Lg skrev:2222901Den där hjälmen är så j*vla schnygg!
Thanx
Lg skrev:2222901Den där hjälmen är så j*vla schnygg!
Åsa skrev:2223044Alica, vilken är "du" på dessa kort?Vill ju oxså spana in din snygga hjälm.
En fråga, varför har några orangefärgade västar på sig? Har LMS börjat med föråkare lr?
Alicia skrev:2223069Haha dom orangefärgade västarna är till för oss snigelåkare. Plus att 125 junior måste ha på sig dom. Lättare för snabbare förare att se oss och kanske visa lite mer respekt vid omkörningar.
Här är jag =)
Oki do, då är jag medAlicia skrev:2223069Haha dom orangefärgade västarna är till för oss snigelåkare. Plus att 125 junior måste ha på sig dom. Lättare för snabbare förare att se oss och kanske visa lite mer respekt vid omkörningar.
Här är jag =)
Åsa skrev:2223123Oki do, då är jag medSnygg hjälm
Du kommer att gråta blod när du kraschat den
;-)![]()
Alicia skrev:2222810Du fick mig att se snabb ut iallafall![]()
Så kom och och fota på tisdag igen!
Solan skrev:2223230Nja...jag kanske dyker upp men frågan är om jag verkligen vill stå och titta på den här gången.
Däremot så känner jag en kille med en trasig motorcykel som kanske inte har något annat val än att stå och titta på.
Alicia skrev:2223246Just det ja, du tog licensen i våras?
Då är det bara hopp upp och kör och lämna över kameran till Mattias.
Alicia skrev:2223402Någon som har något tips om hur jag ska förbättra mig på slutet av rakan?
Allstå inte bromsa så mycket som jag gör just nu, till nästan stillastående.
Man tackar, en till med smak. Jag inser också när jag tittar på bilden igen att det inte är något fel på vinkeln på gashanden, alltid något. Nästa vecka ska jag tyvärr inte köra då jag är träningsansvarig, men till veckan därpå planerar jag att kränga på de beggade slicksen jag köpt. De kommer säkert att göra minst en hundradel per varv.Mattias skrev:2222219Fast din hoj är coolare än alla de andra tillsammans. Hade min varit med på bild hade läget varit ett annat såklart, men nu var den ju inte det.
Mattias skrev:2223435Pfja, bromsa inte så sent du vågar. Bromsa ner till det du tror är lite för hög fart och släpp bromsen rätt tidigt. Ta god tid på dig att sätta dig rätt och få i rätt växel och allt sånt. Sen är det "bara" att svänga. Killar det inte i magen gick det för sakta.
Om jag får vara lite fräck så är det rätt långt tills du behöver oroa dig för att inte klara kurvan där. Om jag får vara ännu fräckare så ger det inte mycket att paråka med nån som inte kör fortare än en själv heller. Haka på en snabb 125-fjunior så behöver du inte förta dig på rakan, men med lite tur så är han/hon snabb i just bergskurvan.
Alicia skrev:2223402Någon som har något tips om hur jag ska förbättra mig på slutet av rakan?
Allstå inte bromsa så mycket som jag gör just nu, till nästan stillastående.
En Yamaha TZ250 från 79, tror jag det är, det är föraren som är stor vilket ger den baktunga känslan. Dock var de äldre hojarna inte så framåtlutade som dagens.fogerty skrev:2223103Nr 30? Vad är det för hoj? Den ser baktung ut på nåt sätt
Edit: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=147917
Axxexs skrev:2223913Nu har jag inte sett något av körningen men något råd kan jag försöka ge är att bromsningen kanske inte är bland det första man ska träna på. Kan lätt bli att det blir, vad man tror, för sent med tokiga resultat då. Det man ska träna på är att släppa bromsen tidigare för att hålla högre kurvhastighet och komma med gaspådrag tidigare. Då kommer det automatiskt att man känner om man ska bromsa senare. Försöker man bara med att bromsa senare så tappar man som nybörjare ganska så lätt bedömningen på ingångshastiget och momentet ut ur kurvan. Linköping är iof en bana där man ska bromsa rätt hårt och som är bra för att träna det på.
Sen kan det vara så att är man ny på racing så ser man bara det man är dålig på. Kan lätt bli att man koncentrerar sig på det och på nått sätt fastnar i det. Ibland kan det faktiskt vara bättre på att man kollar på dom partierna man är duktig på. Man blir psykiskt mycket starkare och gladare av att man gör något bra än att man varv efter varv sitter och är missnöjd på att man tycker sig vara dålig. Då kanske man kommer öka tempot även i dom partierna man tidigare var dålig på snabbare iom att man har ökat tempot på andra delar av banan.
Ofta handlar det bara om att träna/köra mer. Paråka var ett bra förslag. Någon som är bara lite snabbare. Därför är det bästa att köra ett race för då kör man med bara hojar som har liknande prestanda och det finns folk som är olika duktiga att hänga på och lära av. Lite svårare om man kör en vanlig träning med olika hojtyper. Kanske ska kolla efter någon som kör rätt spår också? Kommer man ner i tider så brukar dom flesta köra mer rätt.
Alicia skrev:2224165Just nu så känns resten av banan helt okej. Har till och med börjat tycka om Torparn. Esset är underbart, sitter nästan och skrattar när jag kör igenom där. Farten där känns helt okej för tillfället även fast man alltid kan köra fortfarare. Skyndar hellre långsamt och försöker hålla mig och hojen hel.
På Anderstorp så körde jag endast gas och ingen broms, väldigt lärorikt.
Swedie försöker lära mig allt om att sitta rätt, hänga av och rätt spårval med mera. Har paråkt med honom också men han tvingas att köra så sakta så att han nästan somnar.
Kommer jag ner nu på tisdag så blir det att testa lite tips.
Gustav O skrev:2223954En Yamaha TZ250 från 79, tror jag det är, det är föraren som är stor vilket ger den baktunga känslan. Dock var de äldre hojarna inte så framåtlutade som dagens.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |