Sviestad - en tillbakablick

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
för att fira nationaldagen (huh?) har jag gjort det sista på min rapport från SM-tävlingen på Sviestad.

Ni hittar den på min site under Resultat i menyn.

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
satan vad du skriver ! :D
men mycket intressant text Grandmaster! :tummenupp

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
tack för kommentarerna!

inte för att jag på något sätt är begåvad med några skriv-talanger men en del kan väl beskyllas på yrkesskada.
Faktum är att det inte är skriveriet som tar någon speciell tid i anspråk. Det är de där j*vla HTML-tabellerna som får svordomarna att flöda och tiden att flyga iväg.

Hur som helst, jag har blivit kameralös och får hoppas på att min omgivning kan bidraga med en o annan kul bild till reportagen i framtiden (med tillhörande kreds såklrt).

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart rolig läsning. Nästa gång ska jag komma förbi och hälsa ordentligt. Lycka till i fortsättningen.

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Tack o välkommna åter.

Glad för att du uppskattade vår tävling.
Ännu gladare för att du skriver det...
Jag är övertygad om att vi får fler engagerade funktionärer ju mer förare uttrycker sig som du !

Per Träff
LMS

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag måste instämma i dom positiva utropen. Jäkligt kul läsning! Man får en riktig "jag var med" känsla av att läsa sådana här personliga tankar och erfarenheter. Fortsätt gärna med det.

Jag ska försöka att se till att ta lite bilder på #55 på Falken om du kommer att vara där också. Lycka till framöver.

/Micke

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
Relapse skrev:
Jag ska försöka att se till att ta lite bilder på #55 på Falken om du kommer att vara där också. Lycka till framöver.

/Micke

självklart skall jag vara med o slåss om kvalplatserna!
man tackar.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Mycket mycket bra!

Otroligt bra summering faktiskt! Gillade speciellt att du missade startsignalsposteringen innan starten, ha ha ha....
Jag kan visa dig på Falken om du har glömt var den sitter?

Bra jobbat! Vi syns på Falken!

X

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Mycket mycket bra!

XENOMORF skrev:
Otroligt bra summering faktiskt! Gillade speciellt att du missade startsignalsposteringen innan starten, ha ha ha....
Jag kan visa dig på Falken om du har glömt var den sitter?

Bra jobbat! Vi syns på Falken!

X

Då får du visa två personer var lyset sitter för jag har alldrig heller varit på Falkenberg, desutom kan jag behöva någon som bogserar runt mig så jag lär mig banan :D

#11 R1000

PS. Kul att få läsa hur någon annan upplevt RR SM i Linkeboda :tummenupp
Kan bara innstämma i att det var suveränt ur förarsynpunkt, heder åt alla som har jobbat långt in på nätterna för att få i hop ett så bra arrangemang :bow

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: Re: Mycket mycket bra!

#11 skrev:
Då får du visa två personer var lyset sitter för jag har alldrig heller varit på Falkenberg, desutom kan jag behöva någon som bogserar runt mig så jag lär mig banan :D

#11 R1000

PS. Kul att få läsa hur någon annan upplevt RR SM i Linkeboda :tummenupp
Kan bara innstämma i att det var suveränt ur förarsynpunkt, heder åt alla som har jobbat långt in på nätterna för att få i hop ett så bra arrangemang :bow

Visst, inga problem! Men det första du bör veta är att banan går i vänstervarv så att du inte gör bort dig när du tar dig ut ur depån inför den första träningen...

Sen använder man inte startljus i Falkenberg utan en lätt korpulent rödmålad björn springer över startlinjen när det är dags, så bara håll utkik efter denna....

Sen är asfalten specialpreparerad med en beläggning som kallas Halkus fallus så du måste ALLTID köra med regndäck oavsett väderlag, det är f.ö. ett krav från tävlingsledningen så skit i att ta med dig slicks.

En annan specialregel är nyligen upprättad i enlighet med Falkenberg kommuns senaste miljöagenda och innebär ett totalförbud mot bensin som drivmedel under träning och tävling, så diesel är det bränsle som rekommenderas!

Hmmm... är det något annat jag glömt, jo just det, tävlingen är flyttad till midsommarhelgen...men det visste du väl redan?

EDIT: och som om inte det var nog så är en galen bäver lös i grannsocknen också!!!!

:D

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Mycket mycket bra!

XENOMORF skrev:
Visst, inga problem! Men det första du bör veta är att banan går i vänstervarv så att du inte gör bort dig när du tar dig ut ur depån inför den första träningen...

---edit ----

:D

Du glömde ju den viktigaste regeln för en Rookie på Falken.

- Gasa med ett vrål ut på bakhjulet ur depån och släng dig sedan i första bästa grusfålla. Funkar varje gång! :hej

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: Re: Re: Re: Mycket mycket bra!

Goodstuff skrev:
Du glömde ju den viktigaste regeln för en Rookie på Falken.

- Gasa med ett vrål ut på bakhjulet ur depån och släng dig sedan i första bästa grusfålla. Funkar varje gång! :hej

Tack för visat intresse...... :bow

Det var när jag kom på att jag körde åt fel håll som jag i ren och skär pinsamhet kastade mig i sanden och försökte gräva ner huvudet......

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Re: Mycket mycket bra!

XENOMORF skrev:
Tack för visat intresse...... :bow

Det var när jag kom på att jag körde åt fel håll som jag i ren och skär pinsamhet kastade mig i sanden och försökte gräva ner huvudet......

Aha! Strutstricket - det funkar också varje gång.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa