Sviestad, andra klasser

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kul att läsa om bravader/strapatser/resultat i R1000 men hur gick det för övriga forumkändisar i de övriga klasserna? Kajlyl och Speed-abuser i 125 std t ex?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Själv fick jag ner tiderna till 57.8 men jag blev inte bättre än 6:a för det.
Min första highsider är nu upplevd, i torparn på varv 6 i racet.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Stiffy blev tvåa i Rookie 600. Torkel blev sjua i 250SP efter en lång fajt med Nicklas Cajback (på GP's gamla hoj, tror jag bestämt).

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kajlyl såg ut att ha det lite tungt efter sin vurpa i kvalet men såg ut att ha bra flyt i körningen. Det kommer sig!

SpeedAbuser däremot hade en riktigt bra dag! Krigade upp sig till en 5'e plats med många fräcka omkörningar Det såg ut som konkurrenterna i den klunga det fajtades mest i vek sig när SpeedAbuser gång på gång krossade dom i Esset med kaxig spårval och inbromsningar som få matchade. Imponerande av en kille som haft hoejn tillgänglig i två dagar.

Sen ska alla av oss som såg Speedabusers depåplats på fredagen skämmas som hundar! SpeedAbuser stod ute UTAN REGNSKYDD hela den regniga dagen och det är förbannat dåligt! Hade jag åtminstone sett det innan kvällen kom så hade man kanske kunnat ordna något....

Jag undrar om inte 125JR var ett av helgens roligaste rejs. Tätduons OTROLIGA fajt var iaf i särklass och i SA's klunga hände det också grejer varenda varv.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
125jr-killarna och var det inte tjej med också?
körde riktigt bra allihopa, en jäkla klass-skillnad på både bästa/sämsta-förare jämfört med förra året.
Försökte hålla utkik efter både kajlyl och Speedabuser, kajlyl kände jag igen, men SA visste jag tyvärr varken utseende eller startnummer på.
Har du inget tält till nästa race får du plats under vår markis, så du vet om det iaf.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Eftersom jag tycker att starten är bland det roligaste så såg jag till att göra det sämsta möjliga av den genom att missa den helt. Hela färltet rullade förbi medans jag stod och tryckte förbrilt på välelpedalen.

- Någonstans måste det ju för i hel**** finnas en jäv** växel!!!

För andra året i rad kom jag in sist i första böj med cirka femtio meters marginal till näst sista man. Sedan gjorde jag en hyfsad uppkörning och slutade på 11'e plats. Det tråkiga var att jag körde i Sibirien (ensam) de sista tio varven.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
250 SP

Första startled! Det kändes "gött" ska ni veta! Sen gick starten och som vanligt gör jag en katastrofal start, tappar säkert 2 hela startled men lyckas ta mig upp till en fjärdeplats efter ca 5 varv. Efter en inbromsning modell "luden" i Bergskurvan så råkar jag kicka jag till växelpedalen med 45'an och får i friläge, vips är både Fredrik och Hampus förbi. Sen ligger jag några varv och jagar dem men kommer inte ikapp, lyckas även få i friläge en gång till i Bergskurvan, inte bra...
På det 15'e varvet (ungefär) slipstreamade #27 Nicklas Cajback om mig på rakan. Jag kontrade med att plocka honom i ingången till esset. Sen fortsatte det på samma sätt tills målgång, uppenbarligen till publikens stora förtjusning!
Om jag hade tänkt lite taktiskt så hade jag förstås låtit honom ligga först på rakan och bromsat om på sista varvet men det är så dags att tänka på det nu. Sjunde plats blev det till slut och det roligaste racet jag kört hittills!
:squid

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Och jag missade det hela roliga genom en krånglande j-vla hoj :(
Riktigt riktigt tråkigt att jag inte fick vara där och kika :(

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
T R1
Highsidern

gulsvartkawwa skrev:
Själv fick jag ner tiderna till 57.8 men jag blev inte bättre än 6:a för det.
Min första highsider är nu upplevd, i torparn på varv 6 i racet.

