Swedie, världens undebaraste

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Just nu håller Alicia o jag på att gå igenom hojen. O jisses om den typ ALDRIG blivit tvättad? Så nu går vi igenom den GRUNDLIGT och ska få tillbaka den till nyskick :banana

Tvättar ramdelar o trånga delar med tandborste. Det är typ bara ramen kvar just nu. Ska ta bild på det hela snart. :)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tjejkörd och tjejmekad, frågan är hur mycket bättre detkan bli.

Jag körde den där hojen 2003, och den fungerade knappt. Förmodligen och förhoppningsvis är det åtgärdat nu, dårå.
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Swedie skrev:
Just nu håller Alicia o jag på att gå igenom hojen. O jisses om den typ ALDRIG blivit tvättad? Så nu går vi igenom den GRUNDLIGT och ska få tillbaka den till nyskick :banana

Tvättar ramdelar o trånga delar med tandborste. Det är typ bara ramen kvar just nu. Ska ta bild på det hela snart. :)


haha, Tvättad har den blivit, men jag körde omkull med den i lera sen vart den stående, kostmetikan fick sig en snabbpolish när jag sålde den för några månader sen :) tandborste var ett bra knep för att komma åt alla smådetaljer på motorblocket!
Polera upp fäljarna på den! Det lär se Grymt ut ;)

Förresten, sa dom varför dom sålde den?
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Mattias skrev:
Tjejkörd och tjejmekad, frågan är hur mycket bättre detkan bli.

Jag körde den där hojen 2003, och den fungerade knappt. Förmodligen och förhoppningsvis är det åtgärdat nu, dårå.


Det kan man säga att den är,
hm. tjejkörd.. det vettefasiken körd är den iaf :)
Inte undra på att den gick som en påse nötter när du provkörde den med allt som var sprickor i då.. Den gick 100 gånger bättre efter att avgasventilerna vart ursotade kan man säga..
 

Tony Tiger

On The Run
Gick med
15 Jul 2003
Ort
GBG
Hoj
VN2000 (KTM 625 SXC/SM -03 såld)
Alicia skrev:
Idag ska det putsas :)

Love you babe

(Även tack till min bror och mina föräldrar som sponsrade med en för tidig födelsedagspresent)

Fint gjort :tummenupp .

Men du menar väl "Idag ska det pussas"
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Grattis Alicia! Fan, vad skoj!
Kör med insidan nu, bara... ;) :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte kommit så långt att verkligen testköra ännu.

Har nu mekat ner den så bara chassit är kvar. Kedja o drev ska bort och bytas ut. Det var kasst i med att det var så genomskitigt. Framdrevet var helt slut och satt även löst. Tror väl inte det ska sitta löst. Kan varit orsaken till att det lät lite konstigt vid första pådrag. Kan troligen även vibrera rätt bra på högre varv.

Jag fattar dock inte hur man lossar låsgrejen. Annchua, du kanske vet?

Sen verkar kopplingen antingen felmonterad eller sliten. Jag gissar på felmonterad. Då det finns typ noll justeringsmöjlighet. Antingen precis i gängorna eller icke fungerande. Skall ta o köpa ny klämma för styret så det blir lite nya gängor att justera i.

En massa skruvar satt det på hojen, ingen lik den andra. haha... sjukt. Men roligt o se.

Ljuddämparen är bara att kassera. Den är kass och utom räddning.
Även avgasrören i sig är rostiga o på väg mot sina sista dagar.
Är det någon här som har ett originalsystem till en ZXR 400 får ni gärna höra av er! :)

Bakdämparen är troligen renoverad av en riktig klanter. Jag kan höra hur den sipprar bubblar genom ventilerna. Låter som när man kramar ur en trasa typ. Skall ta o lämna in den, eller försöka montera dit en 02 eller 04 R1 bakdämpare :hihi .. fast behöver isåfall tillverka lite fästen (R1ans dämpare är kortare). Dock vet jag inte om övriga länkaget kan arbeta korrekt med en R1-dämpare? Annars om någon råkar ha en original bakdämpare i bra skick, så hojta till :)

i naken form ser den riktigt ball ut!

Har inte riktigt bestämt mig om jag ska montera en annan årsmodells kåpor (zx6r -03) eller inte. Är bara rädd för att det kan bli för mycket extra glasfibrande för o få det att passa. Men kanske blir värt det (se tidigare photoshop bild jag la in).

Här är iaf bild på hojen som den är nu.
 

Bifogat

  • PICT1219.JPG
    PICT1219.JPG
    118.9 KB · Visningar: 318
  • PICT1220.JPG
    PICT1220.JPG
    92.7 KB · Visningar: 283
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Swedie skrev:
Inte kommit så långt att verkligen testköra ännu.

Har nu mekat ner den så bara chassit är kvar. Kedja o drev ska bort och bytas ut.

Haha! Du är så jävla avslöjad Swedie!!! Allt du ville ha var egentligen ett meckprojekt till dig själv! :tummenupp
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Kopplingen har varit mupp ända sedan jag fick den av DHL på trappen, har inte stört mig så mycket på den, accepterat och kört =)

Låsgrej? :confused:
Framdrevet löst? hm.

Det är riktigt :tomten mek att alla skruvar är olika, hhaa.. nä men de skruvarna som satt i hojen när jag skruvade ner den var på tok för rostiga för att sättas tillbaka, så det vart en tillfällig lösning.

fick tips om att skrubba grenrören med kalkosan för att lösa smutsen och sen spraya dem med svart rostskyddsfärg, kanske kan vara en tillfällig idé?


/A


Swedie skrev:
Inte kommit så långt att verkligen testköra ännu.

Har nu mekat ner den så bara chassit är kvar. Kedja o drev ska bort och bytas ut. Det var kasst i med att det var så genomskitigt. Framdrevet var helt slut och satt även löst. Tror väl inte det ska sitta löst. Kan varit orsaken till att det lät lite konstigt vid första pådrag. Kan troligen även vibrera rätt bra på högre varv.

Jag fattar dock inte hur man lossar låsgrejen. Annchua, du kanske vet?

Sen verkar kopplingen antingen felmonterad eller sliten. Jag gissar på felmonterad. Då det finns typ noll justeringsmöjlighet. Antingen precis i gängorna eller icke fungerande. Skall ta o köpa ny klämma för styret så det blir lite nya gängor att justera i.

En massa skruvar satt det på hojen, ingen lik den andra. haha... sjukt. Men roligt o se.

Ljuddämparen är bara att kassera. Den är kass och utom räddning.
Även avgasrören i sig är rostiga o på väg mot sina sista dagar.
Är det någon här som har ett originalsystem till en ZXR 400 får ni gärna höra av er! :)

Bakdämparen är troligen renoverad av en riktig klanter. Jag kan höra hur den sipprar bubblar genom ventilerna. Låter som när man kramar ur en trasa typ. Skall ta o lämna in den, eller försöka montera dit en 02 eller 04 R1 bakdämpare :hihi .. fast behöver isåfall tillverka lite fästen (R1ans dämpare är kortare). Dock vet jag inte om övriga länkaget kan arbeta korrekt med en R1-dämpare? Annars om någon råkar ha en original bakdämpare i bra skick, så hojta till :)

i naken form ser den riktigt ball ut!

Har inte riktigt bestämt mig om jag ska montera en annan årsmodells kåpor (zx6r -03) eller inte. Är bara rädd för att det kan bli för mycket extra glasfibrande för o få det att passa. Men kanske blir värt det (se tidigare photoshop bild jag la in).

Här är iaf bild på hojen som den är nu.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jättegrattis till nya hojen. Många pluspoäng till Svensken där :tummenupp :)
Och nä, jag blev inte alls avis :tomten

Kram Åsa.
 

Jessica

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Munkedal
Hoj
ZXR 400
Grattis till en rolig och smidig mc, har själv en sådan och är väldigt nöjd.
/Jessica
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hojen var riktigt skitig...
Såg ut som att någon hade kört genom ett gyttjehav och sen låtit den stå.
Nu är den lite renare men ska bli renare.

Snart ska vi börja slipa kåpor, kommer bli mycke jobb men fint ska det bli :)
Just nu har färgen lossnat lite överallt.

Tyvärr har jag inte ens hunnit provköra den men så fort vi får på nya drev och kedja så ska de bli en tur :banana

Självklart är Swedie förste meck, och Sandstream, jag ska nog försöka hitta en depåslav tröja till Swedie oxå ;)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top