Nu har du dragit igång ett krig =)
Jag har en SXV 550 och har provat en husa 650. 650 är mer rå och vibrerar massa, dåligt chassi. Lite som en traktor.
SXV är smidig, vibrationsfri, varvvillig och allmänt brutal, lite som en Lambo ;P Finns en tråd här där det diskuteras friskt mellan dom båda hojarna. En SXV gasar du upp på 5an utan problem. Husan fick inte jag upp men kanske var ren ovana på den hojen.
Jag tycker inte det finns någon annan motard som kan mäta sig med 550in, men det är min åsikt
Båda har betydligt mer ös än vad du kommer behöva. Upplever du att de saknar effekt använder du dem till fel saker.
Vad man sen väljer är tycke smak och plånbok
Har aldrig haft en SXV (jag har drygt 80 hk på bakhjulet på min Husa 650, så varför skulle jag ) men jag kan tänka mig SXV är en mycket fin hoj att äga. Har provat en 450 på bana och inget ont om den. Lite annan effektkurva mot enstånka och lite mera tyngd att brottas med i kurvorna. Jag vågar påstå att en SXV är bättre för civilt bruk utanför tävlingsbanorna. Annars tror jag mer på en liten enstånka om man ska tävla. 650 = to much to handle om man inte heter Martin Lind. Marcus och Max som tävlar föredrar sina Hondor framför sina SXV.
antar att efter en säsong med sxvn är det att plocka ner motorn och gå igenom som på alla race motarder?
Har aldrig haft en SXV (jag har drygt 80 hk på bakhjulet på min Husa 650, så varför skulle jag ) men jag kan tänka mig SXV är en mycket fin hoj att äga. Har provat en 450 på bana och inget ont om den. Lite annan effektkurva mot enstånka och lite mera tyngd att brottas med i kurvorna. Jag vågar påstå att en SXV är bättre för civilt bruk utanför tävlingsbanorna. Annars tror jag mer på en liten enstånka om man ska tävla. 650 = to much to handle om man inte heter Martin Lind. Marcus och Max som tävlar föredrar sina Hondor framför sina SXV.
Beror på drevning och effekt. Även hur man sitter på hojjen och hur mycket man väger. Jag (med 16/42) som inte vill det ska resa sig måste alltid hänga mig över styret när jag går på 4an ut på rakan i Linköping, och ändå reser det sig. Om jag nu kör på min 650. Men bara för det betyder det inte man har snabbaste hojen. Snabbaste hojen sitter i chauffören. Mest körglädje som trådskaparen efterfrågar tror jag ändå Aprillian levererar.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|