Sviestad på tisdag, 060606.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Alica, vilken är "du" på dessa kort? :) Vill ju oxså spana in din snygga hjälm.

En fråga, varför har några orangefärgade västar på sig? Har LMS börjat med föråkare lr?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Åsa skrev:
2223044 Alica, vilken är "du" på dessa kort? :) Vill ju oxså spana in din snygga hjälm.

En fråga, varför har några orangefärgade västar på sig? Har LMS börjat med föråkare lr?


Haha dom orangefärgade västarna är till för oss snigelåkare. Plus att 125 junior måste ha på sig dom. Lättare för snabbare förare att se oss och kanske visa lite mer respekt vid omkörningar.

Här är jag =)
 

Bifogat

  • profil.JPG
    profil.JPG
    22.4 KB · Visningar: 93

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
Alicia skrev:
2223069 Haha dom orangefärgade västarna är till för oss snigelåkare. Plus att 125 junior måste ha på sig dom. Lättare för snabbare förare att se oss och kanske visa lite mer respekt vid omkörningar.

Här är jag =)

Så du fick tag i den där gula Route GT hjälmen till slut, härligt! :tummenupp
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Alicia skrev:
2223069 Haha dom orangefärgade västarna är till för oss snigelåkare. Plus att 125 junior måste ha på sig dom. Lättare för snabbare förare att se oss och kanske visa lite mer respekt vid omkörningar.

Här är jag =)
Oki do, då är jag med :) Snygg hjälm :tummenupp Du kommer att gråta blod när du kraschat den :näsblod


;-) :pannkyss
 

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Sthlm eller i en stuga nära vattnet.
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Alicia skrev:
2222810 Du fick mig att se snabb ut iallafall :hihi
Så kom och och fota på tisdag igen!

Nja...jag kanske dyker upp men frågan är om jag verkligen vill stå och titta på den här gången.
Däremot så känner jag en kille med en trasig motorcykel som kanske inte har något annat val än att stå och titta på.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Solan skrev:
2223230 Nja...jag kanske dyker upp men frågan är om jag verkligen vill stå och titta på den här gången.
Däremot så känner jag en kille med en trasig motorcykel som kanske inte har något annat val än att stå och titta på.

Just det ja, du tog licensen i våras?
Då är det bara hopp upp och kör och lämna över kameran till Mattias.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Alicia skrev:
2223246 Just det ja, du tog licensen i våras?
Då är det bara hopp upp och kör och lämna över kameran till Mattias.

På tisdag har vi nog hojar så det räcker till alla.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Någon som har något tips om hur jag ska förbättra mig på slutet av rakan?
Allstå inte bromsa så mycket som jag gör just nu, till nästan stillastående.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Alicia skrev:
2223402 Någon som har något tips om hur jag ska förbättra mig på slutet av rakan?
Allstå inte bromsa så mycket som jag gör just nu, till nästan stillastående.

Pfja, bromsa inte så sent du vågar. Bromsa ner till det du tror är lite för hög fart och släpp bromsen rätt tidigt. Ta god tid på dig att sätta dig rätt och få i rätt växel och allt sånt. Sen är det "bara" att svänga. Killar det inte i magen gick det för sakta.

Om jag får vara lite fräck så är det rätt långt tills du behöver oroa dig för att inte klara kurvan där. Om jag får vara ännu fräckare så ger det inte mycket att paråka med nån som inte kör fortare än en själv heller. Haka på en snabb 125-fjunior så behöver du inte förta dig på rakan, men med lite tur så är han/hon snabb i just bergskurvan.
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Mattias skrev:
2222219 Fast din hoj är coolare än alla de andra tillsammans. Hade min varit med på bild hade läget varit ett annat såklart, men nu var den ju inte det.
Man tackar, en till med smak. Jag inser också när jag tittar på bilden igen att det inte är något fel på vinkeln på gashanden, alltid något. Nästa vecka ska jag tyvärr inte köra då jag är träningsansvarig, men till veckan därpå planerar jag att kränga på de beggade slicksen jag köpt. De kommer säkert att göra minst en hundradel per varv.
Björn: du undrar vart alla intesånya hojar tagit vägen. Jag funderar starkt på att anmäla mig till B-racet, MED MIN 85:A. Jag har nämligen fått dispens att köra rookie 600 med tvåtaktaren då den ändå är så gammal.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Mattias skrev:
2223435 Pfja, bromsa inte så sent du vågar. Bromsa ner till det du tror är lite för hög fart och släpp bromsen rätt tidigt. Ta god tid på dig att sätta dig rätt och få i rätt växel och allt sånt. Sen är det "bara" att svänga. Killar det inte i magen gick det för sakta.

Om jag får vara lite fräck så är det rätt långt tills du behöver oroa dig för att inte klara kurvan där. Om jag får vara ännu fräckare så ger det inte mycket att paråka med nån som inte kör fortare än en själv heller. Haka på en snabb 125-fjunior så behöver du inte förta dig på rakan, men med lite tur så är han/hon snabb i just bergskurvan.

Iden med att paråka just i tisdags var att se hur en person med samma hoj, med en helt olik körstil än min egen gör annorlunda. Det är svårt att överhuvudtaget paråka med någon, eftersom alla tar olika spår, olika hastigheter bla bla.
Jag bryr mig inte om att folk är fräcka, påpekar att jag är långsam eller kör om mig på både här och där. Dock respekt till er som kommer fram och kollar att ni körde om okej och inte gjorde något fel.
Jag kör för att det är kul och ett långsiktigt mål är att kanske bli snabb någon dag. Har ingen brådska men tips och råd tas gärna emot på vägen :)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Alicia skrev:
2223402 Någon som har något tips om hur jag ska förbättra mig på slutet av rakan?
Allstå inte bromsa så mycket som jag gör just nu, till nästan stillastående.

