Synka förgasare R6 99!

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Goddag alla gasglada!

jag har gett mig på ett projekt då jag tänkte synkronisera mina förgasare. Jag körde på budget variant deluxlux med motorsågsolja i 6mm slangar som är en meter höga styck fasthäftade på en planka med Tkopplingar i botten..
Mitt problem är att det bara blir skum av oljan i slangarna och sugs upp mot förgasarna vilket gör de svårt att ställa in efter!

Vad gör jag för fel när konceptet uppenbarligen fungerar för 100tals personer på youtube :(
Är jag helt ute och cyklar här?

Så här ser de ungefärligen ut fast MYCKET fulare.

dsc00735eq8.jpg

Tack för svar på förhand! :Bugar

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hmmmm när jag synkat med slang så är slangen i en båge med varsin ände kopplad till varsin förgasare. Dvs den rör sig åt något håll beroende på vilken förgasare som öppnar mer än den andra. Och då använder jag en ganska lättflytande olja för att få exakt hantering.

Jag ser inte hur det är gjort på bilden, men är det "stopp" i slangarna blir det nog som du säger...

http://www.google.se/imgres?imgurl=...4GYDA&tbm=isch&client=safari&ved=0CCsQMygPMA8

Last edited:

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Inte stopp i slangarna de är öppna i botten så att de blir jämn nivå på oljan när motorn är avslagen, varje slang sitter på varsin förgasare och när jag startar cykeln så blir det bara kattskit av oljan och börjar krypa upp mot förgasaren, får panik och slår av motorn och oljan kryper tillbaka till ursprunget :glömdet
Ser likadan ut som din länk :)

ska tillägga att jag körde AT olja först men den var för flyktig så de gick inte heller att avläsa (beter sig ungefär lika som motorsågsoljan fast de gick fortare)

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
http://www.carbtune.com/

Kostar nästan gratis, gå ihop med en polare eller två om du verkligen vill att det ska bli gratis. Tro mig, det blir så mycket enklare med bra verktyg, och den där är värd varenda krona.

Testade att bygga själv innan, men efter att ha testat den......aldrig mer fulmeck på förgasarsync

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag rekommenderar också carbtune.com, då jag också köpte en sådan för 3 år sedan. Men skillnaden med förgasar/spjällsynk är inte så radikal som man gärna vill tro. Fick göra om det några gånger innan jag blev nöjd och inställningarna ändrar sig ganska lätt efter ett tag.

Men nu har jag bara synkat spjäll på en insprutningshoj, så det kanske är viktigare på en förgasarhoj.
Bra företag ovanstående iaf, Ligger i Irland och snabb leverans.
¨
Kolla ventilerna innan också.

Last edited:

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Beställde en från carbtune nu får hoppas på en snabb leverans =) tack för svaren iallafall skönt att bolla sina hjärnspöken med er! :Bugar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati