Sviestad tisdagen 22 augusti

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dags att hetsa lite inför träningen. Vilka kommer och vilka tänker sätta personbästa? Har Anja fått klart sin hoj? Kommer Mattias att få låna Solans RGV? Kommer det bli solsken?

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2391931 Dags att hetsa lite inför träningen. Vilka kommer och vilka tänker sätta personbästa? Har Anja fått klart sin hoj? Kommer Mattias att få låna Solans RGV? Kommer det bli solsken?

Som vanligt kan ni glömma solsken. Kommer ösregna hela dan och ingen blåst. Prognosen påstår iaf det. http://www.msn.se/weather/

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2391971 Jag tar inga risker. Det blir att åka dit ändå, så få träningar kvar nu så man måste börja ladda inför sista rejset. Men regnar det väl där får det bli kexchoklad och skitsnack istället.

Ville inte va pessimist. Senaste gångerna har väl alla lovat sol och det regnat. Tänkte vända på det och kolla om det blir sol nu. :)

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Svalt och skönt alltså. Det kommer regna typ första timmen tippar jag på. Det är så skönt att köra hoj nu när värmen försvunnit lite. Så klart att man ska dit.

Babar skrev:
2391945 Som vanligt kan ni glömma solsken. Kommer ösregna hela dan och ingen blåst. Prognosen påstår iaf det. http://www.msn.se/weather/

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nej, jag kommer inte. Jag sparar mig till Mantorp på fredag istället.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Motorcykeln var klar i fredags ju (med "lite" hjälp). Gott om tid! Jag kommer förutsatt att det inte regnar (har inte fått tillåtelse till mer körning i blött i år). Pappa kommer också med isf, han vill inte låta mig åka själv :va så han tar semester.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
anja skrev:
2392083 Motorcykeln var klar i fredags ju (med "lite" hjälp). Gott om tid! Jag kommer förutsatt att det inte regnar (har inte fått tillåtelse till mer körning i blött i år). Pappa kommer också med isf, han vill inte låta mig åka själv :va så han tar semester.
Pluttinuttit! Snäll far du har. :)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2392101 Varför inte köra i regn?

En bild säger mer än tusen ord. Jannica kan intyga att det inträffade när det var blött.

Bifogat

• garagebild2.jpg
    garagebild2.jpg
    114.8 KB · Visningar: 56

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ska strax till garaget och få hjälp av Mc-doktorn a k a Martin att få på dom nya däcken. Smarrigt värre att få prova köra hojen med sproilans däck och inte några som satt på när man köpte den och som gått två säsonger redan.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2392912 Ska strax till garaget och få hjälp av Mc-doktorn a k a Martin att få på dom nya däcken. Smarrigt värre att få prova köra hojen med sproilans däck och inte några som satt på när man köpte den och som gått två säsonger redan.

Hur kan dina däck räcka så länge? :va

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:
2393031 Hur kan dina däck räcka så länge? :va

Har ju knappt kört något i år.. :(
Räcka och räcka, har inte riktigt haft pengar över att köpa däck för. Har fått laga hojen istället och köpt buss och husvagn. Tills det dök upp en sponsor till:kiss
Så det ska bli spännande ifall det blir någon skillnad :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bikerbitch skrev:
2391971 Jag tar inga risker. Det blir att åka dit ändå, så få träningar kvar nu så man måste börja ladda inför sista rejset. Men regnar det väl där får det bli kexchoklad och skitsnack istället.

Är grymt nyttigt att träna i regn särsklit om man har slicks lr vanliga gatdäck du tränar på att köra mjukare

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gottis skrev:
2393680 Är grymt nyttigt att träna i regn särsklit om man har slicks lr vanliga gatdäck du tränar på att köra mjukare

Ja, med risker menar jag att jag inte vill riskera att inte få köra. Alltså, jag åker dit och kör :) Spöregnar det kanske jag äter kexchoklad.

Jag hatar regn, men som du säger. Är bra att öva också, så man vet gränserna.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...