Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej alla!
Det har uppkommit en akut brist i vår buller- & skamkärregrupp och jag söker nu en ny medlem.
Den vi söker skall ha en känsla för föreningen, kan ta ansvar och ser det som naturligt att komma till rätt plats i rätt tid.
Gruppen består idag av sju riktigt duktiga medlemmar och behöver utökas till åtta. Man tjänstgör vid två till tre tillfällen per säsong och det varvas mellan SRW och Knudan.
Övrigt:
Buller- skamkärregruppens uppgifter / ansvar / skyldigheter
NYTT FÖR I ÅR:
Bullermätningssysslan är fr.o.m. i år en kombinerad tjänst, bullermätning + skamkärreansvar.
Det finns tre anledningar till detta beslut:
Årsmötet beslutade att vi skulle reducera kostnaderna för körningarna.
Bullergruppen skall få en mer meningsfylld tid på banan.
Styrelsen vill kunna synas mer bland medlemmarna på körningarna.
• Detta innebär att vi har en buller- och skamkärreansvarig på SRW.
• Vi har en skamkärre- + en bulleransvarig på Knudan, ansvaret roterar under dagen.
Skyldigheter / Ansvar
ANSVARIGA FÖR VÅRT RYKTE SOM BULLER- OCH MILJÖMEDVETNA.
Vi ser till att vi uppfyller banornas krav på bullernivåer – 95 dB vid förbifart, eller 60 dB (A) hos ”närmsta granne”.
VI ÄR TYDLIGA.
Bullernivåerna är det största hotet mot vår verksamhet, om politiker och myndigheter bestämmer sig för att sänka nivåerna så kan vi snart bara köra elhojar på banan.
Vi är framåt, vi är SSEmses ansikte utåt!
VI ÄR TREVLIGA.
Bemöt andra såsom du vill bli bemött! Man kan inte lära ut nåt genom att skälla.
Var lugn och behärskad även om föraren börjar skälla, de är förmodligen mer besvikna och frustrerade än förbannade.
VI ÄR UTRYCKNINGSBEREDDA.
Vi är bidrar till att avbrotten blir så korta som möjligt – I samarbete med övriga i teamet
Ring Knutstorp:
Den bulleransvarige mäter buller på ordinarie plats på rakan, alternativt vid fast mätare.
Bullermätaren kommer under dagen även att kontrollera ljudnivån hos grannarna och
protokollföra dessa tidpunkter och värden.
Skamkärreansvarig har sin placering vid depåchefen. Bakom honom och bakom ambulansen finns Hyllinge Motorsällskaps SAAB med kopplad skamkärra. Ambulans går alltid ut först, skamkärran följer.
SRW:
Den kombinerade buller- & skamkärreansvarige mäter buller på rakan där vi normalt har max varvtal, bakom honom står bilen med kopplad skamkärra.
Radiokontakt sker med DC på ordinarie kanal för svartflaggning och utryckning vid olycka. Ambulans går alltid ut först, skamkärran följer.
Vid behov att kolla bullernivån på gamla rakan eller den fasta mätaren lämnas skamkärreansvaret
och radion över till någon annan i arrangörsteamet. Styrelse eller instruktör.
Skicka intresseanmälan via PM eller mail till depachef@sydskanesemse.nu
/ Mikael Pålsson
Det har uppkommit en akut brist i vår buller- & skamkärregrupp och jag söker nu en ny medlem.
Den vi söker skall ha en känsla för föreningen, kan ta ansvar och ser det som naturligt att komma till rätt plats i rätt tid.
Gruppen består idag av sju riktigt duktiga medlemmar och behöver utökas till åtta. Man tjänstgör vid två till tre tillfällen per säsong och det varvas mellan SRW och Knudan.
Övrigt:
Buller- skamkärregruppens uppgifter / ansvar / skyldigheter
NYTT FÖR I ÅR:
Bullermätningssysslan är fr.o.m. i år en kombinerad tjänst, bullermätning + skamkärreansvar.
Det finns tre anledningar till detta beslut:
Årsmötet beslutade att vi skulle reducera kostnaderna för körningarna.
Bullergruppen skall få en mer meningsfylld tid på banan.
Styrelsen vill kunna synas mer bland medlemmarna på körningarna.
• Detta innebär att vi har en buller- och skamkärreansvarig på SRW.
• Vi har en skamkärre- + en bulleransvarig på Knudan, ansvaret roterar under dagen.
Skyldigheter / Ansvar
ANSVARIGA FÖR VÅRT RYKTE SOM BULLER- OCH MILJÖMEDVETNA.
Vi ser till att vi uppfyller banornas krav på bullernivåer – 95 dB vid förbifart, eller 60 dB (A) hos ”närmsta granne”.
VI ÄR TYDLIGA.
Bullernivåerna är det största hotet mot vår verksamhet, om politiker och myndigheter bestämmer sig för att sänka nivåerna så kan vi snart bara köra elhojar på banan.
Vi är framåt, vi är SSEmses ansikte utåt!
VI ÄR TREVLIGA.
Bemöt andra såsom du vill bli bemött! Man kan inte lära ut nåt genom att skälla.
Var lugn och behärskad även om föraren börjar skälla, de är förmodligen mer besvikna och frustrerade än förbannade.
VI ÄR UTRYCKNINGSBEREDDA.
Vi är bidrar till att avbrotten blir så korta som möjligt – I samarbete med övriga i teamet
Ring Knutstorp:
Den bulleransvarige mäter buller på ordinarie plats på rakan, alternativt vid fast mätare.
Bullermätaren kommer under dagen även att kontrollera ljudnivån hos grannarna och
protokollföra dessa tidpunkter och värden.
Skamkärreansvarig har sin placering vid depåchefen. Bakom honom och bakom ambulansen finns Hyllinge Motorsällskaps SAAB med kopplad skamkärra. Ambulans går alltid ut först, skamkärran följer.
SRW:
Den kombinerade buller- & skamkärreansvarige mäter buller på rakan där vi normalt har max varvtal, bakom honom står bilen med kopplad skamkärra.
Radiokontakt sker med DC på ordinarie kanal för svartflaggning och utryckning vid olycka. Ambulans går alltid ut först, skamkärran följer.
Vid behov att kolla bullernivån på gamla rakan eller den fasta mätaren lämnas skamkärreansvaret
och radion över till någon annan i arrangörsteamet. Styrelse eller instruktör.
Skicka intresseanmälan via PM eller mail till depachef@sydskanesemse.nu
/ Mikael Pålsson