Svinig parkeringsböter på mc'n

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Vet inte om det funkar...

...men jag har hört att det har funkat. Och det är att du itne använder avin som du fick utan istället bara gör en inbatlning på bötesbeloppet och typ skriver grattis på födelsedagen bosse hoppas pengarna hjälper dig att komma iväg på din drömresa.

När de sedan får betalningen så ser de ju att du har satt in pengarna på fel PG och betalar tillbaka pengarna. sedan när du får påminelse så säger du bara att du har betalat och visar ditt kvitto från posten där du satt in rätt belopp på rätt PG.

Kanske funkar...

Mystic

Fotografen :P
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
GSX R1100 - 87 , MTB HPD bygge med en Aluminiumram från Logan, En gammal Mercier "landsvägsracer" finns med i källaren.
Vad jag kan säga ...

Dom där nitiska lapplisorna är bara bitchiga surkart utan sunt förnuft....

Jag vet att det krävs att fordonet står minst 6 minuter för att det ska ses som parkering... Jag råder dig att bestrida detta, du hade ju en vänina med som kan bestyrka vad som hände... Ragatan chansar väl, hoppas du ska inte orka bråka. Finns det otydliga markeringar, skyltar eller fler fel förutom kullersten så ta upp det med. Ge dig inte, klämm åt ragatan, hon har säkert något emot mc-folk :eek:( ... Lycka till! /Georg

yonsson skrev:
Tja gubbs.
Nu e jag apsur så jag tänkte skriva av mig lite.
Som bilden nedan visar så parkerade jag brevid kullerstenarna eftersom hojen välter om jag ställer den PÅ kullerstenarna.
Jag lämnar hojen i MAX 5 minuter och när jag kommer tillbaka så har jag fått parkeringsböter på 600 spänn med motivationen att jag ställt hojen på gångbanan.

P-Lisan har skrivit på böteslappen: Under tiden 1653-1655
Räknas det som felparkering även om hon bara har bevakat mc'n i 3 minuter?
På fabrikat står det dessutom MC.

Det är det enda konstiga jag hittat. +Att jag inte kunde ställt den på kullerstenarna för då hade den vält.
Inom den gråa zonen lutar det dessutom så där är det som värst att ställa hojen.

Kan jag slippa betala på nåt sätt?
Var inne hos polisen som ringde P-Lisan som sa att det e så det e ungefär.
Han sa även att hon sa att hon hade med sig en väninna som kunde styrka vad hon sa. Vilket är ljug för min kompis såg när hon skrev den och hon gick själv.

Hjälp!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Emmi skrev:
....Har själv pratat med en lapplisa om vart man kan parkera hojar i Jönköping (påtalade problemet med att folk snor lappar), och enligt henne kan man ställa hojen på trottoarer och vid cykelställ så länge den inte står i vägen eller blockerar trottoaren (m.m.), folk ska kunna gå förbi med barnvagnar o rullstolar o sånt.

Men Emmi, låter inte det där lite väl bra för vår del? Jag har ingen plåt på och parkerar jämt så nära dit jag ska som möjligt. Det innebär ofta cykelställ, trottoarer, torg osv men inte fan tror jag på att man FÅR stå där. :confused:

Har fått böter på mc en gång och det var utanför porten till min lägenhet när jag skulle tvätta hojen och var in för att hämta rengöringsgrejer, fattar inte hur de hann med. Det var på den tiden då jag fortfarande hade nummerplåt på hojen. Ringde till bolaget "Carpark" som var helt oförstående och sa att det är bara att betala så då ringde jag till markägaren som gett Carpark i uppdrag att sköta parkeringen så fick han fixa så boten ströks.

Angående det där med att byta plats på plåtarna på sina två bilar så visst funkar det bra men jag har bestämt för mig att det är värre straff på att köra omkring en falskregistrerad bil än att inte ha nån skylt alls.?

Annelie:
Tråkigt att du fått böter där utanför dig, var ju perfekt att ha hojen vid det där trädet för dig. Ta bort skylten och fortsätt stå där.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag gjorde som tipset och sket i att betala. Än så länge har jag inte fått någon påminnelse så den gick nog inte igenom :)
-Får jag hoppas.

Däremot fick jag en ny P-bot igår utanför Ikea här i Jönköping. Så se upp alla i Jönköping! Dom är ute efter oss!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Emmi skrev:
Yonsson, vart var det nånstans?
Det var utanför Telia på barnarpsgatan.

Har oxå pratat med dom tidigare och då sa dom att dom skulle ligga lågt med P-lappar på mc, men icke.

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
yonsson skrev:
Jag gjorde som tipset och sket i att betala. Än så länge har jag inte fått någon påminnelse så den gick nog inte igenom :)
-Får jag hoppas.

Fick en saftig bot när jag ställde mej på standard-stället i vaxholm (mitt på torget).
Sket helt enkelt i att betala, det var ca: 1,5 månad sedan... NU kom det papper i brevlådan om att betala... Ibland har man tur och slipper, men inte jag inte :mad:

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
ingen just nu
Nitrous skrev:
Det är nog bara o skriva ett brev o klaga lite så löser det sig.
Att fabrikat saknas är nog bra o till din fördel, är 3min ok ? måste dom inte vänta 5min , eller ?

En kompis som har en gammal Suzuki Swift har slängt på emblem som det står Toyota och Corolla på. Han plockar böter efter böter och skriver brev sen varje gång och förklarar att han inte har någon Toyota utan en Suzuki, att hans nummerplåt blev stulen för ett par år sedan och att någon systematiskt verkar utnyttja det i såna här fall.
Vad gör man inte för att slippa betala böter :tungan

/Nitrous

har för mej att det är 11 min lagsdadgat. Kolla även om dom gjort en ventilkontroll! :hihi (har gjort en förfrågan till VV.svar kommer)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...