Sydtyskland, Alperna

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har börjat planera en tvåveckorsresa dit i sommar och tänkte undersöka om det finns anledning att ompröva idén att åka själv. Långa dagsetapper, boende på gasthaus och camping, inget gnäll om ont i baken skyndsam framfart på de bästa mc-vägarna.

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
!

Nyteknik skrev:
Har börjat planera en tvåveckorsresa dit i sommar och tänkte undersöka om det finns anledning att ompröva idén att åka själv. Långa dagsetapper, boende på gasthaus och camping, inget gnäll om ont i baken skyndsam framfart på de bästa mc-vägarna.

låter schysst:D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Låter wunderbar, vi själv dit ner nån gång snart men blir nog inte fråns om 2 år...vill ju helst ha obeg. kk när man ska iväg :3freak

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nyteknik skrev:

Odiskutabla fördelar, men det finns sådana med resesällskap också. Bland de främsta är möjligheten att en vaktar hojar+packning medan den andre går på toa / frågar om vägen / kollar gasthausrummet / köper färjebiljetter / whatever. :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
69:an skrev:
Odiskutabla fördelar, men det finns sådana med resesällskap också. Bland de främsta är möjligheten att en vaktar hojar+packning medan den andre går på toa / frågar om vägen / kollar gasthausrummet / köper färjebiljetter / whatever. :tummenupp
...åker och köper 1 liter soppa när man fått soppatorsk :rodnar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
69:an skrev:
Det är skönt att kunna välja när och var man ska köra samt när det är lagom att ta in på ett Pension. Men också lite trist att inte kunna dela dagens händelser med någon på kvällen - över ett par Pils.

Att det är nödvändigt att kunna vakta hoj/packning har jag aldrig upplevt. Inte i Tyskland. Packningen sitter ju dessutom så hårt/sinnrikt surrat att det skulle vara svårt för en småtjuv att roffa åt sig något.

Neutral skrev:
...åker och köper 1 liter soppa när man fått soppatorsk :rodnar
Det kan förstås vara bra. Den riktigt noggranne planeraren har förstås en liten pet-flaska med bensin i packningen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Det kan förstås vara bra. Den riktigt noggranne planeraren har förstås en liten pet-flaska med bensin i packningen.
Det lustiga är att när jag åkte ensam till Nürburgring -04 så fick jag ingen soppatorsk men i år när vi var tre så fick jag det. Kanske att man var mer skärpt när man körde själv.

Man ska ha rätt bra koll på sina prylar för att kunna åka själv tycker jag, att åka på en oservad hoj med gamla däck och dåliga regnkläder är ju som att be om problem. Sedan som du säger, att dela dagens upplevelser över en pils är ovärderligt. Man får helt enkelt välja resekamrater som är likasinnade så blir det inga problem. I somras blev vi less på regnet hem så vi bara fortsatte att köra och det blev Ringen-Linköping (138 mil) utan övernattning, längsta tiden av hojen var 45 minuter på färjan. Ingen gnällde men lite koma var det allt. :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
Det lustiga är att när jag åkte ensam till Nürburgring -04 så fick jag ingen soppatorsk men i år när vi var tre så fick jag det. Kanske att man var mer skärpt när man körde själv.

Man ska ha rätt bra koll på sina prylar för att kunna åka själv tycker jag, att åka på en oservad hoj med gamla däck och dåliga regnkläder är ju som att be om problem. Sedan som du säger, att dela dagens upplevelser över en pils är ovärderligt. Man får helt enkelt välja resekamrater som är likasinnade så blir det inga problem. I somras blev vi less på regnet hem så vi bara fortsatte att köra och det blev Ringen-Linköping (138 mil) utan övernattning, längsta tiden av hojen var 45 minuter på färjan. Ingen gnällde men lite koma var det allt. :D
Visst är man mer disciplinerad om man är ute på egen hand. Jag körde ensam över Stilfserjoch sent en kväll sommaren -03 när solen höll på att gå ner och inte en annan själ syntes till; då koncentrerar man sig mest på att inte göra några misstag. Och vet man innan att färden kommer gå längs sådana vägar och utan sällskap skärper man sig. Det är rätt kul/spännande tycker jag. Men som sagt också lite torftigt att inte kunna dela upplevelserna.

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
har oxå funderat att köra ner till Kroatien nästa sommar. Tror att det kan va rätt jobbigt(250 mil). Måste tänka på saken.... :va

lori

Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
för att komma ner till Kroatien så måste man köra genom hela Tyskland :kocko

köp en Atlas och titta på kartan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
lori skrev:
för att komma ner till Kroatien så måste man köra genom hela Tyskland :kocko

köp en Atlas och titta på kartan
Du skrev att "du också" funderade på att köra till Kroatien. Det gör inte jag. Är du dessutom orolig för att det skulle vara jobbigt kan vi nog tillsammans med din smilie konstatera att vi gör bäst i att välja andra medresenärer än varandra. Trevlig resa!

:hej

Neutral skrev:
Ni två verkar ju bli bra resekamrater :lol
Eller hur! :rofl

Last edited:

lori

Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
Hoppas du hittar till Alperna :hihi

Lycka till!!!!!!

Trevlig resa! :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag ska med ut i Europa på hoj i sommar. Fan det borde göras en touring-manual här på sporthoj. Allt som ska fixas före(nya däck etc), lämpliga vägar och mål, saker man ska ha med sig, vad man absolut inte ska göra etc.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!