Sviestad (trafikövning) 2011

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Bra upplägg och mycket skön bana. Fler heldagar så kommer jag garanterat :yoparty

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Jäklar vad du åkte med multin. :yoparty

Bilder är redan ute, kika under bilddelen här på forumet, han Johan var ju ute med telegluggen och brände av ett par bilder. :)

Tack! :) Roligt som fasen!
Vad kul med bilder! Tycker det är suveränt av den killen att skänka pengar till barncancerfonden som betalning för bilderna! Mycket bra initiativ!!!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack! :) Roligt som fasen!
Vad kul med bilder! Tycker det är suveränt av den killen att skänka pengar till barncancerfonden som betalning för bilderna! Mycket bra initiativ!!!

Roligt när folk gillar bilderna! :) Jag har ett dagtidsjobb så fotograferandet är bara en hobby som jag återupptog förra året. Hojar hade jag inte fotat alls tidigare.

Och tack ni som skänkt pengar än sålänge! :tummenupp

50 spänn till goda gärningar är inte så mycket när man tänker på vad en hojsässong kostar. Tyvärr nöjer sig de flesta med den lägsta upplösningen och plockar bara bilderna från albumen. Stor skillnad mot en "riktig" bild om man frågar mig. Sen slipper man även att ha min mailadress över nästan halva bilden. ;-)

Här är en länk till mina album.

// mvh Johan

-----------
-----------

Det behövs funktionärer till Klassikerracet nästa helg (fr-sön) och även Rookieracet samt KM2.

Kom och hjälp till och få bästa åskådarplatsen när de som vet hur en hoj skall framföras på bana kör. Extrainsatt bankväll + trafikövningsbiljetter eller biobiljetter, mat och kanske även grillat efteråt till de som kommer och hjälper till. Mer detaljer i funktionärslänken nedan.

Vid intresse, maila Stefan (stefan.sundin@yahoo.se) som är funktionärsansvarig.

Mer info om detta hittar ni på LMS RR sida.

Funkisinfo : http://www.lmsroadracing.se/funktionaerer

Kalender : http://www.lmsroadracing.se/kalender

.

Väglusen

+5 Kg
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Fireblade 08:a
Nytt datum

Nu har det tillkommit ännu en heldag. Lördagen den 20:e augusti är det dags för nästa körning :tummenupp

tarantella

Medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Cbr600rr-07, Cbr600rr-05
Är sugen på att komma och testa banan på lördag. Brukar det bli fullt på heldags körningarna? När bör man komma för att vara säker på en plats?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är sugen på att komma och testa banan på lördag. Brukar det bli fullt på heldags körningarna? När bör man komma för att vara säker på en plats?

Jag har varit där strax till 8, och det har inte varit problem att få plats. :) Gör't - ruskigt fin och skoj bana. :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kanske fråga om jag får låna tjejens babytwin och komma ner och åka mellangrupp. Lära sig nåt nytt och åka gunghäst :).

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Kanske fråga om jag får låna tjejens babytwin och komma ner och åka mellangrupp. Lära sig nåt nytt och åka gunghäst :).
Välkommen ner till mellangruppen :) då kanske det får bli så att jag tar din plats i snabba :p

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Hej alla!
Tänkte höra om 25/8, de står ändrat datum. Vilket datum gäller ?
Om man har en annan pipa men kan fixa papper på db kan man få dispans då? Skulle mer än gärna åka lite på banan!

Mvh
Peth

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Hej alla!
Tänkte höra om 25/8, de står ändrat datum. Vilket datum gäller ?
Om man har en annan pipa men kan fixa papper på db kan man få dispans då? Skulle mer än gärna åka lite på banan!

Mvh
Peth
Första datumet var den 18/8 dvs. igår men den försvann till KTM dagarna och då fick vi ett nytt datum 25/8. Motorcyckeln skall ha det avgassystemet som den är typad med. Vad är det för intyg du har?
Nyfiken Kjell.

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
jag ska nog fösöka ta mig dit,, Har alltid velat prova bana men har liksom aldrig blivit av men nu j,, Har tid på måndag ska sätta pc+pipa,, Hm? man kanske ska boka av den o åka bana istället,, :va Hade tänkt 25/8 Tänk om man inte kommer med skulle kännas jävligt Surt att åkt 22 mil o inte få köra :tummenner

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Första datumet var den 18/8 dvs. igår men den försvann till KTM dagarna och då fick vi ett nytt datum 25/8. Motorcyckeln skall ha det avgassystemet som den är typad med. Vad är det för intyg du har?
Nyfiken Kjell.

Okej för den är besiktigad för någon vecka sen med detta rör.(enda jag har)
Kan fixa ett intyg på röret hur hög dB det är så fall.

Mvh

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
jag ska nog fösöka ta mig dit,, Har alltid velat prova bana men har liksom aldrig blivit av men nu j,, Har tid på måndag ska sätta pc+pipa,, Hm? man kanske ska boka av den o åka bana istället,, :va Hade tänkt 25/8 Tänk om man inte kommer med skulle kännas jävligt Surt att åkt 22 mil o inte få köra :tummenner

Om jag vore dig skulle jag komma ner i morgon och prova innan du sätter dit prylarna, min personliga åsikt är skit i prylarna och kör bana för pengarna. En 2010 hoj borde vara ganska sjysst orginal kör bara pc det gör mycket för körbarheten, min R1-07 drog ca. 2dl mindre på bråttom ländsvägskörning och fick ett bättre gassvar efter bänkörningen. Vann ett Rookierace med orginaldämpare förra året, du hör ändå inte ditt dyra system i över hundra knyck. Mvh. Kjell

Okej för den är besiktigad för någon vecka sen med detta rör.(enda jag har)
Kan fixa ett intyg på röret hur hög dB det är så fall.

Mvh

Tyvärr räcker det inte med snygga intyg, orginal är det som gäller. Men kom gärna förbi och kolla samt snacka lite. Mvh. Kjell

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...