TT600R mellan 98 och 03 är samma hoj och finns endast med kickstart.
Motorn skiljer en del i smådetaljer som verkar vara genomförda för att den skall tåla lite mer jämfört med XT600. Generellt är det samma motor som XT i övrigt. Framgaffel är en 46mm Paioli gaffel och det sitter Öhlinsdämpare i bak och bakramen är skruvad så man kan byta om man klotat sönder den.
Min spontana reaktion när jag köpte min var att den hade bra tryck på lågvarv men i övrigt var ganska trött. Det är dock förhoppningsvis avhjälpt nu.
Det jag reagerade mest på och blev förvånad över var att jag tycker dem har skitbra väghållning och riktigt kul på kurvig väg, -så grus är inget måste.
Det verkar som att dem har få brister om man skött dem som man skall.
En del påstår att dem är jobbiga att få igång när dem är varma, detta är något jag inte kan hålla med om. Inte att förglömma är att dem är ganska lätta samt att man inte behöver bry sig om något batteri som laddar ur.
Köper du en skall du omedelbart lossa höger motorkåpa(kopplingskåpan)
och se till att mutterlåset och muttern på veven och motbalansaxeln sitter ordentligt samt att krysskilarna är friska. Det händer att muttrarna lossnar och då kan vev/motbalansaxel krocka med katastrof som följd.
Jag har fått rekomendation att kolla dem 1ggr per sesong för att hålla koll men personligen kommer jag inte ha dem problemen av vissa anledningar.
Nu har jag inte kört mycket med min...än..men dem är traditionellt uppbyggda av beprövade delar och har lång service intervall.
Jag skulle gärna ha en till som brukshoj. En detalj jag kan reta mig på är den lilla tanken på 10liter. Nu drog inte min mer än strax över 0,5 vid aktiv körning men jag skulle vilja ha haft 15 liter eller så.
Det går dock utmärkt att ha en PET flaska med soppa faststripad på styret
Köp en om den är FRÄSCH. Köp inget skrot på firma som jag gjorde
Jag skulle nog inte betala mer än runt 25-26 för en 98 om den är fin.
Du kan ju kika igenom TTR byggtråden så vet du hur den är uppbyggd sedan