Sxf 250 Motard

RMZjonas

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2006
Hoj
RM 125cc, ten7 pro
Hej blitt sugen på att köra motard med min cross (sxf 250).
Ska främst köra inne på racehouse och kanske lockarp nån gång bara fatt det är skojj altså behöver ja inga värsting grejer.

Men behöver man nytt frambromskitt eller duger det med orginal?
Någon som har några begagnade billiga fälgar att sälja eller vet var man kan köpa billiga?

tänkte även höra om någon vet om 525 och 450 fälgar passar rakt över eller om man behöver byta distanser?

Hoppas ja la tråden i rätt forum:p

MVH Jonas

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hej blitt sugen på att köra motard med min cross (sxf 250).
Ska främst köra inne på racehouse och kanske lockarp nån gång bara fatt det är skojj altså behöver ja inga värsting grejer.

Men behöver man nytt frambromskitt eller duger det med orginal?
Någon som har några begagnade billiga fälgar att sälja eller vet var man kan köpa billiga?

tänkte även höra om någon vet om 525 och 450 fälgar passar rakt över eller om man behöver byta distanser?

Hoppas ja la tråden i rätt forum:p

MVH Jonas

Frambromskitt är att rekomendera. Kör du med motardskiva så kan du köra med distans och flytta ut oket en bit. Blir bra mycket bättre än crosskivan men när du får upp farten efter ett tag kommer du vilja bromasa hårdare och senare.

Fälgarna ska passa rakt av.
Försök att hitta en 5" bakfälg om du ska köra med slicks vilket rekomenderas.
Jag har ett par fälgar du skulle kunna få köpa. Ett par originalfälgar som är slaglösa alla Harry F ( samma som bl.a Martin Lindh, Stambeck kör med).
Motardskiva, drev, beggade slicks och du kan få dom för 6500kr. Det är en 5" bakfälg :tummenupp

Last edited:

RMZjonas

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2006
Hoj
RM 125cc, ten7 pro
Värkar som ett bra pris stoffy:D ska se om ja kan skramla ihopa lite pengar:p hör av mig via pm då.. Men distansen du pratar om kan man köpa den eller får man göra en själv till motardskivan?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
hör med jonte om han har distans till oket. annars går ett 4kolvs bering ok på ca 3000.. skiva till det ca 2000...

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Får jag mått å så kan jag göra en distans till orginaloket, om du har problem att hitta nåt att köpa.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
shit dyrt:p Menar du Jonte Engdahls eller nån här på forumet?:p

jupp.. precis han jag mena...

men ska du inte köra så mycket bana så köp en distans från ktm (om den inte e för jävla dyr) och smaka på en 320mm skiva. borde räcka för några varv på racehouse. tror inte man får köra på lockarp.... nånsin :mad:

the_spirit

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
yamaha
borde man inte kunna köra med orginal oket med annan transformator på sm-skivan eller blir det för liten "tryckyta"?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
borde man inte kunna köra med orginal oket med annan transformator på sm-skivan eller blir det för liten "tryckyta"?

transformator :va

det finns en distans o köpa som flyttar ut original bromsok så det går att köra med större skiva. vet inte om det är 310mm eller 320 mm som gäller på skivan sen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
transformator :va

det finns en distans o köpa som flyttar ut original bromsok så det går att köra med större skiva. vet inte om det är 310mm eller 320 mm som gäller på skivan sen.

har för mig att den är 320mm (den lösningen har jag på min) och det blir rätt så bra bett ändå

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
jupp.. precis han jag mena...

Tror inte man får köra på lockarp.... nånsin :mad:

Lockarp har till i år STENHÅRDA ljudkrav , större motarder är 100% uteslutet dessutom är banan bara godkänd för 125cc.

Dom börjar ju för fan böla på SRW (Sturup) pga ljudet nu ........ !

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...