Synas eller inte???

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
alltså... om jackan e snygg eller inte är inte problemet, för det tycker jag att den är. Å säkerhetsmässigt är den säkert kanon att ha (även om det inte var den tanken jag hade, att köpa den från början). Å snygga jackor finns det gott om, så jag kan säkert hitta nån annan.

Det är mer det här med att OM man blir tagen för snut... å pajar alla andras körning, för det vill jag inte... och om jag känner mig fööööör gul...

Men jag e tacksam för era åsikter.. skall sova på "jackan" i natt....

ett litet p.s.. fördelen när jag var ute o "prov-körde" jackan var att nu under Lelle-veckan fick jag passera varenda snut-kontroll :)

Vad är det för märke på jackan, en sån måste jag skaffa direkt ! :D

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Den ser helt klart ut som polisens jackor (däremot så brukar det vara ett polismärke på dem), har haft möjligheten att kolla några gånger:hihi Tycker det är skitjobbigt med folk som har såna jackor, vita hjälmar och gärna kör nån större bmw eller honda..

Men vill du synas så ha den och skit i om folk förväxlar dig med polisen, det är väl för din egen skull du åker hoj?:)

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
min hojtur skulle du nog "paja" (iaf tillfälligt) med den jackan... men å andra sidan är jag nog väldigt orolig för att stöta på polisen när jag är ute och åker.

schizophrana

Guest
min hojtur skulle du nog "paja" (iaf tillfälligt) med den jackan... men å andra sidan är jag nog väldigt orolig för att stöta på polisen när jag är ute och åker.

helt OT, men din avatar är så in i helvete vidrig, jag skrattade så jag höll på att avlida när jag såg den första gången. :tummenupp

Chibbe

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Suzuki Tl1000R
Förra säsongen hade jag oxå gsx750f svart, med svart ställ och gråsvart hjälm, nu mer syns jag i trafiken,Sveriges snabbaste brevlåda:yoparty

Bifogat

• tl.jpg
    tl.jpg
    254.7 KB · Visningar: 35

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Jösses , du sk ainte köra hoj.........:D

Hehe, vadå menar du? (Jag vågar knappt köra om nyare volvo eller saab-bilar, om de ev. är civilare) :)

helt OT, men din avatar är så in i helvete vidrig, jag skrattade så jag höll på att avlida när jag såg den första gången. :tummenupp

Jo, jag fick leta ett tag. (På krogen). :tungan

Förra säsongen hade jag oxå gsx750f svart, med svart ställ och gråsvart hjälm, nu mer syns jag i trafiken,Sveriges snabbaste brevlåda:yoparty

Syns?? Du är ju helt osynlig!! Jag ser bara en hoj iaf...

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Jacka är fin..men att du är rädd för o pajja andras körning låter ju dumt..tror du verkligen att någon annan sitter o funderar på om de gör någon annan arg med sina inköp eller beteénde.."nån kanske blir arg om jag kör 120 på 70-väg, bäst jag saktar ner??" en sådan svordom kommer du då ALDRIG få höra från en SH.are.

Så nu har jag fått skriva av mig=)

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Jacka är fin..men att du är rädd för o pajja andras körning låter ju dumt..tror du verkligen att någon annan sitter o funderar på om de gör någon annan arg med sina inköp eller beteénde.."nån kanske blir arg om jag kör 120 på 70-väg, bäst jag saktar ner??" en sådan svordom kommer du då ALDRIG få höra från en SH.are.

Så nu har jag fått skriva av mig=)

Va??? Skulle jag se en motorcyklist med en liknande jacka skulle jag antagligen haja till lite och fundera någon sekund på om det kan vara snuten. Oavsett om man som jag reagera på jackan eller inte tycker jag hon ska köpa den om hon gillar den. Men det du snackar om är väl något heeeeelt annat? Det du pratar om är respekt och hänsyn. Klart som fan att det kan finnas folk som blir snea om man brassar 120 på 70-väg och klart som fan att man tar kör lugnt om den risken finns? Eller???

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Va??? Skulle jag se en motorcyklist med en liknande jacka skulle jag antagligen haja till lite och fundera någon sekund på om det kan vara snuten. Oavsett om man som jag reagera på jackan eller inte tycker jag hon ska köpa den om hon gillar den. Men det du snackar om är väl något heeeeelt annat? Det du pratar om är respekt och hänsyn. Klart som fan att det kan finnas folk som blir snea om man brassar 120 på 70-väg och klart som fan att man tar kör lugnt om den risken finns? Eller???

Ett snäpp åt ett nytt ämne men samma princip..att TS känner att hon måste ta hänsyn till andra motorcyklister angående sitt val av jacka är ju urlöjligt..hade man tagit åt sig av vad alla andra sagt hela livet så hade jag hittills satt en kula mellan mina ögon själv.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
..hade man tagit åt sig av vad alla andra sagt hela livet så hade jag hittills satt en kula mellan mina ögon själv.

Förutsatt att någon sagt till dig att göra det, självfallet.

Till trådskaparen; köp det du tycker är snyggt oavsett vad andra tycker. Är du så mån om att folk ska vinka får du väl öppna upp jackan och köra utan något under. Tror inte att du kommer misstas för en polis många gånger då.

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Köp den, jag vinkar till alla oavsett kläder. Det är ju för att du åker mc som man vinkar inte för att du har en viss sorts färg på stället.:confused:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Faen, att jag inte tänkte på det. Jag kan ju lacka om hojen i neonfärg:2cool
För mycket jobb! Köp en saftblandare och sätt på hjälmen istället! :tummenupp

Köp jackan om du tycker om den! Det är aldrig fel att synas i trafiken, det är ju trots allt oss det gör ont i om bilisterna inte ser oss! :fakta Om blandade snuträdda människor slår av gasen så är ju inte det fel heller, det finns nog en anledning isf :rolleyes:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...