Sy fast märken på skinnställ?

Jackmeister

Jackmeister
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Stor och snabb
Funderar på att inhandla ett märke och sy fast bak på armen på mitt skinnställ. Skulle detta funka eller det är inte att rekommendera?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hitta bara en sadelmakare, sömmerska eller skomakare som har en bra maskin så blir det bra:)

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
För X antal årsen sydde jag fast en svensk flagga på stället, på färjan över till England, med vanlig nål o tråd. Sitter kvar än.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, snacka med skomakaren. Min lokala skomakare sydde fast ett märke för några tior.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
För X antal årsen sydde jag fast en svensk flagga på stället, på färjan över till England, med vanlig nål o tråd. Sitter kvar än.

Ja det är inte fel det heller, nästan bättre för då får man den Goa känslan att man gjorde det själv, men nackdelen är ju att man syr igenom fodret då om man inte har någon öppning i det.

Last edited:

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
*Ett skarpt ljus uppenbarar sig från himlen och Guds hand sträcker sig ned och bitchslappar Hansson och ger honom sedan en tub lim.

Kneedrag

Guest
lyssna inte på VBK. Självklart kan man sy fast tygmärke eller vad man nu vill ha på sitt ställ.

Lokale skomakaren kan vara en hitt eller diss kolla om de gjort sådant förut.

Ska man ha det riktigt gjort är det tonys Pr look. Vet många racenissar använder honom.
Vurpa mitt snygga Arlen Ness lady kängururhelställ. Fick sytt ditt nya arlen ness märken på Tonys pr look förlänge sedan . Sådan tur man fick de sista original märken som fanns i lager till mitt ställ..
Gick inte att se att arlen ness märkena var bytta efter det. Riktigt bra blev det.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
lyssna inte på VBK. Självklart kan man sy fast tygmärke eller vad man nu vill ha på sitt ställ.

Lokale skomakaren kan vara en hitt eller diss kolla om de gjort sådant förut.

Ska man ha det riktigt gjort är det tonys Pr look. Vet många racenissar använder honom.
Vurpa mitt snygga Arlen Ness lady kängururhelställ. Fick sytt ditt nya arlen ness märken på Tonys pr look förlänge sedan . Sådan tur man fick de sista original märken som fanns i lager till mitt ställ..
Gick inte att se att arlen ness märkena var bytta efter det. Riktigt bra blev det.

Jag hade en kompis med selektiva lässvårigheter och han var helt humorbefriad, han sökte hjälp.

Min avatar är färgglad och man borde inte missa den när den tom ligger staplad på sig själv i avatarfältet med 5 minuters tidsavikelse............

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Funkar inte, skinn är omöjligt att sy i.
Och hur tror du doktorn gör efter en operation?
Skinn sys enklast med skinnnål.
Spetsen och den närmaste biten till spetsen har ett triangulärt tvärsnitt istället för det vanliga runda.
Så nålen får tre vassa "hörn" i tvärsnittet som skär skinnet.
Men med lite kraft och fingerborg kan tunt skinn sys med vanlig synål.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Och hur tror du doktorn gör efter en operation?
Skinn sys enklast med skinnnål.
Spetsen och den närmaste biten till spetsen har ett triangulärt tvärsnitt istället för det vanliga runda.
Så nålen får tre vassa "hörn" i tvärsnittet som skär skinnet.
Men med lite kraft och fingerborg kan tunt skinn sys med vanlig synål.

:rolleyes:

för att återgå till ämnet så hissar jag ironiflaggan så att ingen missar.... :ironiflagga

Kolla med din lokala HA eller Bandidos klubb , dom syr på jEttestora tygbitar på sina skinn"ställ" så dom är proffs på att sy i skinn

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
:rolleyes:

för att återgå till ämnet så hissar jag ironiflaggan så att ingen missar.... :ironiflagga

Kolla med din lokala HA eller Bandidos klubb , dom syr på jEttestora tygbitar på sina skinn"ställ" så dom är proffs på att sy i skinn

Tror fan jag skall ringa dom direCtk och be om sytips. Vad glada dom kommer att bli :D

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras