-cup och köra ett par helger per sommar med dubbla race, hade varit grymt!

Tanken har funnits, men det krävs en hel del tid och personal för att få ihop ett race. Tror att vi kommer ha fullt upp som det är med SM, ett B-race, Årsrace och hjälp till supermotardtävlingen.

Men visst vore det kul! :)

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
hörru, rooojkie klasserna som kör i SO har samma sorts uppklassningspoäng som vårt b-räjs.

Har jag någonsin, någonstans på något sätt påstått att det skulle vara skillnad på poängen?
Vad/vilket av det som jag skriver, är det som inte går att förstå?
:huvet :huvet :huvet

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
jag ska inte lägga mig i men...ni kör ju två räjs på Gelleråsen blir inte det oretvist mot alla andra då :va

björn :rolleyes:

I SM (som är inofficiellt på rookienivå, så att ingen behöver påpeka det igen) så är det ju bara 1 Gelleråsen race. Det andra är ju förfan Rokkie EM!!!! :yoparty (eller SO, men det är juinte lika tufft :) )

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
I SM (som är inofficiellt på rookienivå, så att ingen behöver påpeka det igen) så är det ju bara 1 Gelleråsen race. Det andra är ju förfan Rokkie EM!!!! :yoparty (eller SO, men det är juinte lika tufft :) )

SO/SWC

Vilket översätts till Scandinavian Open och Swedish Cup, vart då får ROOOKIE EEÄÄÄÄM ifrån fattar jag inte? :va

sandstream

Guest
Vilket översätts till Scandinavian Open och Swedish Cup, vart då får ROOOKIE EEÄÄÄÄM ifrån fattar jag inte? :va
Men är du helt lost människa? Vi ska köra samma helg som de stora pojkarna från Europa, då är det såklart Rookie EM :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping