Synpunkter på SRW

Är SRW bra som den är?


  • Antal röstningar
    0

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Öster om Landsvägen
Hoj
En Svart
Efter nästan säsongen är slut så tycker jag att vi som kör där ska komma
med förslag på banan så att den blir bättre.Airfence är no:1.Mitt förslag
är att asfaltera utgången på dammaböjen för att gå backe upp via mittläktaren,för att slippa den korkade hornålen.Okey banan blir snabbare
men mycke roligare.Kom med förslag.
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
Kung Otto skrev:
Efter nästan säsongen är slut så tycker jag att vi som kör där ska komma
med förslag på banan så att den blir bättre.Airfence är no:1.Mitt förslag
är att asfaltera utgången på dammaböjen för att gå backe upp via mittläktaren,för att slippa den korkade hornålen.Okey banan blir snabbare
men mycke roligare.Kom med förslag.


Softfence kommer att sättas upp på väl valda ställen och detta är redan beslutat. Softfence är en likvärdig produkt jämfört Airfence.
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
Viktigaste förändringarna är för säkerheten. Får väl hoppas att åtgärder som ger ett SVEMO-godkännande räcker för att öka säkerheten till en acceptabel nivå. Som det är nu så vågar man inte ladda någonstans.

Håller också med om att hårnålen inte är den roligaste, men att öka hastigheten för mycket på det trånga partiet är nog ingen hit för säkerheten.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Utgången i den bankade vänstern efter start och mål "nyper" rätt rejält och man kommer ibland väldigt nära högerkanten. I detta parti känns det som om man saknar en avåkningszon, räcket kommer väldigt nära när man balanserar på linjen. Sen vetttefan om den där däcktraven som står till höger i ingången till start och mål precis innan depåinfarten är så bra, ibland tycker jag att man får räta upp och dra in benet när man smyger kanten.

I övrigt så är jag jättenöjd med SRW och SSEmses upplägg. Mitt första år som hojåkare, mitt första år som banåkare men räkna med att det blir mer. Det finns ju några man i framtiden vill lära sig hålla jämna steg med... Träning, träning, träning....
 

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Tjo alla

Är grön, men skriver ändå...

På vissa ställen skulle nog inte Airfence (dyl.) skada då det näst intill saknas avåknings utrymme :confused:

Annars måste ta hatten av för de inom SSEmse som ställer upp o gör körning på SRW möjlig.
All heder till er, ni gör ett super jobb :Bugar
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SRW har växtvärk, banan byggdes om med BMW kurvan, året efter så förlängdes banan ytterligare, dock saknas fortfarande softfence på vissa delar av banan, detta kommer att åtgärdas.

Jag gillar bansträckningen som den är, hornålen är iaf roligare än den på Knudan, kapar man bort hornålen så blir banan snabbare men kortare, idag så klarar banan 25 förare utan problem.

Hornålen är dessutom en bra kurva att köra om dom långsammare i, detta eftersom det är det långsammaste partiet på banan, omkörningar i högfartspartier är farligare.

Slickar man vänsterkanten på den första bankade vänsterkurvan så har man goda marginaler till staketet, många som körde gamla banan trodde att första krönet skulle bli ett problem med den nya bansträckningen, men det verkar ju funka bra.

Håller man vänsterkanten över andra krönet utan att hålla stumt så funkar det.

BMW kurvan är designad så att man måste hålla igen lite innan man dyker in i vänstern, detta eftersom avkörningszonen är begränsad.

SRW är teknisk och rolig att köra på, använd insidan bara :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top