Det berodde väl på en oljefläck i torparn det var en till som åkte av precis på samma ställe som dig för dom hade fullt upp med att sanera efteråt :fakta

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: 250 SP

Torkel skrev:
Första startled! Det kändes "gött" ska ni veta! Sen gick starten och som vanligt gör jag en katastrofal start, tappar säkert 2 hela startled men lyckas ta mig upp till en fjärdeplats efter ca 5 varv. Efter en inbromsning modell "luden" i Bergskurvan så råkar jag kicka jag till växelpedalen med 45'an och får i friläge, vips är både Fredrik och Hampus förbi. Sen ligger jag några varv och jagar dem men kommer inte ikapp, lyckas även få i friläge en gång till i Bergskurvan, inte bra...
På det 15'e varvet (ungefär) slipstreamade #27 Nicklas Cajback om mig på rakan. Jag kontrade med att plocka honom i ingången till esset. Sen fortsatte det på samma sätt tills målgång, uppenbarligen till publikens stora förtjusning!
Om jag hade tänkt lite taktiskt så hade jag förstås låtit honom ligga först på rakan och bromsat om på sista varvet men det är så dags att tänka på det nu. Sjunde plats blev det till slut och det roligaste racet jag kört hittills!
:squid

Mycket bra kört Torkel och du har rätt i att det var kul att se er fajtas varv efter varv ;)

/ #11

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Re: Highsidern

Custom skrev:
Det berodde väl på en oljefläck i torparn det var en till som åkte av precis på samma ställe som dig för dom hade fullt upp med att sanera efteråt :fakta

De va jag :hej :hej
Nu sitter man med foten på skrivbordet och försöker få ner svullnaden!

Mr.J

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Re: Highsidern

Custom skrev:
Jo jag såg det, oljeflaggan var ute ett tag efter att jim och jag hade kört av också. Konstigt bara att ingen annan slirade till, fast dom hade antagligen det där spåret som jag aldrig får till. Jag upplevde det nog ändå som ganska självförvållat. Vad säger Jim? Har du nån förklaring till din avåkning, eller kan det vart olja?

Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Re: Re: Highsidern

gulsvartkawwa skrev:
Jo jag såg det, oljeflaggan var ute ett tag efter att jim och jag hade kört av också. Konstikt bara att ingen anna slirade till, fast dom hade antagligen det där spåret som jag aldrig får till...
Jag backade av något när oljeflaggen kom ut, men oavsett huur mkt jag kollade ned i backen där så såg jag bara era sladdspår. Inga släpp eller konstigheter.

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Re: Re: Highsidern

gulsvartkawwa skrev:
Jo jag såg det, oljeflaggan var ute ett tag efter att jim och jag hade kört av också. Konstikt bara att ingen anna slirade till, fast dom hade antagligen det där spåret som jag aldrig får till. Jag upplevde det nog ändå som ganska självförvållat. Vad säger Jim? Har du nån förklaring till din avåkning, eller kan det vart olja?

Jag vill inte komma med några ursäkter men, varvet innan halkade jag till på samma ställe. Trodde jag var lite för het på gasen.

Men när jag ramlade så släppte det bara! Vet inte om det var olja/vatten eller något annat som låg där, det bara kanade ikull.

Nåja nya friska tag på Falken, då ska Quitte få sig en liten match oxå, han kan ju inte bara få åka och toura för sig själv!

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Re: Re: Re: Highsidern

Mr.Jim skrev:
Nåja nya friska tag på Falken, då ska Quitte få sig en liten match oxå, han kan ju inte bara få åka och toura för sig själv!
Heheee... Falken är som gjord för feta fighter kåpa mot kåpa, och givetvis spektakulära krascher... Hoppas för F_N bara att vi är fler som ställer upp så det slipper bli dansk dominans och under 10 i startfältet igen :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bara det att det är SO och ligger på rätt sida Sverige borde väl tala för både danskar och norrbaggar på besök!?

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Re: Re: Re: Re: Highsidern

Quitte skrev:
Heheee... Falken är som gjord för feta fighter kåpa mot kåpa, och givetvis spektakulära krascher... Hoppas för F_N bara att vi är fler som ställer upp så det slipper bli dansk dominans och under 10 i startfältet igen :(

Jag har kollat med Tony och vi är 25 serieanmälda till SO så lite fler än 6 borde vi bli till start.
Sen måste vi se till att det blir Svenskt på toppen och inte något annat! :fakta

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Re: Re: Re: Re: Re: Highsidern

Mr.Jim skrev:
Jag har kollat med Tony och vi är 25 serieanmälda till SO så lite fler än 6 borde vi bli till start.
Sen måste vi se till att det blir Svenskt på toppen och inte något annat! :fakta

Det ser Quitte till hoppas jag iaf!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...