Sviestad på tisdag 060815!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Kan du dela med dig av händelseförloppet? Hade det med gummit i vänsterkanten på banan att göra? Din skyddängel funkade ju finfint iaf :)

anja skrev:
2379799 Det är visst inte bara bakhjulet som uppför sig konstigt i vått. :rolleyes: Bäst att göra en tacklista.

Tack till:
* Alla förare som inte körde över mig när jag hasade typ tre mil eller hur långt det nu var
* R1Lillen och RRLarsson som kom och kollade vad tusan jag gjort och vilket skick jag var i (mer upprörd än skadad)
* Skambilschaufförerna och soparna
* Neutral som är den bästa depågrannen
* Torkel som är en hel reservdelsbank
* Min skyddsängel - jag fick inte en skråma
* Och alla andra. :)

Sorry om jag var grinig. Det var inte meningen.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
pitte skrev:
2379851 Kan du dela med dig av händelseförloppet? Hade det med gummit i vänsterkanten på banan att göra? Din skyddängel funkade ju finfint iaf :)

Framhjulet låste sig. Allt tvär-välte och hasade mot asfalten. Länge. Medan jag hasade hann jag fundera över min hastighet i förhållande till motorcyklens. Förhållandet var ok. Då började jag fundera över vilka andra som var påväg på rakan och deras placering. Dom syntes inte till. När jag hasat färdigt flyttade jag på mig väääldigt snabb för säkerhets skull och hittade motorcykeln ute i gräset jämte en äcklig snigel. Motorcykeln var trasig.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Tack för den utförliga beskrivningen. Det där med snigeln tyckte jag var oerhört kul. Vet inte varför men kul var det iaf, hi hi!

anja skrev:
2379893 Framhjulet låste sig. Allt tvär-välte och hasade mot asfalten. Länge. Medan jag hasade hann jag fundera över min hastighet i förhållande till motorcyklens. Förhållandet var ok. Då började jag fundera över vilka andra som var påväg på rakan och deras placering. Dom syntes inte till. När jag hasat färdigt flyttade jag på mig väääldigt snabb för säkerhets skull och hittade motorcykeln ute i gräset jämte en äcklig snigel. Motorcykeln var trasig.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Hah! Tufft! Jag har fått ett blåmärke på armen! Skönt. Nu kan jag åka till jobbet och berätta allt utan att dom tror att jag ljuger.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
anja skrev:
2380055 Hah! Tufft! Jag har fått ett blåmärke på armen! Skönt. Nu kan jag åka till jobbet och berätta allt utan att dom tror att jag ljuger.

Wow! Ett helt blåmärke! Att du åker till jobbet över huvud taget och inte sjukskriver dej, det hade jag gjort! :näsblod

Det va väll bra onödigt att natta hojen redan där, hoppas den klara sig bra endå! Och du med förståss :pannkyss

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Synd på vurpan Anja, bra att du inte gjorde illa dig iallafall.

I övrigt skötte alla sig exemplariskt så med lite stöd från Lotta o Alx så var det inte så jobbigt o vara träningsansvarig! :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Mattias skrev:
2379885 Jag såg ozto med en kamera. PM-bomba honom DIREKCT.

Blev inte så mycket bilder tagna, jag hade ju mest tänkt att smygfota tjejer i depån precis som du brukar göra men sen började det regna så jag stack upp och kollade på cross istället! :tomten

ska se om jag kan lägga upp lite bilder ikväll....

Själva åkningen gick så jävla dåligt för mig, det sladdade och vinglade kändes inte som jag fick något flyt, men sen när jag kom in och tittade på laptimerna
så hade jag slagit PB 57.74. Jag hade aldrig kunnat gissa att jag körde under 1.05... Lustig sport där här!

Nu ska ja ut o åka BMW

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
ozto skrev:
2380282 Blev inte så mycket bilder tagna, jag hade ju mest tänkt att smygfota tjejer i depån precis som du brukar göra men sen började det regna så jag stack upp och kollade på cross istället! :tomten

ska se om jag kan lägga upp lite bilder ikväll....

