Synpunkter på min gsxr någon?

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
1
XJR_Jönsson skrev:
1945975 Gör den ensitsigg bara!!!Väck med all plats efter din sadel, ett bart bakhjul är så fräckt!!

Äntligen någon som delar min något obscena smak! Bara en liten pall ska det vara kanske något snyggt fixxat som den amerikanska R1an som var uppe nyss. Bakdäcket ska framhävas så mycket som möjligt. Svingbyte och minst 6" bakfälg o 190-200 sula! Porr!

..men nu e de ju försent... :(

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Fredsfursten skrev:
1945963 Tänkte höra lite vad ni tycker om mitt objekt. Det är en gsxr 750 från -88 med 1127spis -90 för övrigt. Jag har nyss börjat, men det är ju i början de viktiga besluten tas (?) och lite synpunkter kunde vara på sin plats innan man snöar in för mycket. Jag är väl ute efter lite oldschool-caféfighterstuk tror jag. Precis som på en flicka så är ju häcken jävligt viktig och jag vill gärna ha synpunkter på min tanke där. Jag laddar upp en bild där jag har lagt dit en bakkåpa till en ducce, sedan har jag fulkladdat lite i photoshop och kortat den lite. Originalsits (till ducce) är på väg.

Lägger upp en bild på hur hojen ser ut nu, ganska rå med den feta 80-talshäcken också :hihi

Bring it on så kickar jag tillbaka i soffan så länge :corn

Ville bara säga i fall du vill sälja din kuts (blåa) så är jag i behov av en.. (vägrar att ha nån bakpå) :hihi

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Black Pearl skrev:
2182995 Ville bara säga i fall du vill sälja din kuts (blåa) så är jag i behov av en.. (vägrar att ha nån bakpå) :hihi

Black Pearl: Jag har en kuts över om du är intresserad.
Bytte hela min bakdel. Ska lackas på söndag!

/Lazlo

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Blitzen skrev:
2181500 Är det där ducce-bakdelen? Ser riktigt slimmad ut. Fräsh! :tummenupp

Tacktack! Jo visst, det är duccebakdelen. Jag har kortat den lite, ca 6 cm. Annars såg den för lång ut och stack ut bakom bakhjulet. Framskärmen är från en Tuono, men även den är kortad.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
80-tals-häcken var ju ganska smal i förhållande till hur de breddades senare med riktiga klossar baktill. Själv skulle jag ju sätta dit kåpan igen och köra alles oiginal men var och en ordnar ju som den bäst trivs.
När jag själv hunnit bli lite reparerad efter min marksyning i slutet av April så skall jag reparera plasten på min 88:a. Den var jag verkligen nöjd med och jag är så konservativ att jag tänker lacka den precis som den var då fast än det inte var original 88-dekor.

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Tycker det blev ricktigt nice det där. :tummenupp
Hur går det med dekalerna? Vad är det för framslyse du har? :banana

Fredsfursten skrev:
2181484 Här kommer utlovade bilder. Den är inte helt klar - svarta klistermärken är beställda och jag ska montera andra fotpinnar bak (jag har en sits som kan läggas på bak). Jag kommer nog lämna den för att få bakramen ombyggd (svetsad) så den inte syns så mycket och så att jag kan höja bakdelen något, men det blir lite senare i så fall.

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
X3M skrev:
2197638 Tycker det blev ricktigt nice det där. :tummenupp
Hur går det med dekalerna? Vad är det för framslyse du har? :banana

Lägger upp et par bilder med dekaler på. Och de nya fotpinnarna. Framlysena är dimljus från Biltema :hihi som jag har polerat framdelen på. I det ena har jag tagit bort en skärm inuti så det fungerar bättre som helljus. Fick tipset här på forumet. Fästen har jag pulat i hop själv.

Bifogat

• DSC00116.JPG
    DSC00116.JPG
    93.8 KB · Visningar: 148
  • DSC00114.JPG
    DSC00114.JPG
    97.8 KB · Visningar: 192

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Fredsfursten skrev:
2198983 Lägger upp et par bilder med dekaler på. Och de nya fotpinnarna. Framlysena är dimljus från Biltema :hihi som jag har polerat framdelen på. I det ena har jag tagit bort en skärm inuti så det fungerar bättre som helljus. Fick tipset här på forumet. Fästen har jag pulat i hop själv.

Grymt !!! :tummenupp när får man se den på stan då ?? :fyllisar

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Fredsfursten skrev:
2198983 Lägger upp et par bilder med dekaler på. Och de nya fotpinnarna. Framlysena är dimljus från Biltema :hihi som jag har polerat framdelen på. I det ena har jag tagit bort en skärm inuti så det fungerar bättre som helljus. Fick tipset här på forumet. Fästen har jag pulat i hop själv.

:yoparty fan va nice!
Har varit och kollat på de där dimljusen, men va lite skeptisk till att det skulle bli bra. Tyckte dom kändes lite stora. När jag skaffat mig lämpligt objekt blir det någon liknande lösning. :Bugar

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Mkt stilren o fin hoj. Kutos på bygget från mig :)

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Läckert! Gör något åt avgassystemet bara, det förstör resten tycker jag. Ett kort Zard-system kanske? De är grymt coola...
Sedan instämmer jag med föregående talare; lacka ramen svart. :yoparty

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Låter nästan exakt som mitt recept fast jag har en 750 -90 1127 -92
Får man vara lite kritisk så är inte vitt min melodi samt att bakramen kunde varit smalare, har byggt en helt ny till min så att jag fick ett tomt harsprång/bart bakhjul...
Sen tycker jag sådanadäringa stag till ljuddämparen tar för mycket plats.
Annars tycker jag den är grym, har ju en likadan själv :tungan

Men detta är ju mina högst personliga åsikter

OBS! Gammal bild

Bifogat

• IM000002.JPG
    IM000002.JPG
    65.7 KB · Visningar: 64
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...