Sydskånes Emse söker instruktörer

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ni som varit på plats och kört under 2006 vet att det funnits instruktörer på plats vid varenda körning. En i varje grupp.
Vi tänkte förstärka instruktörsgruppen med några fler till 2007.

Vad gör då en instruktör?
Dyker upp på körningen, kör några varv med gruppen o har sen resten av kvällen till fri körning?

Sorry, men det blir rätt lite fri körning så är du ute efter det är det inte mkt lönt att du anmäler ditt intresse.
Om du däremot tror att du kan bidra till instruktörsgruppen med engagemang både på och utanför banan, både under körning och efter, då kan du vara något för oss.

Vi söker efter människor som vill hjälpa andra ha det bra och ha kul på banan. Någon som kan leda en grupp och tala inför 25 hormonstinna motorcyklister ;)

På banan
Som instruktör kommer du en timme innan körningen och planerar kort inför körningen med dina kollegor. Sen hjälper du depåchefen om det är något som det behövs hjälp med. Besiktiga banan eller ta temperaturer eller vad det nu kan tänkas vara.

Strax innan körningen drar igång vid 17 tiden så håller du en genomgång med din grupp och påtalar vad som är viktigt på Sydskanes Emses körningar och om det finns något speciellt just din grupp bör veta.
Du kör sen ut först o hjälper gruppen att värma däcken o sätta ett vettigt tempo. Du hjälper dom som behöver hjälp o glider runt i gruppen o känner av tempo och "stämmning". Det är alltid uppskattat att ha feedback med sig tillbaka till gruppen. Det går mao inte att ligga o slököra o lukta på blommorna :)

När körpasset är slut kör du in i depå och pratar med depåchefen ifall denne har några synpunkter som behöver meddelas till din grupp. Sen håller du gruppgenomgång o kollar av läget i gruppen. Det är viktigt att alla mår bra och att stämningen är på topp. Det är också din uppgift att se till att alla känner sig säkra på banan
Är det någon som har några frågor besvaras dessa efter bästa förmåga.

Sen upprepas det här under körpassen.

När sista körpasset är slut hjälper du till att få folket ifrån banområdet så depåchefen kan stänga o komma hem i någerlunda tid =)
Det är en hel del grejor som skall samlas in och depån ska ses över så det inte finns en massa skräp överallt. Det hjälps alla åt med.

Av banan
Utöver det här som sker på plats har vi ett forum som helst ska besökas lite då och då för att hålla sig uppdaterad. Kommunikationen mellan instruktörerna sker via möten och via email och forumet.
Det är alltså viktigt att du har internetuppkoppling och faktiskt använder den.

Som ni märker är det en del jobb, både under körningarna och mellan dem.
Vi kommer också att ha ett antal möte innan körningarna drar igång där vi diskuterar hur verksamheten ska fungera det här året och vad våra ambitioner är.

Sugen???
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Ni som varit på plats och kört under 2006 vet att det funnits instruktörer på plats vid varenda körning. En i varje grupp.
Vi tänkte förstärka instruktörsgruppen med några fler till 2007.

Vad gör då en instruktör?
Dyker upp på körningen, kör några varv med gruppen o har sen resten av kvällen till fri körning?

Sorry, men det blir rätt lite fri körning så är du ute efter det är det inte mkt lönt att du anmäler ditt intresse.
Om du däremot tror att du kan bidra till instruktörsgruppen med engagemang både på och utanför banan, både under körning och efter, då kan du vara något för oss.

Vi söker efter människor som vill hjälpa andra ha det bra och ha kul på banan. Någon som kan leda en grupp och tala inför 25 hormonstinna motorcyklister ;)

På banan
Som instruktör kommer du en timme innan körningen och planerar kort inför körningen med dina kollegor. Sen hjälper du depåchefen om det är något som det behövs hjälp med. Besiktiga banan eller ta temperaturer eller vad det nu kan tänkas vara.

Strax innan körningen drar igång vid 17 tiden så håller du en genomgång med din grupp och påtalar vad som är viktigt på Sydskanes Emses körningar och om det finns något speciellt just din grupp bör veta.
Du kör sen ut först o hjälper gruppen att värma däcken o sätta ett vettigt tempo. Du hjälper dom som behöver hjälp o glider runt i gruppen o känner av tempo och "stämmning". Det är alltid uppskattat att ha feedback med sig tillbaka till gruppen. Det går mao inte att ligga o slököra o lukta på blommorna :)

När körpasset är slut kör du in i depå och pratar med depåchefen ifall denne har några synpunkter som behöver meddelas till din grupp. Sen håller du gruppgenomgång o kollar av läget i gruppen. Det är viktigt att alla mår bra och att stämningen är på topp. Det är också din uppgift att se till att alla känner sig säkra på banan
Är det någon som har några frågor besvaras dessa efter bästa förmåga.

Sen upprepas det här under körpassen.

När sista körpasset är slut hjälper du till att få folket ifrån banområdet så depåchefen kan stänga o komma hem i någerlunda tid =)
Det är en hel del grejor som skall samlas in och depån ska ses över så det inte finns en massa skräp överallt. Det hjälps alla åt med.

Av banan
Utöver det här som sker på plats har vi ett forum som helst ska besökas lite då och då för att hålla sig uppdaterad. Kommunikationen mellan instruktörerna sker via möten och via email och forumet.
Det är alltså viktigt att du har internetuppkoppling och faktiskt använder den.

Som ni märker är det en del jobb, både under körningarna och mellan dem.
Vi kommer också att ha ett antal möte innan körningarna drar igång där vi diskuterar hur verksamheten ska fungera det här året och vad våra ambitioner är.

Sugen???

Måste man vara medlem i SSEMSE för att kunna bli instruktör!? Har sälv kört ett antal ggr på SRW, hur mycket körvana krävs...........
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Måste man vara medlem i SSEMSE för att kunna bli instruktör!? Har sälv kört ett antal ggr på SRW, hur mycket körvana krävs...........
Medlemskap är ett krav ja.
Ju mer körvana desto bättre. Gärna inte enbart på SRW.
Ett plus om man varit med ett tag så man har lite koll på hur föreningen fungerar och sköts.
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Haller med kolleben.

Mycket bra om man har gedigen erfarenhet garna av banaka och inte bara gatmil.



Ursakta bristen pa prickar, hittar inte dem pa tangentborden har i thailand!
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top