Cross? hädare........

sandstream

Guest
Hur ser upplägget ut en normal tisdagsträning?
När släpps ni in? När börjar körningen och när slutar den? Hur många grupper? Kostnad för medlem och icke medlem? Turas ni om att vara funktionärer? Bara hojar på banan eller delar ni med bilar?

Många frågor :)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
2377653...Men det var ju efter lite kärlek från Teddy och Torkel förstås. :) Kommer de legenderna att gästa oss?
Legend-Teddy har semester och var fullt upptagen på annat håll. Ungefär när jag brukar lasta hojen satt jag som den trötta småbarnsförälder jag är och sov i filmsalen på Sjöhistoriska Muséet. De visade barnfilm, Stuart Little 3. Sen gick vi vilse bland alla modellbåtar och avslutningsvis kollade vi in utsällningen Estonia som får en att fundera en del. Tänk plums med stora bokstäver och tre utropstecken efteråt, typ PLUMS!!!. Lagom till att jag brukar passera Nyköping körde vi runt i Tessinparkens damm med Valters radiosyrda haj. Framåt, höger, vänster, upp och ner. Den går t o m att loopa med den, löjligt kul faktiskt! 199 Kronor på Teknikmagasinet, ett rent fynd. När ni körde ut på första passet var jag i lekparken och såg hur mina två små yrväder röjde i den kombinerade klätterställning-rutschkanan. Småbarnsföräldervardag är långt från RR men också spännande på sitt egna sätt och vis. Hoppas ni hade det bra. Vi ses 29/8.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2380316 Hur ser upplägget ut en normal tisdagsträning?
När släpps ni in? När börjar körningen och när slutar den? Hur många grupper? Kostnad för medlem och icke medlem? Turas ni om att vara funktionärer? Bara hojar på banan eller delar ni med bilar?

Många frågor :)
Det är öppet hela dagen men de flesta kommer mellan 15.30 och 16.30. Körning mellan 17.00 och 20.00. Två grupper normalt (ungefär under och över minuten), vid mycket folk kan det bli en tredje. Kostar 50 per gång om du är medlem i LMS (300) och har träningskort (350), annars 250. Finns en lista med träningsansvariga och de raggar funktionärer, LottaK och Axl finns oftast till hands också och hjälper till. Bara hojar!

Mer info på: http://lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=85

Teddy skrev:
2380347 Legend-Teddy...

Vi ses 29/8.
Tack för ett underhållande kåseri som vanligt. :D Torkel var där i alla fall och fick vara nyttig igen.

Kanske också jag kör en Grand Prix prototyp racer (många häftiga ord) då. :yoparty

Last edited:

sandstream

Guest
Tack Neutral och Gustav1 :tummenupp
Stämmer det att det är okej att köra med lysen om resten av hojen uppfyller kraven (najat och båt)?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2380441 Stämmer det att det är okej att köra med lysen om resten av hojen uppfyller kraven (najat och båt)?
Du kan ju tejpa dina lysen. Vi har väl i alla fall tre som regelbundet åker så. Stockholmspuckarna får du också byta mot hederliga som inte gnistrar. :tungan :D

Last edited:

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2380453 Du kan ju tejpa dina lysen. Vi har väl i alla fall tre som regelbundet åker så. Stockholmspuckarna får du också byta mot hederliga som inte gnistrar. :tungan :D
Trots att lysena är i plast?
Titanpuckarna är ett minne blott, men kul var det :tungan

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
sandstream skrev:
2380492 Trots att lysena är i plast?
Titanpuckarna är ett minne blott, men kul var det :tungan
Regeln gäller väl igentligen glas men det är inte fel att ha en tejp över plast heller då man slipper plocka massa delar vid marksyning.
Men stäng av lysena eler dra bort sladdarna annars sitter det som berget sen:rolleyes:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det handlar väl till viss del också om att man inte vill ha stålkastarsken runt ikring sig och se bromslysen tändas framför en. Ingen trafikövning.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...