Swedbank bjuder på "kort på visa-kort"

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

Fast vissa tycker nog det är spännande att skrapa en skraplott varje gång man ska göra nåt på internetbanken :tummenupp

Snacka inte skit om skrapkorten!!! :mad: :6surkart

Det är sjukt smidigt...får plats i plånkan också!:tungan

Men nu ska dom jävlarna(Nordea) också börja med någon rapplig minräknarkopia(alltså en likadan som tjejen har, Swedbank) från helvetet!!!

....så kanske man skulle byta bank nu då när man kan få eget motiv på kortet. ...lr inte...lr kanske...lr näe, jobbigt.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Men nu ska dom jävlarna(Nordea) också börja med någon rapplig minräknarkopia(alltså en likadan som tjejen har, Swedbank) från helvetet!!!

....så kanske man skulle byta bank nu då när man kan få eget motiv på kortet. ...lr inte...lr kanske...lr näe, jobbigt.

Va ska du ha me den i plånboken för?
Själv sköter jag pengaöverföringar o betalningar när jag har min lilla dosa till hands hemma.
O överföringar till egna konton o för att kolla lite hur mkt pengar man har osv så loggar jag in me min personliga kod.

För övrigt så godkänner de inte min bild me mig själv på hojen :mad:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Va ska du ha me den i plånboken för?
Själv sköter jag pengaöverföringar o betalningar när jag har min lilla dosa till hands hemma.
O överföringar till egna konton o för att kolla lite hur mkt pengar man har osv så loggar jag in me min personliga kod.

För övrigt så godkänner de inte min bild me mig själv på hojen :mad:

Ja tex vid Bil/MC-köp och diverse andra köp.

Och dessutom slipper man slå in en kod på dosan/internetbanken som är 7mil lång.

NORDEA-RÖR INTE MINA ENGÅNGSKODER!!!:smasha

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja tex vid Bil/MC-köp och diverse andra köp.

Och dessutom slipper man slå in en kod på dosan/internetbanken som är 7mil lång.

NORDEA-RÖR INTE MINA ENGÅNGSKODER!!!:smasha

Det har inte vare jättejobbigt att stoppa i dosan, som är ungefär som 3-4 bankkort i tjocklek o samma i storlek, i fickan o åka kolla på bilar o vid köp slå in den 8siffriga koden o fört över pengarna.

Tycker de vore jobbigare att skrapa en lott o få massa skrapskräp att städa upp o sen behöva åka te banken lr nåt o skaffa en ny när man skrapat klart allt, utan vinst såklart dessutom :gnissla

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
De bjuder ju inte på det, missvisande rubrik...

Hade de inte haft sån överdriven censur så kanske... men nej.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Ja. Visst är det smidigt. Fast du har väl inte missat att dom enda bankerna som råkat ut för framgångsrika bedrägerier är dom som har "skraplotterna" Lyckas du lura av någon en kod så kan du använda den sen. Banken inaktiverar den ju inte förrän den blivit använd.
Swedbanks lösning är faktiskt den banklösning som fått säkerhetsmässigt högst betyg av alla svenska banker. Jag kan ge ut hur många koder som helst eftersom dom är värdelösa för någon annan. Under förutsättning att inte banken skickar samma utgångskod förstås. Det kommer ju att hända ibland. En gång på 1 miljard laddningar ungefär.
Att bära med sig koddosan är inte så svårt och tungt som det verkar. Den är betydligt mindre och lättare än alla på marknaden förekommande mobiltelefoner som jämförelse. Ungefär som tre kontokort i tjocklek. Jag har haft med mig min vid ett flertal tillfällen utan ryggskott.
Jag tar gärna dom små avgifter jag får betala mot en internetbank som faktiskt fungerar bra. Nordeas är enligt min åsikt mycket sämre rent användarmässigt.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Måste bara få spy lite galla över Swedbank. Nappade givetvis på erbjudandet med att få ett gratis "kort på kort" av dem. Beställde innan slutdaum och kortet kom. Blev riktigt najs.

Nu är det så att man har gått in och dragit en avgift flera dagara senare
07-10-22 PRIS KORTPÅKORT -100,00

Inte mkt att bry sig om.. men så var det med gratis erbjudande. Inget är visst gratis här i världen även om man säger så! :mad:

Ni andra som beställde..kolla gärna era kontoutdrag och säg till om ni ser någon avgift där.

//KaliZ

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Gjorde så för mig med, men sen rättade de sig och satte tillbaka pengarna.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Sköttes per automatik.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Väntar med spänning på det nya kortet men använda internetbanken att betala räkningar med hatar jag fortfarande :argpådato. Här har det tjatats från bankernas sida, och nära o kära, att det är såå bra och sedan när jag väl skaffar det så dyker reklamkampanjer upp att man ska skaffa autogiro ...:huvet jag hade autogiro innan (o har det fortfarande) och det fungerar alldeles utmärkt. Överföra pengar via telefonbanken går minst lika snabbt som att överföra via internetbanken.

Kortet fick jag kostandsfritt för att jag ringde dem,telefonbanken, och sa vad jag tyckte :D

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det har inte vare jättejobbigt att stoppa i dosan, som är ungefär som 3-4 bankkort i tjocklek o samma i storlek, i fickan o åka kolla på bilar o vid köp slå in den 8siffriga koden o fört över pengarna.

Tycker de vore jobbigare att skrapa en lott o få massa skrapskräp att städa upp o sen behöva åka te banken lr nåt o skaffa en ny när man skrapat klart allt, utan vinst såklart dessutom :gnissla

Å andra sidan kan man ju slippa allt vad koder och dosor är om man skaffar handelsbanken. Jag betalar numera inga avgifter på nånting och kan handla med fonder, betala räkningar, fixa med kort och öppna nya konton via internetbanken. Inte ett rött öre kostar det.

Och skrapkoder har jag också så jag kan fixa med banken var jag än är i världen och slippa släpa runt på nån dosa. Man får inte vara dum, då kan man bli kund hos Swedbank. Eller politiker.

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag fixade det där för c:a 1 år sen eller när de började med egna bilder på korten. Självklart har jag en bild på min egna hoj :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum