Sy fast knäpuckar

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tja,

Jag hade en tråd här i våras angående vart man kunde sy fast kardborre för knäpuckar på ett skinnställ. Jag minns att det var någon eller några som ville att jag skulle höra av mig när/om jag lyckades hitta någon som kunde göra detta.

Som ni kanske förstår har jag nu gjort det. Löfströms Skomakeri på Kungsg. 33 sydde fast kardborre på stället för att kunna fästa knäpuckar. När man väl får tag på karln var han väldigt trevlig och framförallt verkar han kunnig och duktig eftersom han faktiskt gör detta medans de flesta andra skomakare jag pratat med bara skakar på huvudet.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
DR-Zätare skrev:
2249475 karln var han väldigt trevlig och framförallt verkar han kunnig och duktig eftersom han faktiskt gör detta medans de flesta andra skomakare jag pratat med bara skakar på huvudet.
Jag tror att det delvis beror på yrkes-skickligheten men kan oxå bero på typ av symaskin. De bästa symaskinerna för läder är tydligen svindyra...
Kul att höra att någon fortfarande håller detta yrke vid liv ordentligt. Skulle tro att det var busenkelt att fixa detta för 30 år sedan

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
riverrafter skrev:
2249707 Jag tror att det delvis beror på yrkes-skickligheten men kan oxå bero på typ av symaskin. De bästa symaskinerna för läder är tydligen svindyra...
Kul att höra att någon fortfarande håller detta yrke vid liv ordentligt. Skulle tro att det var busenkelt att fixa detta för 30 år sedan

I hans fall var nog inte symaskinen en bidragande faktor eftersom han handsydde det. Det går om man vill...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du glömde väl inte att reta skomakarn för att han kör kromad-gynstol?

Man brukar hitta honom på räcket vid kajen när han inte är på skomakeriet...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
GuW skrev:
2250999 Du glömde väl inte att reta skomakarn för att han kör kromad-gynstol?

Man brukar hitta honom på räcket vid kajen när han inte är på skomakeriet...

Han sa det aldrig rakt ut (han skäms väl, stackaren) men jag förstod nästan det eftersom han pratade om hur polisen brukar trackasera de små liven när de står och hänger vid båtarna när de (polisen) blir ifrånkörda av sporthojsåkare. Han hade även en massa broderade HD-märken och grejer i butiken plus att han hade skinnväst så det mesta pekade på att han var skyldig.

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
DR-Zätare skrev:
2249475Jag minns att det var någon eller några som ville att jag skulle höra av mig när/om jag lyckades hitta någon som kunde göra detta.

:hej Det var bla jag som ville veta, så.... tnx!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning