Mina tätaste brallor är ett par skinnbyxor(!) från Halvarssons.
Det följde med en bibel av taggar där man kunde läsa om alla fantastiska rymdmaterial dom sytt in i brallorna och dopat skinnet med.
Jag läste aldrig igenom något - jag ville bara ha något att kasa på som inte går sönder direCkt.
Sååå trött på textil som bara blir slamsor så fort man går omkull.
Brallorna är 100 täta, även nu, efter 5 intensiva år.
Dom blir tunga och kalla efter ett helt dygn i regn - kalla för att alla porer fylls med vatten isf luft, men dom är ta mig tusan täta.
Tyvärr är det så att i klassen under 5000 spänn per del så kan man få lite vad som helst - och få vara nöjd med det.
Går man upp några 1000 per del från textilträsket så hamnar man i förstaklassvagnen där det är ständig påfyllning, nöjd kund-garanti och tjafsfria byten av undermåliga produkter lååångt efter det att Konsumentköplagen tappat styrfart.
Eller vad säger Brooklyn ”cry once”...?
Brooklyn säger Buy quality, cry once.
Men jag säger också Buy used, don’t cry at all.
Jag har förutom lite gott&blandat fem stycken MC-ställ som skulle kosta i närheten av 100.000 om jag köpte dem nya. Det gjorde jag inte. Jag har gett mellan 800 och 1900kr för dem.
Alla är fullständigt regntäta även efter 80 mil i nordnorskt ösregn (ca 164,386% våtare än svenskt) och då skall man betänka att de är mellan 7 och 15 år gamla och har åtskilliga tusen mil bakom sig.
Så jag säger köp begagnade
Rukka
Klim
BMW
Stadler
Och rikta in dig på High End-serierna så har du ställ som håller dig torr, varm och skärpt. Sedan får du klä dig rätt under och vara beredd på att täta kläder inte är så behagliga när temperaturen börjar krypa uppåt 30 grader.
Förutom det som jag menar är ställens Columbi ägg; BMW Atlantis som är ett skinnställ som är vattentätt. Varmt när det är svalt, svalt när det är varmt, behagligt runt kroppen, skyddar som skinn skall och håller +30 år om man sköter det.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro