SXR 1200 Street tracker

Berylium

Ny medlem
Gick med
27 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
SXR 1200
Japp, är helnöjd med bågen, tog en tur till Eskilstuna på Mälaren runt fick lite ont i fisclet men det var det värt, effekten räcker också, har inga planer på att byta fugge etc.
Den ligger fint på vägen trots det smala bakdäcket (110/80-19)

Vad gällande Phils grejjor så är tanken på ca 7 liter tror jag, har lyckats kört soppatorsk en gång, fick köra 1,2mil till macken på tvåtaktssoppa...
kvalitén är lite skiftande, plattjärnet som håller tanken på ramen är ren skit, tanken är riktigt bra, men "grovt" gjord, hållbar minst sagt.

De flesta grejjorna är av glasfiber gjort på Amerikanskt vis dvs minst 8mm tjocka! så en del filande och putsande blev det.

Ska nog snart hösta in den och ge mig på lite andra projekt, min RD 350 begick självmord och skar på vevlagren, så en liten reparation där blir det.
Och jag har blivit riktigt sugen på att fläska till en V-max, har ju en liten tub lustgas liggandes sen Duccen...

Kanske sälja Dirttrackern? undrar om det finns en marknad?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för infon. Roligt att hojen blev lyckad!

Att jag undrade kring tankvolym är att jag flummade på en större tank till min streetracker, och XR750-replicatanken från Phil är ju då det alternativ som är mest "rätt". Men mitt incitament till att byta tank är att jag skulle behöva lite mer volym, jag har ju 8.5 liters peanut-tanken idag. Så om XR750-tanken rymmer 7 liter så får jag slå den tanken (höhö) ur hågen.

/J
Japp, är helnöjd med bågen, tog en tur till Eskilstuna på Mälaren runt fick lite ont i fisclet men det var det värt, effekten räcker också, har inga planer på att byta fugge etc.
Den ligger fint på vägen trots det smala bakdäcket (110/80-19)

Vad gällande Phils grejjor så är tanken på ca 7 liter tror jag, har lyckats kört soppatorsk en gång, fick köra 1,2mil till macken på tvåtaktssoppa...
kvalitén är lite skiftande, plattjärnet som håller tanken på ramen är ren skit, tanken är riktigt bra, men "grovt" gjord, hållbar minst sagt.

De flesta grejjorna är av glasfiber gjort på Amerikanskt vis dvs minst 8mm tjocka! så en del filande och putsande blev det.

Ska nog snart hösta in den och ge mig på lite andra projekt, min RD 350 begick självmord och skar på vevlagren, så en liten reparation där blir det.
Och jag har blivit riktigt sugen på att fläska till en V-max, har ju en liten tub lustgas liggandes sen Duccen...

Kanske sälja Dirttrackern? undrar om det finns en marknad?
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top