Sweden rock festival?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
mitt största problem med hårdrocksfestivaler är att jag tycker väldigt många hårdrockare är väldigt skämmiga.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
ChaosX skrev:
Vafan... Hittade du den gamla artikeln? hehehe

Vi har tömt en bar i STHLM när vi blev inlåsta där med. Det stod i Aftonbladet och de skrev "Lämna aldrig Nasty Idols ensamma i en bar"...

Nåja, gamla tider! Nu har man familj och är 15 år äldre (jisses vad tiden går) så det blir lugnt. Som nämnt innan så är frun i 9:nde månaden så man får vara beredd på det mesta. :)
Själv så klippte jag mig och skaffade jobb 1989...
Ball att ni ska spela igen. Vilka av Boyzen är med i årets upplaga ?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
honkiie skrev:
mitt största problem med hårdrocksfestivaler är att jag tycker väldigt många hårdrockare är väldigt skämmiga.

Det gäller väl inte bara hårdrockare. Alla som tar festival som en ursäkt att leva ut allt och lite till kan väl bli lite mycket??
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Det gäller väl inte bara hårdrockare. Alla som tar festival som en ursäkt att leva ut allt och lite till kan väl bli lite mycket??

Japp. Hotell med dusch och toalett är det som gäller för mig i alla fall.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Vissa är förutseende och bokar hotell 1 år innan :tungan

I år blir det fjärde gången, innan festivalen är jag 17 igen, efter känner jag mig som 85.

Liten fotnot:

Jag såg Saxon 2002, och noterade att 75% av konserten var identisk med den jag såg som liten fjortis 18 år tidigare. Nostalgi så man spyr . . .

Dock kan man ny-upptäcka en del band. Såg Overkill i fjol och blev mycket positivt överaskad.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
RedBaron skrev:
Själv så klippte jag mig och skaffade jobb 1989...
Ball att ni ska spela igen. Vilka av Boyzen är med i årets upplaga ?


Hehehe.. Har vi träffats?

Upplagan är:
Jag, Peter Espinoza
Andy
Dick
Och Richard Dahl
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
honkiie skrev:
mitt största problem med hårdrocksfestivaler är att jag tycker väldigt många hårdrockare är väldigt skämmiga.


Fuck yeah! Åk dit o spöka ut dig o kom in i matchen :hihi
Medans du är här nere så kan du ju komma hem till mig o ta ett par supar.
så först åker du till swedenrock
sen drar du vidare till hultsfred , sen tar du därifrån ner till roskilde.
Fan toppen semester ju.


8-10 juni. swedenrock
15 till 17 juni. hultsfred
29. juni - 2. juli 2006, Roskilde
 
Last edited:

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
ingen...
jag vill dit och kolla på Deep Purple, men det lär aldrig bli nått med det :(
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
ChaosX skrev:
Hehehe.. Har vi träffats?

Upplagan är:
Jag, Peter Espinoza
Andy
Dick
Och Richard Dahl
Ja vi har träffats för jag känner igen dig från de gamla bilderna, men jag tror att du var på väg in i gänget samtidigt som jag var på väg ur och jag var väl inte den som gjorde mest väsen av mig. Jojje och Dick var de jag kände bäst i bandet. Jag växte upp med kärnan i det här gänget:

aceshigh.jpg
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
RedBaron skrev:
Ja vi har träffats för jag känner igen dig från de gamla bilderna, men jag tror att du var på väg in i gänget samtidigt som jag var på väg ur och jag var väl inte den som gjorde mest väsen av mig. Jojje och Dick var de jag kände bäst i bandet. Jag växte upp med kärnan i det här gänget:

aceshigh.jpg


Peter på Evas dator:
Spelade du i Aces high? Fan vad man glömmer folk fort. Vem i Aces var du i så fall?
Jag känner ju Jocke och kände Anders innan. Åke var aspirant till Keybord i mitt soloprojekt.

Vad hette nu trummisen innan Anders? Han var väldigt utflippad.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
exiteme skrev:
Peter på Evas dator:
Spelade du i Aces high? Fan vad man glömmer folk fort. Vem i Aces var du i så fall?
Jag känner ju Jocke och kände Anders innan. Åke var aspirant till Keybord i mitt soloprojekt.

Vad hette nu trummisen innan Anders? Han var väldigt utflippad.
Nä jag spelar inte med dem (de håller på än), och har aldrig gjort om man undantar tremannalarmandet på gura i Åkes källare 1976-1977. Jag var skolkamrat med Åke och Jocke och var allmänt behjälplig med det mesta fram till ca 1990 som bärande och ljusmixning (ljud fick jag bara köra en gång :gnissla). De har säkert ingen aning om vem Red Baron är, men Ekis känner de.

Anders lärde jag känna när han och Jens kom med I Silver Mountain. Även om jag har svårt att föreställa mig mer utflippade människor än de två så har jag för mig att en Mats lirade med Aces High i början av 90-talet.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
RedBaron skrev:
Nä jag spelar inte med dem (de håller på än), och har aldrig gjort om man undantar tremannalarmandet på gura i Åkes källare 1976-1977. Jag var skolkamrat med Åke och Jocke och var allmänt behjälplig med det mesta fram till ca 1990 som bärande och ljusmixning (ljud fick jag bara köra en gång :gnissla). De har säkert ingen aning om vem Red Baron är, men Ekis känner de.

Anders lärde jag känna när han och Jens kom med I Silver Mountain. Även om jag har svårt att föreställa mig mer utflippade människor än de två så har jag för mig att en Mats lirade med Aces High i början av 90-talet.


Hahaha... När jag var ute med Yngwie berättade han OTROLIGT roliga saker om Anders och Jens!!! :D

Jaja.. Mats var det han hette... Synd han ballade ur så mycket. Han är en god människa annars.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
ChaosX skrev:
Hahaha... När jag var ute med Yngwie berättade han OTROLIGT roliga saker om Anders och Jens!!! :D

Jaja.. Mats var det han hette... Synd han ballade ur så mycket. Han är en god människa annars.
Hehe, tittade precis på "Rundgång" på TV och fick se ett tjugo år gammalt reportage med Yngwie. Gissa vilka två som störade sig i bakgrunden :D
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Ted Nugent!!

Stopp och belägg ! Fick just mail från Sweden Rock att Ted Nugent* kommer dit!

Såg han där 2002 då han var i europa för första gången på typ 100 år. Skit bra tyckte jag.

* Gjorde låten "Cat Scratch Fever" (även skrivit en kokbok som heter "Kill it and Grill it")
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
floodi skrev:
Fuck yeah! Åk dit o spöka ut dig o kom in i matchen
Hähä, låter ju trevligt men nu kommer ju roger waters till roskilde och ska köra hela dark side of the moon. Blir det nånting så blir det roskilde. Det måste det bli.
 

Jonathan

Guest
Skulle vara kul att dra dit, men känner jag mig själv rätt så blir det nog inte så :(

Vore överjävligt att se George Thorogood & The Destroyers!

Faan! :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top