woodii
Ny medlem
sydskånes är ju ansluten till Svemo, gäller denna försäkring även när man kör på crossbana ?
Om du har crosslicensen hos Sydskanes och kör på SVEMO godkända banor så gäller den.
Varje gren inom SVEMO har egen licens.Jag är betalande medlem och kör med sydskånes på SRW och Knutstorp ibland, (gat hoj) finns det en viss crosslicens som dom utfärdar ?
Jag läste att på hemsidan att dom var anslutna till SVEMO och tänkte att då borde det även gälla när man kör på SVEMO ansluten crossbana....
Det gäller ingen licens men alla klubbar skriver att man ska va med i Svemo för att köra med dem.Varje gren inom SVEMO har egen licens.
Du kan få utställt din Road-Racinglicens via SSEmse (vi anordnar dock inga RR licenskurser en sån får man gå på annat håll).
Motocrosslicens är jag tveksam till att vår förening kan utfärda då vi inte sysslar med det.
http://www.svemo.se/Grenar/Motocross/Tavlingslicens/
SSEmse som förening är ansluten till SVEMO så ja, du är med i en förening som är ansluten till SVEMO.Det gäller ingen licens men alla klubbar skriver att man ska va med i Svemo för att köra med dem.
Eftersom sydskånes är ansluten till SVEMO och jag betalar medlemsavg så borde jag i min tur va ansluten till klubb som är SVEMO ansluten.??
Inte ens SVEMO kunde ge klara besked när jag ringde dem och frågade samma sak...
Bli medlem i Skanörs MK. Kostar 500 :-. skanorsmk.se
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |