Synen på Grafitti

Din syn på graffiti.

• Antal röstningar
    0

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Menade inte att dra all grafitti över en kam, menade mera att trashing inte heller är så himla snyggt, som grafitti inte är, men kan accepteras på visa ställen där det bara är stora gråa betongmurar eller liknande längs med tågspåret eller liknande. Angående trashing, hur kul är det att stå i en busskur när det är regnigt och blåsigt ute när någon har varit framme och "snyggat" på mönstret så det ligger fint på backen krossat?,

gia

bättre än hoj
Gick med
22 Oct 2005
Hoj
1hk offroad
Grafitti är också en konstform, dock inte sagt att all grafitti är konst, men en del.
Vill gärna ha en vägg sprayad i vardagsrummet, någon som erbjuder sig?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Trötter skrev:
Menade inte att dra all grafitti över en kam, menade mera att trashing inte heller är så himla snyggt, som grafitti inte är, men kan accepteras på visa ställen där det bara är stora gråa betongmurar eller liknande längs med tågspåret eller liknande. Angående trashing, hur kul är det att stå i en busskur när det är regnigt och blåsigt ute när någon har varit framme och "snyggat" på mönstret så det ligger fint på backen krossat?,

Fortfarande så har trashing ingenting med graffiti att göra.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Deztallica skrev:
Jag undrar helt enkelt eran syn på grafittin i sverige?
Jag är väl varken extremist åt något håll, men kan säga att jag målar själv ibland, då lagliga väggar och några plank jag har hemma.

Så för att slippa missuppfattningar; vad är eran syn på grafittini sammhället? Och _INTE_ huruvida jag är dum eller inte som målar :tummenupp

Måste rösta annat då jag tycker att det förgyller en grå och tråkig tunnelbanevägg fast det är olagligt. annars så får det vara! INTE på hus, INTE på tåg, INTE på bussar, INTE på broar eller viadukter. Utan där det bara syns av tågresenärer, på insidan av tunnlar och bullerdämpare.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Grafitti är för mig enbart förfulande kladd.
I synnerhet "målarnas" signaturer, som inte betyder något alls för en vanlig människa.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Riktig grafitti är konst, men signatur eller några bokstäver var annan meter på olika ställen är bara kladd...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Riktig grafitti är konst, men signatur eller några bokstäver var annan meter på olika ställen är bara kladd...
Konst är att kissa på golvet, det är sedan länge.

• Haha
Reaktioner: GuW
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj