svullo är död

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Otroligt tråkigt när en ikon inom den svenska komedin går bort såhär. Först Micke Ljungberg och nu Micke Dubois. Jävligt tråkigt att det blir som det blir och att många inte orkar med det. Skulle inte förvåna mig om det är kändisskapet som lett till att dessa två individer tagit sitt liv.

Tankarna skänker jag direkt till barnen. Måste vara riktigt hemskt och förlora sin pappa på detta sätt.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Håller med de flesta - skittrist! Inte min favvo direkt, men han har alltid varit svullo för mig. Jäkligt jobbigt när människor inte ser en annan utväg när det är som dystrast...

Har haft arbetskamrater som gjort samma sak o det är riktigt tragiskt. Speciellt om personerna har barn tycker jag. Vad ska de tro? Alla människor råkar väl ut för kriser i livet någon gång. Vore bra om det funka att lova sig själv att aldrig se självmord som en lösning!

Vila i frid Svullo!

Tiggr

titta en avatar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Kawasaki zx6r
honkiie skrev:
Om jag vore lika skämmig som svullo skulle jag också tagit livet av mig.
QUOTE]
Svullo var ett svin. Men Micke Dubois var en familjefar med hjärtat på rätta stället. Han gjorde inte en fluga förnär!! :gråta

Efter det inlägget orkade jag inte läsa längre. Du har säkert fått vad du förtjänat. Om inte så får du det nu.

Men....

Micke Dubois :klappar
R.I.P

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
...bara jag som tyckte det va jävligt oväntat?

mkt tråkigt, svullo was the man :( rip

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Oerhört tragiskt. Som jag förstår det så var det ett fåtal personer som egentligen kände personen bakom "Svullo". Bakom fasaden gömde sig en ganska sympatisk filur, som dock kämpade med vissa personliga problem. Lyssnade på en intervju med honom i morgonpasset som var riktigt intressant.

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Han var bäst. BÄST. Dra åt helvete jävla psykvård och fy FAAN att nån ska behöva må så över huvud taget. Han regerade.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Varför kan inte tidningarna visa honom respekten att skriva ut hans namn när de refererar hans självmord. Det var faktiskt Micke Dubois som begick självmord, inte Svullo.

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
tragiskt som fan. Micke Dubois R.I.P. tycker att svt kan ta å sända en svullo memorial, alla gamla svulloavsnitt

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
Inte min största idol men väldigt trist iallafall :( R.I.P
..jädrans dåligt sjukvård som inte kan ta hand om människor i kris... :mad:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Kuritas skrev:
Varför kan inte tidningarna visa honom respekten att skriva ut hans namn när de refererar hans självmord. Det var faktiskt Micke Dubois som begick självmord, inte Svullo.
Samma sak slog mig när jag läste löpsedlarna igår! Micke Dubois var mycket mer än bara Svullo.
Kvällspressens löpsedelsmakare består av nollor. :mad:

R.I.P

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gula faran skrev:
..jädrans dåligt sjukvård som inte kan ta hand om människor i kris... :mad:

Den som inte vill bli hjälpt kan inte heller få hjälp, nu vet vi inte hur det ligger till men vi kan ju nästan utgå ifrån att det som står på aftonbladet INTE stämmer.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Den som inte vill bli hjälpt kan inte heller få hjälp, nu vet vi inte hur det ligger till men vi kan ju nästan utgå ifrån att det som står på aftonbladet INTE stämmer.

Inte ens när uppgifterna kommer från en intervju med hans föredetta sambo? Som vad jag uppfattat både jobbat inom psykvården och haft kontakt med Micke Dubois psykdoktor?

Du har dock en poäng i att det är omöjligt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Men det är där tvångsvård kommer in? Det går inte att säga att något är omöjligt när man inte ens försökt!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Flamma77 skrev:
Inte ens när uppgifterna kommer från en intervju med hans föredetta sambo? Som vad jag uppfattat både jobbat inom psykvården och haft kontakt med Micke Dubois psykdoktor?

Du har dock en poäng i att det är omöjligt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Men det är där tvångsvård kommer in? Det går inte att säga att något är omöjligt när man inte ens försökt!
Du menar hon som sålde historien till aftonbladet för några k innan halva släkten knappt visste om de? Tveksam till om ens hennes historia är så mycket att lita på.

Tvångsvård o tvångsvård. Man kan ju inte låsa in människor hur som helst, då får det fan till jävligt konkreta saker.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Du menar hon som sålde historien till aftonbladet för några k innan halva släkten knappt visste om de? Tveksam till om ens hennes historia är så mycket att lita på.

Tvångsvård o tvångsvård. Man kan ju inte låsa in människor hur som helst, då får det fan till jävligt konkreta saker.

Lite olustigt är det allt.

Konkret sak = Berätta att man har snaran iordninggjord hemma i källaren och att man kommer att använda den?
Låsa in är väl kanske inte det bästa... ingen blir mindre deprimerad av det. Sällskap/övervakning 24/7 är nog bättre?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Ett problem är kanske är att för varje försök till självmord så går det upp mot 250 hot om det. (British Journal of Psychiatry) Inte helt enkelt att veta vem som hotar och vem som inte gör det... Dessutom så brukar de som verkligen har bestämt sig inte säga så mycket.
Jag undrar också varför betalda hjälpare skall ta över det som kanske är mest naturligt att familj, släkt och vänner kunde göra. :confused:
Detta är inte samma som att det inte finns problem inom psykiatrin men det finns ju mer än den som har ansvar.

Hur som helst: En tragedi är det vem som än tar livet av sig!

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
För att inte göra en sjukvårdspolitiktråd av detta, så börjar jag med att skicka en tanke till de kvarlevande.

kriterierna för att få behandla någon mot dess vilja är klara och lagstadgade, skulle dessa ändras så att läkare "lättare" kan behandla någon mot dess vilja så skulle tvångsvården öka drastiskt, det är varje läkares mardröm, att skriva ut någon som går hem och tar sitt liv. Problemet är att det är en stor kränkning att bli vårdad mot sin vilja och en av konsekvenserna skulle bli att många inte vågade söka vård om de inte vet när de får komma hem igen, eller få välja sin behandling.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024