Så är det säkert, har väldigt lite koll på hur en mc-uppkörning går till idag faktiskt.
Kanske var otydlig. Det var inte uppkörningen jag menade. Utan under själva utbildningen tills körkortseleven klarar och känner sig trygg med banan mm.
Så är det säkert, har väldigt lite koll på hur en mc-uppkörning går till idag faktiskt.
Körde upp idag men det gick inte bra. Kuggade på högfartsbanan.
Körde både krypkörningsbanorna och högfartsbanan privat senast i lördags. Gick hur bra som helst. Har kört de många gånger tidigare utan problem. Avslutade i söndags med en 4 timmars motorcykelkörning på trevliga landsvägar. Allt kändes på topp inför tisdagen.
Jag sov även väldigt bra inatt.
Så idag var det dags uppkörning. Säkerhets kontrollen gick bra, fick gå genom lager. Klarade lågfartsbanan (bana 2) galant, inget att klaga på hos inspektören. Bromsproven 70/90 km/h gick bra, även om han tyckte jag var lite feg med bakbromsen. Men det var godkänt, var ju ändå blött på banan och inga ABS har man.
Då krypkörningen var det jag var mest orolig över och veta att man klarade den så kändes allt hoppfullt inför högfartsbanan. Men jag klippte samma kona i första svängen på båda försöken. Jag fattar inte att de kunde bli så då man har suttit den hur många gånger förut. Jag vill gärna skylla på att det regnade och blåste men det ska man inte. Satt väl mentalt i huvudet.
Inspektören tycket jag var lite för het på gröten i första svängen. Kanske var jag alldeles för taggat och inte så avslappnat som man brukar va. Vad vet jag. Svårt att säga men det spelar ingen roll om man kan dessa banor i sömnen, det är när det väl gäller som de måste sitta.
Den andra killen som körde upp , kuggade också på högfartsbanan med samma kon som mig.
Hade väl kunnat förlåta mig själv om jag kuggat i trafiken men de förbaskade banorna vet jag att jag kan. Så då känns det extra.
Nu ska min kompis (handläggare bli farsa om tre veckor) så nu ställer jag in hojen för denna säsong. Ska boka in en ny uppkörning i Mars/April. Ska träna lite mer på banorna nästa säsong men tror inte det behövs så mycket då jag verkligen tränat på dessa i år.
Så nya försök nästa säsong för körkort ska jag baske mig ha. Jag hör av mig igen när jag har körkort. Dags att dra till gymmet och göra av med mina aggression och misslyckande på ett par hantlar.
Besviken men ändå på bra humör idag
Hittade denna tråden nu igen...Vart någonstans har ni finns denna högfart? Tjejen skulle behöva öva på den och då Lunds högfart är riven och flyttad till Staffanstorp någonstans så söks en ny.
Hoppas ni markerade konernas placering väl med spray
Fasiken så bra då. Hade ni markeringar på asfalt eller är det bara till att mäta upp allt igen?
Uppkörning om två veckor. Var ute en runda igår nu innan vädret blir för dåligt. Kan ha varit sista gången innan uppkörningen om man har otur.
Tänkte kolla med er om ni har något att tillägga efter ni sett filmerna.
Om detta hade varit uppkörning hade jag jag då blivit godkänd på dessa banor eller är det något jag ska tänka på?
Lågfartsbana 1
Lågfartsbana 2
Högfartsbana
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|