Swedish stuntriding championchip

Jonas Höglund

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX 750 R
Rigge skrev:
2344845 Hur sent kan man anmäla sig? En kompis är sugen men hojen är på lagning efter ett stöldförsök så det är oklart när den är körbar.

/Anmäld



Ja t.o.m 10 min innan man startar...... dock så är det lättare att skapa program om det är i hygglig tid. Men som sagt det fungerar på plats på lördag.

/Jonas
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Inge bra, inge bra. Satt och kollade i nyaste BIKE, får upp kalender-sidan. Där finns en stor bild och på den finns Matti Tepsa... ja just ja, det blir ju kanon att att barkarby-tävlingen får extra uppmärksamhet. MEN då har dom skrivit att det är den 19 SEPTEMBER. Ska man skratta eller gråta??????? :kulspruta :machinegu :fatta! :crash :död
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
supermoppe skrev:
2348827 Inge bra, inge bra. Satt och kollade i nyaste BIKE, får upp kalender-sidan. Där finns en stor bild och på den finns Matti Tepsa... ja just ja, det blir ju kanon att att barkarby-tävlingen får extra uppmärksamhet. MEN då har dom skrivit att det är den 19 SEPTEMBER. Ska man skratta eller gråta??????? :kulspruta :machinegu :fatta! :crash :död
Vilken tabbe. :huvet


Skall "vi" flytta evenemanget till september då kanske ?


Ps. kan ju även nämna skälet till att jag har en länk till denna tråd i signaturen.
Jag vill nämligen se en ordentlig och återkommande stunttävling i Stockholmstrakten.
Det verkar vara så lite sådant nu i år. Knappt några vettiga träffar eller samlingspunkter kvar.
 
Last edited:

berglundracing

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
gsxr750,KTM 250EXC
Wiseguy skrev:
2348844 Vilken tabbe. :huvet


Skall "vi" flytta evenemanget till september då kanske ?


Ps. kan ju även nämna skälet till att jag har en länk till denna tråd i signaturen.
Jag vill nämligen se en ordentlig och återkommande stunttävling i Stockholmstrakten.
Det verkar vara så lite sådant nu i år. Knappt några vettiga träffar eller samlingspunkter kvar.


Det ska vara en helsidesannons i BIKE i det senaste nummret, 8 august, där dom aktuella tiderna finns med. Synd på aktivitetskalender malören.

Thomas
 
Last edited:

branten

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Gävle
Hoj
BMW R1100S
tid?

Kanske har missat det, men vilken tid är det tänkt att detta evenemang ska dra igång...?
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
När, senast, måste man anmäla sej till stoppietävlingen?
Kan man vänta tills tävlingsdagen och anmäla sej på plats? :va
Jag vet inte om hinner få fatt på bromsgrejjer tills dess nämligen. :näsblod
 

berglundracing

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
gsxr750,KTM 250EXC
SuperKnutte skrev:
2374260 När, senast, måste man anmäla sej till stoppietävlingen?
Kan man vänta tills tävlingsdagen och anmäla sej på plats? :va
Jag vet inte om hinner få fatt på bromsgrejjer tills dess nämligen. :näsblod

Anmäl dig på plats

Mvh Thomas
 

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Det ser ut som att vädret kommer svika oss! Thomas kommer det vara stoppie tävling för moped-klassen?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
:tummenupp
Får lov att tacka Herr Berglund för en riktigt trevlig dag.
Det var något sådant här jag saknat i Sverige en längre tid.
Ordentliga stuntare som gör upp om vem som är bäst.
Synd att alla inte kunde komma och ett stort tack till dom som dök upp.

Hoppas evenemanget återkommer nästa år. Jag kommer definitivt dit igen.

Bilder därifrån finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132166
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Nyss hemkommen från Barkarby (var där på eftermiddagen) och måste bara säga att jag blev mycket imponerade av all stuntåkning. Inte bara det rent tekniska (vilket ibland var ofattbart mäktigt) utan även "partytricksen" såsom däckssprängning, varvtalsstoppskörning mm (allt till publikens/mitt stora nöje):D
Jag tycker att vissa/flera av dem som körde i amatörklassen? (=ej pizzabakdrev) var så pass skickliga så att man undrar om dom inte kunnat ställa upp i den vanliga/stora klassen med rätt material.
Tyvärr missade jag moppeklassen, det hade varit kul att se. Men jag såg iaf stoppietävlingen där några moppar ställde upp (första killen gjorde en >30m stoppie om jag inte missminner mig) :yoparty
Hade hoppats på lite mer körning på trialhojen från Chris Pheiffer men men, man kan ju inte få allt (i synnerhet inte för de ynka 100:- som inträdet kostade. Bra arrangemang:tummenupp
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
TM skrev:
2390259 Nyss hemkommen från Barkarby (var där på eftermiddagen) och måste bara säga att jag blev mycket imponerade av all stuntåkning. Inte bara det rent tekniska (vilket ibland var ofattbart mäktigt) utan även "partytricksen" såsom däckssprängning, varvtalsstoppskörning mm (allt till publikens/mitt stora nöje):D
Jag tycker att vissa/flera av dem som körde i amatörklassen? (=ej pizzabakdrev) var så pass skickliga så att man undrar om dom inte kunnat ställa upp i den vanliga/stora klassen med rätt material.
Tyvärr missade jag moppeklassen, det hade varit kul att se. Men jag såg iaf stoppietävlingen där några moppar ställde upp (första killen gjorde en >30m stoppie om jag inte missminner mig) :yoparty
Hade hoppats på lite mer körning på trialhojen från Chris Pheiffer men men, man kan ju inte få allt (i synnerhet inte för de ynka 100:- som inträdet kostade. Bra arrangemang:tummenupp

polaren till mig drog 56 m stippoi i år på scooter men han kunde inte delta pga ingen hoj... och jag kunde inte va med i amatör klassen pga skuren motoer men nästa år så kommer ja
(lite drAen)

MVH Micke
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top