alltså... om jackan e snygg eller inte är inte problemet, för det tycker jag att den är. Å säkerhetsmässigt är den säkert kanon att ha (även om det inte var den tanken jag hade, att köpa den från början). Å snygga jackor finns det gott om, så jag kan säkert hitta nån annan.
Det är mer det här med att OM man blir tagen för snut... å pajar alla andras körning, för det vill jag inte... och om jag känner mig fööööör gul...
Men jag e tacksam för era åsikter.. skall sova på "jackan" i natt....
ett litet p.s.. fördelen när jag var ute o "prov-körde" jackan var att nu under Lelle-veckan fick jag passera varenda snut-kontroll![]()
Vad är det för märke på jackan, en sån måste jag skaffa direkt !![]()
Tycker det är skitjobbigt med folk som har såna jackor, vita hjälmar
Har du inte sett dåren på den blå hojen, med vit hjälm som jagar dig febrilt på bulten? Vitt är fräscht, speciellt ihop med svart..!![]()
min körning skulle du nog "paja" med den jackan... men å andra sidan är jag nog väldigt orolig för att stöta på polisen när jag är ute och åker.
min hojtur skulle du nog "paja" (iaf tillfälligt) med den jackan... men å andra sidan är jag nog väldigt orolig för att stöta på polisen när jag är ute och åker.
Jösses , du sk ainte köra hoj.........![]()
helt OT, men din avatar är så in i helvete vidrig, jag skrattade så jag höll på att avlida när jag såg den första gången.![]()
Förra säsongen hade jag oxå gsx750f svart, med svart ställ och gråsvart hjälm, nu mer syns jag i trafiken,Sveriges snabbaste brevlåda![]()
Hehe, vadå menar du? (Jag vågar knappt köra om nyare volvo eller saab-bilar, om de ev. är civilare)
Jo, jag fick leta ett tag. (På krogen).
Syns?? Du är ju helt osynlig!! Jag ser bara en hoj iaf...
Förra säsongen hade jag oxå gsx750f svart, med svart ställ och gråsvart hjälm, nu mer syns jag i trafiken,Sveriges snabbaste brevlåda![]()
Jacka är fin..men att du är rädd för o pajja andras körning låter ju dumt..tror du verkligen att någon annan sitter o funderar på om de gör någon annan arg med sina inköp eller beteénde.."nån kanske blir arg om jag kör 120 på 70-väg, bäst jag saktar ner??" en sådan svordom kommer du då ALDRIG få höra från en SH.are.
Så nu har jag fått skriva av mig=)
Va??? Skulle jag se en motorcyklist med en liknande jacka skulle jag antagligen haja till lite och fundera någon sekund på om det kan vara snuten. Oavsett om man som jag reagera på jackan eller inte tycker jag hon ska köpa den om hon gillar den. Men det du snackar om är väl något heeeeelt annat? Det du pratar om är respekt och hänsyn. Klart som fan att det kan finnas folk som blir snea om man brassar 120 på 70-väg och klart som fan att man tar kör lugnt om den risken finns? Eller???
..hade man tagit åt sig av vad alla andra sagt hela livet så hade jag hittills satt en kula mellan mina ögon själv.
För mycket jobb! Köp en saftblandare och sätt på hjälmen istället!Faen, att jag inte tänkte på det. Jag kan ju lacka om hojen i neonfärg![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |