Grejen är ju det att du är ju på en som fan och säger att man inte kan o inte vågar. Vet egentligen inte vad jag har o bevisa för dig. Vad e det du vill se??? Att jag ska trilla av hästen?? Har ju sagt att jag har ridit o hopptävlat när jag var liten o det e inget ljug. Men det e en jävla massa år sen. Du tycks inte tro på det. Men visst kan jag testa igen. Men det blir isåfall ingen film med min kamera...den e dö.
Är det inte mer så att det är hästen som ska hoppa
Eller är det den gamla skolan som var så
Sluta nu o lek med maten!!!!!!
Sluta nu o lek med maten!!!!!!
jag måste säga att jag är impad men det var inte först gången du satt på en häst..
Tyckte det var förvånansvärt lite bakbensåkning.
Såg bra ut! Det är en av grejorna på min to-do-lista i livet, att lära mig rida häst. Får se ifall jag får gjort det någon gång...
Han kan bakbensåkning, fast aldrig på kommando..
Är det en dag och han är riktigt pigg ,och man inte låter honom kuta, springer han 10-12 steg på bakbenen i protest. Känns sjukt löjligt, ser säkert dumt ut också!
Inte då!
Helt fel!
Han springer på bakbenen, står inte rätt upp och ner så där..!
Han kan bakbensåkning, fast aldrig på kommando..
Är det en dag och han är riktigt pigg ,och man inte låter honom kuta, springer han 10-12 steg på bakbenen i protest. Känns sjukt löjligt, ser säkert dumt ut också!
Greven kan säkert springa på bakbenen och som vi alla vet är aidem expert på bakhjulsåkning, så jag hade förväntat mig att han skulle dra upp Greven på bakbenen och köra runt lite, men icke. En stoooor besvikelse.
Han är inte en häst man hoppar upp på och hittar knapparna på direkt, kan jag säga.. Jag var chockad över att han faktiskt hade någorlunda styr på honom över huvud taget! =)
aidem: Jävla gliringar om filmandet! Jag sa ju att jag var oteknisk!
...
Det kan i en del fall ju faktiskt funka bättre med en totalt okunnig som inte har en aning om sin egen brist på skicklighet än en som är hyfsat duktig och vet hur mycket man inte kan.
Det där är djävligt fascinerande faktiskt. Jag hade en sambo som sysslade med ridning.
Hennes systers häst brukade anses som lite svårstyrd. Dom andra kvinnorna i stallet vägrade ta in honom från hagen för han gick alltid på bakbenen. Hon hade en medryttarinna som hade ridit en hel del men när hon skulle rida på honom så kom hon inte ens av stallplanen. Efter 15 minuter klev hon av och sade aldrig mer.
Hur det kommer sig att hon släppte upp mig på den hästen som total novis vet jag inte riktigt men då var han plötsligt snäll som en risdkolehäst.
Kanske hade det att göra med att hon inte berättat innan att han var besvärlig så jag var helt på det klara med att det skulle gå bra.
Det kan i en del fall ju faktiskt funka bättre med en totalt okunnig som inte har en aning om sin egen brist på skicklighet än en som är hyfsat duktig och vet hur mycket man inte kan.
Hästen känner ju direkt om ryttaren kan rida eller inte. Därför brukar de uppföra sig med okunniga på ryggen, medan de testar gränserna rätt rejält med ryttare som kan rida. Jag har satt upp mina kusinbarn på 10 år på honom, och det är inga problem. Däremot hittar jag ingen medryttare till honom, eftersom han kan vara ganska jobbig när man kan rida och börjar begära lite av honom. Senaste tjejen som var och testade honom hoppade av i farten och skrek "Han är ett monster!!!" och sen rusade hon till bilen och körde iväg, med ridhjälmen på och allt. Då hade han ändå varit ganska snäll. Han är inte elak alls, bara glad och sprallig och fruktansvärt envis, värre än en 40-årig åsna ibland! Nu i veckan tog det mig ca 30 min att komma 200 meter framåt, eftersom han fått för sig att han inte skulle gå ditåt, ungefär som den du berättade om som inte skulle av stallplanen.
Mycket text
Du verkar ju ha fattat galoppen!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras