Vad som helst som stänger ute vatten och syre, t.ex. gaffelolja, motorolja eller valfett.
När man valsat färdigt och bestämt sig får man passa sig för valkar i händerna när man smörjer in.Bra med flera valmöjligheter. Vilket valfett ville du valt? Eller är det ett fett och valfritt?
Kiseldioxid (silica gel) tror jag inte det är frågan om, inte heller "torrboll" (kalciumklorid).Antar att "undermedlet" är vanlig kiseldioxid. Tar man en dammsugare och suger ut det mesta av luften bör det där funkar väldigt bra - tills möss och råttor provsmakat plasten.
Funkar det bra?Så här ser alltid min vinterförvaring ut. Har fungerat utmärkt i 15 år.
View attachment 465932
Vinterförvarar 4 hojar så här. Med batteriet kvar i.
Tror att det faktum att det är så luftig i kombination med jämn temperatur gör tricket. Och batterierna trivs ju också i låg temp, bara dom är laddade när man ställer dom i kylan.Funkar det bra?
Jag tänkte på oxid/korrosion?
Själv är jag orolig för att markfukten skå komma upp i kapellet, och göra att fukten stannar kvar.
Men det kanske funkar?
Ok, tack, bra att veta i alla fall av någon som provatTror att det faktum att det är så luftig i kombination med jämn temperatur gör tricket. Och batterierna trivs ju också i låg temp, bara dom är laddade när man ställer dom i kylan.
Jag har också haft hojarna stående ute med bara kapell över utan att kunna se någon rost. Har även haft dem i en ouppvärmd friggebod med samma resultat. Förmodligen är de faktiskt konstruerade för att kunna stå ute, det vore märkligt annars. Lite som att bygga en carport till bilen, är antagligen helt onödigt. Man slipper kanske skotta snö när man ska iväg, och det är ju bra för ryggen. Men bilen själv bryr sig nog inte, det är säkert bättre att stå luftigt ute än instängd i ett garage.Funkar det bra?
Jag tänkte på oxid/korrosion?
Själv är jag orolig för att markfukten skå komma upp i kapellet, och göra att fukten stannar kvar.
Men det kanske funkar?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |