Synpunkter på min gsxr någon?

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Tänkte höra lite vad ni tycker om mitt objekt. Det är en gsxr 750 från -88 med 1127spis -90 för övrigt. Jag har nyss börjat, men det är ju i början de viktiga besluten tas (?) och lite synpunkter kunde vara på sin plats innan man snöar in för mycket. Jag är väl ute efter lite oldschool-caféfighterstuk tror jag. Precis som på en flicka så är ju häcken jävligt viktig och jag vill gärna ha synpunkter på min tanke där. Jag laddar upp en bild där jag har lagt dit en bakkåpa till en ducce, sedan har jag fulkladdat lite i photoshop och kortat den lite. Originalsits (till ducce) är på väg.

Lägger upp en bild på hur hojen ser ut nu, ganska rå med den feta 80-talshäcken också :hihi

Bring it on så kickar jag tillbaka i soffan så länge :corn

Bifogat

• redigerad 5 kortad bakkåpa kopiera.jpg
    redigerad 5 kortad bakkåpa kopiera.jpg
    64.1 KB · Visningar: 513
  • Min seveneleven.jpg
    Min seveneleven.jpg
    42.5 KB · Visningar: 383

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fredsfursten skrev:
Tänkte höra lite vad ni tycker om mitt objekt. Det är en gsxr 750 från -88 med 1127spis -90 för övrigt. Jag har nyss börjat, men det är ju i början de viktiga besluten tas (?) och lite synpunkter kunde vara på sin plats innan man snöar in för mycket. Jag är väl ute efter lite oldschool-caféfighterstuk tror jag. Precis som på en flicka så är ju häcken jävligt viktig och jag vill gärna ha synpunkter på min tanke där. Jag laddar upp en bild där jag har lagt dit en bakkåpa till en ducce, sedan har jag fulkladdat lite i photoshop och kortat den lite. Originalsits (till ducce) är på väg.

Lägger upp en bild på hur hojen ser ut nu, ganska rå med den feta 80-talshäcken också :hihi

Superduke framlykta o kåpa,svart lack inklusive vaggramen, så folk får :va fundera på vad det är för monster.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Eftersom jag själv på den tiden din hoj var ny fick harva runt på en -86a och kasta den i sandfållorna.
Och mina kompisar tog Mc lån (som dom nyligen betalat klart) och köpte 90 och 91or...
Avundsjukt fick jag titta på deras snygga hojar när jag åkte förbi dom. :D

Så kan jag säga att jag tycker du ska hålla den med den otroligt snygga bakdelen som just dom modellerna (och din 88a) hade...
Tycker att själva hojen blir stor om du minskar ner bakdelen.

Min åsikt....

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kör ungefär samma färgshema som på tanken. Dvs. hälften vitt och andra hälften blått. Då blir det snyggt.
Någon kanske orkar photoshoppa ihop ett exempel...

Den gamla häcken blev "tung" med för mycket blått.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Fredsfursten skrev:

Den ser klart bäst ut med orginal häcken!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag undrar om det är skalan på bilden som får Ducce-häcken att se lite större ut än den brukar vara? Om det där är verkligen storlek skulle jag satsa på en som är lite mer smäcker så du får mer luft mellan bakhjulet och häcken. Annars ser det bra ut. Precis som du själv säger, det är ju beslutet som är det viktigaste, sen är det bara att köra hårt!

//Eric

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
DR-Zätare skrev:
Jag undrar om det är skalan på bilden som får Ducce-häcken att se lite större ut än den brukar vara? Om det där är verkligen storlek skulle jag satsa på en som är lite mer smäcker så du får mer luft mellan bakhjulet och häcken. Annars ser det bra ut. Precis som du själv säger, det är ju beslutet som är det viktigaste, sen är det bara att köra hårt!

//Eric

Det är inte fel på skalan, jag kanske var lite otydlig men det är alltså en kåpa som jag lagt dit i verkligheten och sedan fotat. Sedan har jag "kapat" den lite i photoshop. Det är därför den inte ser så smäcker ut som på en 748:a. Jag skulle gärna få lite mer luft mellan bakhjulet och kåpan, men jag tror inte jag börjar kapa i ramen, inte i år i alla fall.
Ett mer realistisk alternativ är att höja med tailriser, det gör 35-40 mm. Får kanske hela hojen att se lite mer aggressiv ut också!? :yoparty

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Fredsfursten skrev:
Det är inte fel på skalan, jag kanske var lite otydlig men det är alltså en kåpa som jag lagt dit i verkligheten och sedan fotat. Sedan har jag "kapat" den lite i photoshop. Det är därför den inte ser så smäcker ut som på en 748:a. Jag skulle gärna få lite mer luft mellan bakhjulet och kåpan, men jag tror inte jag börjar kapa i ramen, inte i år i alla fall.
Ett mer realistisk alternativ är att höja med tailriser, det gör 35-40 mm. Får kanske hela hojen att se lite mer aggressiv ut också!? :yoparty

Gillar oldschool stilen, behåll jätteröven som sitter! :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sett en såndär i karlstad då dom körde 201m som lät underbart och såg jävligt fin ut, tror han hette jocke som äger den... helt underbar cykel

letar bild på den.... som lite hjälp till ditt bygge

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fredsfursten skrev:

Snyggigt med den rumpan. Båtaktern är iiiinte snygg :-/

Fast fajter är inte riktigt min tekopp, kåpor är snyggare och gammelgixxrarnas nos är jävligt snygg. Tycker iaf jag som gillar lite oldschool :)

Perskan skrev:
Gillar oldschool stilen, behåll jätteröven som sitter! :tummenupp

Neeejjjee! Du är trasi! Om man behåller den så kan man lika gärna hänga på en Xkjellkåpa! :huvet

:hihi

lepracon

Guest
.

gillar den blåvita lacken men fixa en juste bakdel....kanske en kawa636 av nyare modell med orginallack! skulle bli hur just som helst!!!!!

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Fredsfursten skrev:

Har själv en -88. Hur gjorde du bakramen? Har du höjt den?

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Hur går det med bygget? Några fler bilder?! :banana Gärna frammifrån och snett framifrån. :yoparty
Jag går själv i planerna på ett gixxer bygge och har tänkt mig ett liknande stuk med rakt monterade clip-on för ett lågt snyggt utseende. Hur blir körställningen?

Mvh
Magnus

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
X3M skrev:
2168337 Hur går det med bygget? Några fler bilder?! :banana Gärna frammifrån och snett framifrån. :yoparty
Jag går själv i planerna på ett gixxer bygge och har tänkt mig ett liknande stuk med rakt monterade clip-on för ett lågt snyggt utseende. Hur blir körställningen?

Mvh
Magnus

Blev precis klar, för några timmar sedan. Klistermärken och lite småfix återstår. Ska lägga upp ett par bilder så fort jag hinner ladda över dom från kameran. Körställningen blir helt ok, men gixxern är lång över tanken så trots att styret hamnar ganska högt sitter man ganska framåtlutad.

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Här kommer utlovade bilder. Den är inte helt klar - svarta klistermärken är beställda och jag ska montera andra fotpinnar bak (jag har en sits som kan läggas på bak). Jag kommer nog lämna den för att få bakramen ombyggd (svetsad) så den inte syns så mycket och så att jag kan höja bakdelen något, men det blir lite senare i så fall.

Bifogat

• Gixxer 1.jpg
    Gixxer 1.jpg
    128.4 KB · Visningar: 199
  • Gixxer 2.jpg
    Gixxer 2.jpg
    123.7 KB · Visningar: 206
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...