Nu har jag inte sett något av körningen men något råd kan jag försöka ge är att bromsningen kanske inte är bland det första man ska träna på. Kan lätt bli att det blir, vad man tror, för sent med tokiga resultat då. Det man ska träna på är att släppa bromsen tidigare för att hålla högre kurvhastighet och komma med gaspådrag tidigare. Då kommer det automatiskt att man känner om man ska bromsa senare. Försöker man bara med att bromsa senare så tappar man som nybörjare ganska så lätt bedömningen på ingångshastiget och momentet ut ur kurvan. Linköping är iof en bana där man ska bromsa rätt hårt och som är bra för att träna det på.

Sen kan det vara så att är man ny på racing så ser man bara det man är dålig på. Kan lätt bli att man koncentrerar sig på det och på nått sätt fastnar i det. Ibland kan det faktiskt vara bättre på att man kollar på dom partierna man är duktig på. Man blir psykiskt mycket starkare och gladare av att man gör något bra än att man varv efter varv sitter och är missnöjd på att man tycker sig vara dålig. Då kanske man kommer öka tempot även i dom partierna man tidigare var dålig på snabbare iom att man har ökat tempot på andra delar av banan.

Ofta handlar det bara om att träna/köra mer. Paråka var ett bra förslag. Någon som är bara lite snabbare. Därför är det bästa att köra ett race för då kör man med bara hojar som har liknande prestanda och det finns folk som är olika duktiga att hänga på och lära av. Lite svårare om man kör en vanlig träning med olika hojtyper. Kanske ska kolla efter någon som kör rätt spår också? Kommer man ner i tider så brukar dom flesta köra mer rätt.
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Axxexs skrev:
2223913 Nu har jag inte sett något av körningen men något råd kan jag försöka ge är att bromsningen kanske inte är bland det första man ska träna på. Kan lätt bli att det blir, vad man tror, för sent med tokiga resultat då. Det man ska träna på är att släppa bromsen tidigare för att hålla högre kurvhastighet och komma med gaspådrag tidigare. Då kommer det automatiskt att man känner om man ska bromsa senare. Försöker man bara med att bromsa senare så tappar man som nybörjare ganska så lätt bedömningen på ingångshastiget och momentet ut ur kurvan. Linköping är iof en bana där man ska bromsa rätt hårt och som är bra för att träna det på.

Sen kan det vara så att är man ny på racing så ser man bara det man är dålig på. Kan lätt bli att man koncentrerar sig på det och på nått sätt fastnar i det. Ibland kan det faktiskt vara bättre på att man kollar på dom partierna man är duktig på. Man blir psykiskt mycket starkare och gladare av att man gör något bra än att man varv efter varv sitter och är missnöjd på att man tycker sig vara dålig. Då kanske man kommer öka tempot även i dom partierna man tidigare var dålig på snabbare iom att man har ökat tempot på andra delar av banan.

Ofta handlar det bara om att träna/köra mer. Paråka var ett bra förslag. Någon som är bara lite snabbare. Därför är det bästa att köra ett race för då kör man med bara hojar som har liknande prestanda och det finns folk som är olika duktiga att hänga på och lära av. Lite svårare om man kör en vanlig träning med olika hojtyper. Kanske ska kolla efter någon som kör rätt spår också? Kommer man ner i tider så brukar dom flesta köra mer rätt.


Just nu så känns resten av banan helt okej. Har till och med börjat tycka om Torparn. Esset är underbart, sitter nästan och skrattar när jag kör igenom där. Farten där känns helt okej för tillfället även fast man alltid kan köra fortfarare. Skyndar hellre långsamt och försöker hålla mig och hojen hel.
På Anderstorp så körde jag endast gas och ingen broms, väldigt lärorikt.

Swedie försöker lära mig allt om att sitta rätt, hänga av och rätt spårval med mera. Har paråkt med honom också men han tvingas att köra så sakta så att han nästan somnar.

Kommer jag ner nu på tisdag så blir det att testa lite tips.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Alicia skrev:
2224165 Just nu så känns resten av banan helt okej. Har till och med börjat tycka om Torparn. Esset är underbart, sitter nästan och skrattar när jag kör igenom där. Farten där känns helt okej för tillfället även fast man alltid kan köra fortfarare. Skyndar hellre långsamt och försöker hålla mig och hojen hel.
På Anderstorp så körde jag endast gas och ingen broms, väldigt lärorikt.

Swedie försöker lära mig allt om att sitta rätt, hänga av och rätt spårval med mera. Har paråkt med honom också men han tvingas att köra så sakta så att han nästan somnar.

Kommer jag ner nu på tisdag så blir det att testa lite tips.

Prata med Andreas (sonen på orange 125 Jnr), kör par med honom ett par varv, dom har nött banan åtskilliga varv och har i vissa fall bättre erfarenhet än många av de "äldre" mer prestigefyllda förarna gällande spårval m.m. :)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gustav O skrev:
2223954 En Yamaha TZ250 från 79, tror jag det är, det är föraren som är stor vilket ger den baktunga känslan. Dock var de äldre hojarna inte så framåtlutade som dagens.

Aha ok där ser man :tummenupp
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top