Sviestad den 29de

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2413583 Suck, har du också gått på myten om att tvåtakt skulle vara att köra riktig hoj... :rolleyes: :D

Hur vet du att det är en myt? Har du prövat eller svamlar du bara som vanligt :rolleyes: :D
Allt är ju riktiga hojar, en del är bara roligare att köra än andra :tungan

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Japp, jag kommer.

Kommer det många nya från licenskursen som var i helgen?

Rotorp skrev:
2410740 Äntligen!!

Då har man precis genomgått licenskursen på Sviestad och första träningen stundar.
Ska bli jädrans kul minsann. Så vilka mer kommer och tränar?
Hoppas vi blir många.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hilfe!

Är det någon som har nya eller fräscha Dunlop 120/60 och 165/55? Helst mjukaste blandningen. Jag har bakelitostar som inte går att köra på.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2413731 Hur vet du att det är en myt? Har du prövat eller svamlar du bara som vanligt :rolleyes: :D
Allt är ju riktiga hojar, en del är bara roligare att köra än andra :tungan
Men det säger ju sig självt att en liten hoj med liten motor inte kan vara lika kul att köra som en frustande enlitershoj på + 160 bakhjulshästar.
En tvåtaktare kan ju alla köra fort med, ingen sport alls...

Närå, jag bara skoja lite :)
Skulle mer än gärna testa tex en 250 vid tillfälle, Watz ser ju ut att ha rätt kul på sin.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Rotorp skrev:
2415182 Vad för oranga västar? Nåt krav eller vad? Våffo har man de?

Efter olyckan i sommras så får dom som är nya ha en orange väst på sig. Detta för att visa andra att man kanske kan byta spår lite hur som helst osv. Detta är en ren säkerhets åtgärd för alla och fungerar mycket bra enligt mig.

björn

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
björn.e skrev:
2415189 Efter olyckan i sommras så får dom som är nya ha en orange väst på sig. Detta för att visa andra att man kanske kan byta spår lite hur som helst osv. Detta är en ren säkerhets åtgärd för alla och fungerar mycket bra enligt mig.

björn

Ok, D åfstår jag.
Inga skugger, klart den ska på, Hmmm ska man klä in hojjen i en med tro.... :D
De finns på plats antar jag?!?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
sandstream skrev:
Skulle mer än gärna testa tex en 250 vid tillfälle, Watz ser ju ut att ha rätt kul på sin.

Du skulle ha tjoat till i fredags så kunde du tagit ett pass på min moppe! Jag fick visserligen konstaterat av våra 250-gurus att den går som skit, men du skulle nog tyckt det var skoj ändå! :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
björn.e skrev:
2415189 Efter olyckan i sommras så får dom som är nya ha en orange väst på sig. Detta för att visa andra att man kanske kan byta spår lite hur som helst osv. Detta är en ren säkerhets åtgärd för alla och fungerar mycket bra enligt mig.

björn
Eller de som har motorsvaga hojar (125Jr, Classic) och håller låg hastighet på rakan.

@Rotorp: västar finns att låna i samband med inskrivningen.

sandstream

Guest
Anneli skrev:
2415203 Du skulle ha tjoat till i fredags så kunde du tagit ett pass på min moppe! Jag fick visserligen konstaterat av våra 250-gurus att den går som skit, men du skulle nog tyckt det var skoj ändå! :)
Kunde inte svika Bettan i fredags, hon gick som en raket och ville bara ha mer hela tiden.
Men på någon liten bana, tex Kinnekulle, där hon ändå inte trivs så bra tar jag gärna en tur på din moped för att återuppliva minnena från 80-talets mopedår :)

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Neutral skrev:
2415206 Eller de som har motorsvaga hojar (125Jr, Classic) och håller låg hastighet på rakan.

@Rotorp: västar finns att låna i samband med inskrivningen.

Perfekt.

Tycker det är en skitbra ide och ett hedersvärt intiativ av LMS att införa denna regel. Safety first..

Sedan fanns det väl snabb och långsam grupp väl. Vart går brytpunkten?? Själv kommer jag att åka i långsamma gruppen och där vara långsammast men det är kul iaf. Kommer att ha en "lärare" med mig för att visa mer spårval osv osv. Kan vara skitnyttigt...

HOPPAS VÄDRET ÄR MED OSS ALLA

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Rotorp skrev:
2415219 Perfekt.

Tycker det är en skitbra ide och ett hedersvärt intiativ av LMS att införa denna regel. Safety first..

Sedan fanns det väl snabb och långsam grupp väl. Vart går brytpunkten?? Själv kommer jag att åka i långsamma gruppen och där vara långsammast men det är kul iaf. Kommer att ha en "lärare" med mig för att visa mer spårval osv osv. Kan vara skitnyttigt...

HOPPAS VÄDRET ÄR MED OSS ALLA

I år har det gått riktigt sakta på LMS det är väll egentligen bara Fredrick,sweete någon A-föare som kommit på besök som åkt fort på träningarna. Vi brukar sätta 1min som gräns. Bäst är att få en 50/50 fördelning då vi som är lite snabbare helt enkelt bara kör om.

björn

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...