synd att man inte kan hålla käften!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
gixxermf skrev:
Råkade vara lite för stursk i fikarummet på jobbet...
så här ligger det till:
det är ett gäng på jobbet som ska cykla vätternrundan (32 jävla mil), så det som det snackas om i fika rummet nu för tiden är cykel hit och träna dit... så för att få tyst på dom sa jag åt dom att träning var för talanglösa och att man inte behövde cykla något för att ta sig runt den där pölen... så dom fixade en startplats åt mig 23.36 nästa fredag... så nu är det bara att bita ihop! :öl

Det är lite småjobbig, men det går ;) En peppning: Det kunde ha varit längre :D

PS: Film och bilder vill vi se sedan, hehe :D
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
kajlyl skrev:
jag tycker det är jobbig att cykla till affären det är nog max 1km :rodnar

Kondition är ute!
Ska man leva i dagens samhälle gäller det att vara lat :fakta
Jobbigt???

JAG tycker det är jobbigt att cykla till centrum, och då är det nedförsbacke hela vägen! (jag brukar gå med cykeln tillbaka...) :D
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Om du inte är van vid "sportdryck" (inte prippsblå utan prippsenergi) så var försiktig, min mage pajade under Stockholmsmaran pga att det var väldigt surt/sött så jag fick lite sur känsla i halsen (kan bero på hög puls under en tid oxå :rolleyes: ).

Eller så kan en god vän slå en blåtira på dig dan innan start så du kan ljuga ihop en story om att du blev överfallen och har ett knäckt revben....
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Fy Faan !!!
Du kan ändra din Avatar till "Babianröv" efter detta.
Nej sup dig rejält full dagen innan och förklara att du är alldeles för bakfull för att ställa upp. Är dom riktiga karlar så har dom full förståelse med dig.
Lycka till :tummenupp
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Originally posted by gixxermf:träning var för talanglösa och att man inte behövde cykla något för att ta sig runt den där pölen... så dom fixade en startplats åt mig 23.36 nästa fredag... så nu är det bara att bita ihop

Rekommenderad träningsdos - Minst 100 mil landsväg under våren. Däribland några riktiga långpass så man lär sig hur kroppen reagerar när den är "tom".

Var rädd om knäna! Precis som flera redan skrivit: Håll minst 80 i kadens, gärna 100 om du orkar. Det kräver mer kondition, men belastar knän och muskler mycket mindre.

Höj sadeln om du ändå får ont, lite av belastningen flyttas från knäna till en annan kroppsdel... :rodnar

Ordentligt med talk i cykelbyxorna hjälper. Köp ett par seriösa! Göran Kropp cyklade till Mount Everest med det. En annan skola är byxfett, men då blir huden skör...och vaselin i arslet...?

Det är inte ovanligt att folk som inte tränat alls bryter. Gör hellre det än att knäcka kroppen, men tänk på att det finns gubbar på 86 bast som tar sig runt. Det gäller bara att hålla rätt tempo. :tummenupp Allra största påfrestningen ligger nämligen på psyket...

SVAR (innan någon hinner fråga): Nej! Jag har inte kört "Vättern" själv. Nöjer mig med rundor på max 9 mil, och har aldrig fått lust att göra 3 1/2 i rad.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
som en ren parentes så rekommenderar arrangören att man har mellan 100-150 mil i benen innan tävlingen... :fakta

//jaG
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Zeb_Macahan skrev:
som en ren parentes så rekommenderar arrangören att man har mellan 100-150 mil i benen innan tävlingen... :fakta

//jaG

Länge sen man såg dig här :hej
 

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Har man lite grundkondis och cyklar lite grann till vardags så är det nog lungt.
Jag har cyklat Vättern en gång. Tränade ca 20 mil totalt och gick runt på 9h45m.

Fick varken ont i röven eller nån större träningverk däremot brände jag armarna i solen så in i h-lvete.

TIPS

1. Se till att cykla i ditt eget tempo. Jag blev rätt så trött i stort sett med en gång men sen blev det liksom inte värre.

2. Ladda med kolhydrater innan och drick mycket vatten. Så du slipper äta ihjäl dig under själva rundan.

3. Cykla gärna ihop med nån polare som är jämnbördig så kan ni turas om att dra/ligga på rulle. Samt peppa varandra om det går tungt

4. Använd riktiga cykelbyxor med sämskskinninlägg i röven.

5. Drick vatten med jämna mellanrum ur flaskorna. Istället för att bälja i dig 2 liter när ni stannar.

6. Tänk hela tiden på hur gott det kommer kännas efteråt. Ölen man får vidmålgången var den godaste öl jag nånsin druckit.


Lycka till! Du fixar det! :tummenupp
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
jag tycker GSXR1100R snickrar ihop ett kamerafäste till cykeln i fråga... den ultimata hojfilmen jö!

twelve+ ours of pure racing! :D
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
nu börjar det dra ihop sig... nu ångrar man att man satt och skrävlade i fikarummet...!

men det är bara att bita ihop... sitter och laddar med kolhydratsdryck som smakar gammal trasa!
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Micke-78 skrev:
Har man lite grundkondis och cyklar lite grann till vardags så är det nog lungt.
Jag har cyklat Vättern en gång. Tränade ca 20 mil totalt och gick runt på 9h45m.

Jisses! Vadå "lite grundkondis"? Känner många som tränat MYCKET mer, och ändå tagit 12-14 timmar på sig.

Stålmannen? :bow
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
har hämtat nummer lappen precis... ni som bor runt vättern kan ju hålla koll på nr 6387 om ni vill se någon jävligt trött rackare!
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
gixxermf skrev:
har hämtat nummer lappen precis... ni som bor runt vättern kan ju hålla koll på nr 6387 om ni vill se någon jävligt trött rackare!

Hmmm... Undrar om det dessutom inte går att följa "numren" någonstans på nätet? Ibland finns det monitorer som visar vilka som passerat kontrollerna...
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
lycka till nu med cyklingen....

gå och lägg dig å sov.....

DRIK massa vatten redan nu...din kropp kommer att behöva det.

har du testat att cykla och drika samtidigt ????

Jag får lätt "ofta" ont i magen när jag cyklar och driker pga att man sitter som en krok!!!


att ha med :

Vaselin

Solskyddsfaktor

Solglasögon.......så ingen ser hur trött du är :)

OBS....Linement och SOL === bränskador
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
gixxermf skrev:
har hämtat nummer lappen precis... ni som bor runt vättern kan ju hålla koll på nr 6387 om ni vill se någon jävligt trött rackare!


Ungefär samma sak gjorde min arbetskamrat.
Han sa att vem som helst kan ju genomföra en svensk klassiker.

Det är väl Vasaloppet, Vättern Runt, Lindingöloppet är det nåt mer? Vansbrosimmningen?

Jaja iaf, han var tvungen att bevisa det iaf.
Han tränar inte inget alls.

Men han fixade allihopa! Så det ska du klara.. lätt :tummenupp
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
har kommit i mål nu... har bara sovit lite... det här var det jobbigaste, tråkigaste och segaste skit jag gjort i hela mitt liv... körde runt på 10h 43 min och håller på att dö... nu några timmar efter så knyter sig vadmusklerna hela tiden och ska man försöka dra ut dom så knyter sig lårmusklerna...

JAG KAN ITNE FATTA VARFÖR FOLK HÅLLER PÅ MED SKITEN!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top