Sviestad på tisdag! (8/5-07)

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Gott Jonny :tummenupp
Ni andra som var där, mata gärna med konstruktiv feedback!

Jag la rätt feta sladdar faktiskt (ärligt, korrekt och riktiga GP-sladdar) in i den nya böjen. Synd att inget kom på bild :)

Mitt utlåtande är att första svängen är för snäv och blind. Det är inte helt uppenbart att det kommer en sväng höger efter krönet. Tydligare markeringar på rakan tror jag vore bäst.

Annars så tycker jag definitivt det gör banan roligare.

Jag körde snudd minuten tror jag. Går köra fortare med ett par sekunder vet jag.

sandstream

Guest
Kommer den del av raksträckan som inte RR använder längre att användas av tex bilarna?
Om inte så håller jag med Swedie om att det borde finnas någon typ av markering, kanske en vit linje, som visar vart banan går.

Högern kändes som sagt knepig men vänstern helt okej (har man kört på gokartbana med en 1000-kubikare känns det hemtamt :D ).

Tack till Alicia för att du flaggade av tokstollarna som körde i ösregnet så jag fick åka hem :)

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Precis, bilarna kör den gamla sträckningen, men det kanske går att ordna på något sätt ändå, vi får kolla.

Kommer den del av raksträckan som inte RR använder längre att användas av tex bilarna?
Om inte så håller jag med Swedie om att det borde finnas någon typ av markering, kanske en vit linje, som visar vart banan går.

Högern kändes som sagt knepig men vänstern helt okej (har man kört på gokartbana med en 1000-kubikare känns det hemtamt :D ).

Tack till Alicia för att du flaggade av tokstollarna som körde i ösregnet så jag fick åka hem :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Eftersom inlägget från igår försvann så vill jag bara säga att det var riktigt kul att vara träningsansvarig. Inte farligt som man först trodde. Rekommenderar till alla att testa. Dock är jag glad att jag hade Alexandra nära till hands.

Tack till killarna som kom och ställde upp som funktionärer : tummenupp

Det är rätt kul att vara träningsansvarig, men det blev lite stressigt innan, man är ju lite ringrostig från förra året. Tack Alicia och alla fyra funktionärer! :tummenupp

Jag är nog mest nöjd över att du stavade mitt namn rätt! Sen är jag tacksam för att du ställer upp på A-förarnas helg, hoppas de gör samma sak för er på B-racet!

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Gott Jonny :tummenupp
Ni andra som var där, mata gärna med konstruktiv feedback!

Trots att jag bara fick ett helt pass i torrt så måste jag säga att den nya kurvsektionen kommer att göra banan roligare. Dock är den som sagt lite tajt i ingången men det är väl bara att vänja sig. :tummenupp
Hur går det med kurbsen?
Om jag inte såg fel så var det sand bredvid banan i innerkant av speciellt första högern så skulle jag tro att det är lätt hänt att råka gena lite och dra upp massa sand på banan. Men det problemet finns ju dock på ett par andra ställen med.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Trots att jag bara fick ett helt pass i torrt så måste jag säga att den nya kurvsektionen kommer att göra banan roligare. Dock är den som sagt lite tajt i ingången men det är väl bara att vänja sig. :tummenupp
Hur går det med kurbsen?
Om jag inte såg fel så var det sand bredvid banan i innerkant av speciellt första högern så skulle jag tro att det är lätt hänt att råka gena lite och dra upp massa sand på banan. Men det problemet finns ju dock på ett par andra ställen med.

Ingången tror jag kommer att bli en avgörande punkt, får man till den respektive missar den så kommer det vara avgörande i race.
Jag vet att dom gjutit några Curbs och testat dom vid rondellen, men jag tror inte att det kommer bli klart i närtid,tyvärr.

sandstream

Guest
Precis, bilarna kör den gamla sträckningen, men det kanske går att ordna på något sätt ändå, vi får kolla.
Man kanske kan ha en streckade linje så det inte stör bilarna för mycket och ett par balar med pilar på som pekar åt höger (självklart med ett hål så den som bromsar på sig kan åka vidare).
Tror ni löser det där :tummenupp
Jag är nog mest nöjd över att du stavade mitt namn rätt! Sen är jag tacksam för att du ställer upp på A-förarnas helg, hoppas de gör samma sak för er på B-racet!
En av mina guddöttrar heter Alexsandra och det är rätt lätt att komma ihåg en sån stavning eftersom de flesta stavar utan S:et :)

Ja, det ska bli spännande att se hur många A-förare som kommer och hjälper till när vi ska köra. Ju fler vi är som ställer upp på deras helg ju mer "press" sätter vi på dem att hjälpa oss.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Man kanske kan ha en streckade linje så det inte stör bilarna för mycket och ett par balar med pilar på som pekar åt höger (självklart med ett hål så den som bromsar på sig kan åka vidare).
Tror ni löser det där :tummenupp
En av mina guddöttrar heter Alexsandra och det är rätt lätt att komma ihåg en sån stavning eftersom de flesta stavar utan S:et :)

Ja, det ska bli spännande att se hur många A-förare som kommer och hjälper till när vi ska köra. Ju fler vi är som ställer upp på deras helg ju mer "press" sätter vi på dem att hjälpa oss.

Jag som trodde att jag var ensam.

Hittills är det minnst 7 B-förare som ska vara funkisar på SM, hoppas A-förarna slår det till B-racet! ;)

Nu, åter till banan! :mattias

Det var inte nog med två vägkoner på gamla sträckningen alltså? Det fanns ju 100 och 200 m skyltar med? Vi får alltså hitta på något mer att sätta upp. :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2929999 Ingången tror jag kommer att bli en avgörande punkt, får man till den respektive missar den så kommer det vara avgörande i race.
Jag vet att dom gjutit några Curbs och testat dom vid rondellen, men jag tror inte att det kommer bli klart i närtid,tyvärr.
Om det blir kurbs se för guds skull till att det inte blir upphöjda sådan!!!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jag som trodde att jag var ensam.

Hittills är det minnst 7 B-förare som ska vara funkisar på SM, hoppas A-förarna slår det till B-racet! ;)

Nu, åter till banan! :mattias

Det var inte nog med två vägkoner på gamla sträckningen alltså? Det fanns ju 100 och 200 m skyltar med? Vi får alltså hitta på något mer att sätta upp. :va

Jag skulle vilja vara funkis på er SM-helg om jag inte jobbar. Men är det en funkiskurs man måste gå för att få vara med ute i t.ex. flaggposteringarna.

Vad kan man hjälpa till med i anslutning till banan, utan att ha gått funkis-kurs?

/Sebastian

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag skulle vilja vara funkis på er SM-helg om jag inte jobbar. Men är det en funkiskurs man måste gå för att få vara med ute i t.ex. flaggposteringarna.

Vad kan man hjälpa till med i anslutning till banan, utan att ha gått funkis-kurs?

/Sebastian

Du är välkommen även utan kurs. Du får en snabbkurs på morgonen och det finns jättebra instruktioner i varje posteringskur. En utbildad funkis blir ansvarig för posteringen, det är normalt den funkisen som har radion. Du får t ex flagga på hans/hennes kommando eller bärga hojar. Finns också lite annat att göra som funkis än att stå vid en banpostering.

Anmäl dig till Alx, se hennes signatur ovan. :tummenupp

Tror förresten att alla med förarlicens räknas som funktionärer på något vis. Alx får svara på det. :va

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Du är välkommen även utan kurs. Du får en snabbkurs på morgonen och det finns jättebra instruktioner i varje posteringskur. En utbildad funkis blir ansvarig för posteringen, det är normalt den funkisen som har radion. Du får t ex flagga på hans/hennes kommando eller bärga hojar. Finns också lite annat att göra som funkis än att stå vid en banpostering.

Anmäl dig till Alx, se hennes signatur ovan. :tummenupp

Tror förresten att alla med förarlicens räknas som funktionärer på något vis. Alx får svara på det. :va

Utmärkt! Men det är ju vid banan som man vill stå.. Kolla på A-förarna och få chansen att se hur dom kör osv.. :) Men jag anmäler mig om jag kan komma ner!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Utmärkt! Men det är ju vid banan som man vill stå.. Kolla på A-förarna och få chansen att se hur dom kör osv.. :) Men jag anmäler mig om jag kan komma ner!

Låter perfekt! :tummenupp

Har du några frågor så är det bara att höra av sig, så svara jag så gott jag kan. Sen är det bara att du skriver upp dig när du vet om du kan, så får du någon bra postering att stå på!

Mvh Alex

sandstream

Guest
Jag vill gärna ha en postering med mycket sol och lite att göra :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...