Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej Andre, jag tycker inte bollen ligger hos SSEMSE utan hos HMS som borde vara intresserade av ett samarbete. Om du har kontakter in i HMS så är de välkomna att kontakta mig eller Thomas, vår ordförande.Jag förstår precis vad du menar vad gäller tävlingsbiten.
Skulle det då inte vara bra med ett samarbete mellan dom Svenska klubbarna som faktiskt finns?
Som kan det här med tävling.
Om nu någon vill tävla och ingen i er verksamhet har möjlighet att ta tag i allt arbete, utan istället då hjälpa denna personen att komma rätt. T.ex HMS som ligger nära och har lång tävlings erfarenhet.
"text har tagits bort"
Bollen ligger lite hos er nu vad ni vill att er klubb ska göra.
Jag har pratat med HMS om just hojåkare och dom är helt klart öppna för förslag.
Hans kontaktuppgifter finns på hemsidan och du vet hur du når mig.
Precis, och vi är villiga att diskutera en win-win lösning med HMS.Arrangemangen med Prova-på-tävling är verkligen häftigt och något som vi diskuterat i styrelsen vid flera tillfälle. Dock har vi varje gång kommit fram till att det inte riktigt ligger i linje med Sydskanes Emses verksamhet. Dock är vi alla överens om att det är ett häftigt koncept.
Jag ser inte hur bollen kan ligga hos Sydskanes Emse. Ett samarbete ska innebära att båda parter får något ut av det. Än så länge har ingen presenterat ett förslag som Sydskanes Emse har någon vinning av.
Att lägga förslag som andra sen ska lägga tid och pengar på att lösa är lätt. Vill du ha till en förändring måste du engagera dig och lägga tid på dina förslag också.
SSEMSE har hittat sin målgrupp och i Marknadsgruppen gjorde vi förra året en analys av var våra potentiella medlemmar / deltagare finns. Tyvärr är gruppen RR-tävlande för liten för att specialbehandlas. Jag vill verkligen understryka att alla ändå är välkomna och hos oss får man köra precis hur for man vill!"text har tagits bort"
Jag bara så gärna vill att föreningen växte åt mer RR träning och tävlings hållet också, och jag tror det kan finnas en möjlighet till det.
Jag tror att attraktionen hos för skulle öka, frågan är hur mkt skulle det betyda att kunna behålla både glada bandags åkare samt det som vill vidare utvecklas till tävlings nivå.
Med tanke på hur många som skulle kunna vara med i denna tråden som inte deltar i den tyder på att jag är nog rätt ensam om min åsikt.
Och ni som argumenterar emot har rätt.
Har man gjort undersökningar om hur det ligger till med intresset bland medlemmarna via någon enkät eller på nåt annat sätt?
För jag tror att på sikt för att mota Olle i grind och inte tappa konkurrans till andra bandagsarrangörer.
Jag ska åka till Fyra bandagar vi två tillfällen i år där det finns möjlighet till "låtsastävling" under de dagarna, har aldrig testat på det förut, men ser fram emot det.
Jag tror att detta skulle kunna vara ett sätt att utvecklas, kanske.
Har någon erfarenheter av denna typen av arrangemang? Bra/Dåligt eller lättmjölk?
Rami
För oss om förening är det bättre att satsa våra marknadsföringsresurser på att få in dem som aldrig provat på bankörning eller är nya på hoj. Det är där potentialen och tillväxtgruppen finns.
En RR-sektion (separat från föreningen men där vi kan utnyttja resurserna som finns i SSEMSE) har alltså diskuterats vid massor av tillfällen och den välkomnas! Tyvärr har ingen varit villig att göra jobbet, man har bara velat ha den. Om HMS kan ta kontakt med oss så kanske vi kan se om det går att få till ett samarbete till att börja med.
Enkla regler är ett måste.Länkar denna tråd på SSEMSE facebooksida så vi kanske kan sparka liv i ett par till!
Mina personliga åsikter: Kul att det kommer inputs från olika håll. Just nu är jag av åsikten att enkelheten, som Micke skriver, går först, skall det vara andra flaggregler så samma flaggregler i alla grupper.
Hade gärna sett att någon av er tävlingsintresserade tar tag i det ni vill och gräver lite i det då det som sagt har varit uppe för diskussion i flera år men aldrig nått längre än just som en snackis.
Det är lång väg och mycket jobb för de som tar tag i det men det hade varit kul att se en tävlingssektion inom SSEMSE!
/Daniel
En tävlingssektion kan vara länkad till SSEMSE men ur ekonomiskt perspektiv / riskperspektiv så får den ligga utanför.