sxc-dämparen....?

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Ser mig själv som en riktig moto-rookie i alla avs :confused: . På mitt "Elsi får" sitter en sxc dämpare. Är det nåt som sitter på alla sm? Ger den kanske nån extra pålle tro, inte om man får utgå från rumpsmattret iaf. Låter i mina öron INTE som en riktig motard ska=högt :yoparty . Till köpet hör också att jag inte har guldbyxorna på för tillfället. Är det nån som har gett sig på att göra några ljudhöjande moddar på sin burk å isf hur?
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Original är väl den rostfriaklumpen som väger hur mycket som helst?
SXC dämparen väger iaf mindre & ger bättre effekt.
Det finns en dämpare som ger ännu mer & har högre ljud kommer inte ihåg vad den heter dock. (supermoto?)

:)
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Ok! Då sitter man över någon extra polle då och kan trycka i sig en "deg" till med gott samvete :tungan ... Men är det bara jag som tycker sxc:n låter lite mjäkigt :confused: ?
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Rat skrev:
Ok! Då sitter man över någon extra polle då och kan trycka i sig en "deg" till med gott samvete :tungan ... Men är det bara jag som tycker sxc:n låter lite mjäkigt :confused: ?

Jag var rätt så nöjd med den ljudnivån när jag kryssade runt bland gårdarna på landets grusvägar.
Tydligen så uppskattar inte landsortsborna raka rör? :confused: :va :kocko


:3freak :arsele :rofl
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Rat skrev:
Ser mig själv som en riktig moto-rookie i alla avs :confused: . På mitt "Elsi får" sitter en sxc dämpare. Är det nåt som sitter på alla sm? Ger den kanske nån extra pålle tro, inte om man får utgå från rumpsmattret iaf. Låter i mina öron INTE som en riktig motard ska=högt :yoparty . Till köpet hör också att jag inte har guldbyxorna på för tillfället. Är det nån som har gett sig på att göra några ljudhöjande moddar på sin burk å isf hur?

Har du tagit bort gnistgallret?
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Nightwish skrev:
Har du tagit bort gnistgallret?

Gnistgallret!? Som sagt sitter inte på de största kunskaperna... :va
Sitter det fram eller bak i burken? Är det ett stort ingrepp? Vet bara att den tidigare ägaren kapade av "slutröret" om det hade nån effekt vet jag ej.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Rat skrev:
Gnistgallret!? Som sagt sitter inte på de största kunskaperna... :va
Sitter det fram eller bak i burken? Är det ett stort ingrepp? Vet bara att den tidigare ägaren kapade av "slutröret" om det hade nån effekt vet jag ej.

Det sitter allra längst bak på ljuddämparen, ett galler som sitter i/inuti hålet på dämparen.


:)
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Ghost skrev:
Det sitter allra längst bak på ljuddämparen, ett galler som sitter i/inuti hålet på dämparen.


:)

Oki! Får bli ut å böka lite med moppen och se vad som kan hända. Kanske kan bli lite buller å bång så grannarna får börja stoppa fetvadd i öronen :yoparty
Bockar och bugar för svaren :Bugar
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
Sxc-dämparen hade jag på min lc4 förra året,, visst hojen gick lite bättre å så... men
-LJUDET?
-vilket jävla ljud?
-min 9hästars utombordare låter bättre, på tomgång.

Med SXCn på hojen kan du lätt gå med i nån fin båtklubb :lol
sätt på supermoto dämparen vetja, lr varför inte akrapovic lr sebring Hunter
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Raggarn skrev:
Sxc-dämparen hade jag på min lc4 förra året,, visst hojen gick lite bättre å så... men
-LJUDET?
-vilket jävla ljud?
-min 9hästars utombordare låter bättre, på tomgång.

Med SXCn på hojen kan du lätt gå med i nån fin båtklubb :lol
sätt på supermoto dämparen vetja, lr varför inte akrapovic lr sebring Hunter

Jag satte på ett Sebring Hunter, tog bort strypningarna och premiärstartade
hojen igår kväll! Höhhhh...... det kommer bli en rolig sommar.....!!! :tummenupp
 

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Ort
stockholm
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
jag har nån KTM RACING på min SXC har bara kört en gång men den går som faan men inte riktigt nöjd med ljudet, nån som vet vad det är för nåt dvs KTM Racing ??
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Då har man fått det bekräftat. SXC:s sång suger fett. Blir nog till å ringa rörmockaren och beställa en burk ala "Heavy Metal" :yoparty . Sett på några trådar att FPn verkar bra, iaf priset :) Men först får jag nog ta och försöka operera lite på mitt "Lisa Ekdahl" slip on..
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
på min ena sm har jag sxc dämpare,det jag retar mig mest på är att hur jag än vrider o vänder så är det omöjligt att sätta den i både främre o bakre fästet,måste tillverka en mellanbit till främre fästet.Nån som har samma problem?
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
ktmjacke skrev:
på min ena sm har jag sxc dämpare,det jag retar mig mest på är att hur jag än vrider o vänder så är det omöjligt att sätta den i både främre o bakre fästet,måste tillverka en mellanbit till främre fästet.Nån som har samma problem?

Saknar du den mellanbiten som SKA sitta där?
Eller är den för kort/fel form?
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Då var det annat ljud i skällan... Slängde upp gospelsångaren(sxc-dämparen) på operationsbordet & kapade av grenröret vid mynningen=raka rör :rock . Satte på den, hmmm.. Vipps så braaaapppar den som det ska, som jag tycker :tungan . Är det nån där ut som är lika missnöjd sin sxc(ljudet). Så gör som jag. Banka vett i skiten :fatta! :tummenupp
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Rat skrev:
Då var det annat ljud i skällan... Slängde upp gospelsångaren(sxc-dämparen) på operationsbordet & kapade av grenröret vid mynningen=raka rör :rock . Satte på den, hmmm.. Vipps så braaaapppar den som det ska, som jag tycker :tungan . Är det nån där ut som är lika missnöjd sin sxc(ljudet). Så gör som jag. Banka vett i skiten :fatta! :tummenupp

Öhhh.... du gjorde vad?? Kapade av GRENRÖRET????? :va
Jo, då förstår jag att det lät....
Måtte du mena gnistgallret.... :lol
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Nightwish skrev:
Öhhh.... du gjorde vad?? Kapade av GRENRÖRET????? :va
Jo, då förstår jag att det lät....
Måtte du mena gnistgallret.... :lol

Ja nu låter den riktigt latjooo :banana . Nej, inte gnistgallret. Tog bort poppnitarna vid bakre slutstycket & tog ur den insatsen :va . Hajar?På den satt ett rör sog fick känna på diverse behandling :fatta! . Ihop med skiten och sen rockar den fett :yoparty .

Blev en hel del :) isar där. Men jag blev så jävla nöjd :banana :hihi
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Rat skrev:
Ja nu låter den riktigt latjooo :banana . Nej, inte gnistgallret. Tog bort poppnitarna vid bakre slutstycket & tog ur den insatsen :va . Hajar?På den satt ett rör sog fick känna på diverse behandling :fatta! . Ihop med skiten och sen rockar den fett :yoparty .

Blev en hel del :) isar där. Men jag blev så jävla nöjd :banana :hihi

Ahh, ok. Lät som om du satt sågen i själva avgasröret.
Fimpa gnistgallret också :tummenupp
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ghost skrev:
Saknar du den mellanbiten som SKA sitta där?
Eller är den för kort/fel form?
Jo jag har samma fäste som polaren har på sin med samma dämp.Enda som skilljer är att jag har ett mellanrör utan burk o han med.Går lixom inte att vrida till det hur jag än gör.Inget jätteproblem men irriterande.Bakre fästet har ju en tendens att spricka ändå som det är redan,så man vill ju avlasta det fästet så mycket som möjligt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top