Swm rs 500r

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
48 mm fjädringsväg fram! Måste ju vara ett skrivfel ?
Fast det står ju inte fjädringsväg, utan ”fjädring” vilket jag gissar syftar på diametern på gaffelbenen.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Riktiga Milano-SWM kursade 1984. Förkortningen SWM har egentligen inte ett dubbel-W som andrabokstav. Det är istället två ihopskrivna V som bildar ett dubbelt V

SV.VM (Sironi Vergani Vimercate Milano) skapas av efternamn/grundare - efternamn/grundare - hemort - större stad.

Kortlivad producent enligt italiensk modell: köpa in komponenter, montera ihop och sälja. Här med Sachs gasdämpare bak, kort innan man stängde ner.
swm-rs440.jpg

Kan det ha varit MC-Tjänst Eksjö som var svenska representanter...?

Dagens SWM har iinnggennttiinngg med ursprungliga SWM att göra. Man har bara snott en backdrop som skall föreställa legacy, heritage eller vad marknadsavdelningar vill kalla kontinuitet just denna månaden.

Kontinuitet, ja...
SWM höll igång i lite drygt 10 år. Sedan gick det 3 decennier av ingenting innan nuvarande operation startade.

Jag har ingenting emot att gamla delar från Husqvarnas BMW-tid kommer till nytta genom att monteras ihop till rullande hojar, men jag finner företagets famlande efter förankring bakåt lätt stötande.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker det ser mycket ut som den gamla qvarnan från före ktm tog över? Särskilt motorn. Tror den hade Paioli gaffel och kanske var det Sachs bakdämpare om jag minns rätt.
Brembo bromsar samma som ktm har alltid varit bra.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det ser ut att ha varit Ampelio Macchi som var insyltad där också. Han har suttit på alla stolar som finns i den italienska mc-produktionen. Just nu COO för e-mobility hos MV Agusta om inte min Google Fu sviker.

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Ett litet test mot "konkurrenter". Visserligen några år gammal men..

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Rent utseendemässigt så stämmer allt med "BMW"-Husqvarna. Motorn var utvecklad av BMW. Avgassystem, plast, cylinder och topp matchar. Att fjädring bytts ut till modernare prylar är ju bara en fråga om byte av leverantör. För en motionär och grusbus är det säkert ett jättebra köp.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det där är Husqvarnas egen motor.Bmw-motorn är ju den med kopplingen på veven och svinglagringen mitt för utgående axel från deras eget 450 endurofiasko.Satt i sista Italienska Husqvarna 449 och 511 runt 2010 kanske.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ja med tanke på att ktm skruvat upp priset ett snäpp till till -24 130900 så är 89900 ett helt ok pris för en grusbusleksak
Kör Ole Dole doff för om det ska bli en Exc 500 eller Sporthoj i vår själv men alltid kul med alternativ -såg nu att den röda husqvarnatoppen är med än också

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC