Sydskånes&SVEMO

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om du har crosslicensen hos Sydskanes och kör på SVEMO godkända banor så gäller den.

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Om du har crosslicensen hos Sydskanes och kör på SVEMO godkända banor så gäller den.

Jag är betalande medlem och kör med sydskånes på SRW och Knutstorp ibland, (gat hoj) finns det en viss crosslicens som dom utfärdar ?

Jag läste att på hemsidan att dom var anslutna till SVEMO och tänkte att då borde det även gälla när man kör på SVEMO ansluten crossbana....

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag är betalande medlem och kör med sydskånes på SRW och Knutstorp ibland, (gat hoj) finns det en viss crosslicens som dom utfärdar ?

Jag läste att på hemsidan att dom var anslutna till SVEMO och tänkte att då borde det även gälla när man kör på SVEMO ansluten crossbana....
Varje gren inom SVEMO har egen licens.
Du kan få utställt din Road-Racinglicens via SSEmse (vi anordnar dock inga RR licenskurser en sån får man gå på annat håll).
Motocrosslicens är jag tveksam till att vår förening kan utfärda då vi inte sysslar med det.

http://www.svemo.se/Grenar/Motocross/Tavlingslicens/

Last edited:

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Varje gren inom SVEMO har egen licens.
Du kan få utställt din Road-Racinglicens via SSEmse (vi anordnar dock inga RR licenskurser en sån får man gå på annat håll).
Motocrosslicens är jag tveksam till att vår förening kan utfärda då vi inte sysslar med det.

http://www.svemo.se/Grenar/Motocross/Tavlingslicens/
Det gäller ingen licens men alla klubbar skriver att man ska va med i Svemo för att köra med dem.
Eftersom sydskånes är ansluten till SVEMO och jag betalar medlemsavg så borde jag i min tur va ansluten till klubb som är SVEMO ansluten.??

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det gäller ingen licens men alla klubbar skriver att man ska va med i Svemo för att köra med dem.
Eftersom sydskånes är ansluten till SVEMO och jag betalar medlemsavg så borde jag i min tur va ansluten till klubb som är SVEMO ansluten.??
SSEmse som förening är ansluten till SVEMO så ja, du är med i en förening som är ansluten till SVEMO.

Jag tror dock inte man kan inte utnyttja ett medlemskap i en förening som sysslar med RR för att köra cross. Du kanske skall skicka frågan till SVEMO för att få klarhet i det?

Meddela gärna vad du får för svar! :tummenupp

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Inte ens SVEMO kunde ge klara besked när jag ringde dem och frågade samma sak...

Bli medlem i Skanörs MK. Kostar 500 :-. skanorsmk.se

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...