Täckning Glocalnet?

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Jag funderar på att byta operatör till Glocalnet för de har ett abonnemang jag är intresserad av som kostar 0kr/sms till alla och 0kr/min till alla och för bara 99kr/mån. Men jag är oroad över hur deras täckning är i landet. Har någon erfarenhet av Glocalnet? Jag rör mig mycket i landet, ända från Norr till Söder så jag behöver bra täckning. Mest är jag i Boden, Östersund, Göteborg(Mölndal) och Halmstad.

Hur har det funkat för er? Skriv gärna om ni bor lite off sådär =)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu vet inte jag hur just telefonnätet fungerar med Glocalnet, men efter att ha läst miltal långa texter på internet och hört folk som haft Glocalnet som internetleverantör så ska det väldigt mycket till för att iaf jag ska byta till dom.

Själv använder jag Halebop som ju är kopplat på Telias nät.

Ringer gratis till alla Halebopanvändare och ringer rätt billigt har jag för mig. Grym täckning!

Kanske skulle funka?

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Hade Halebop innan, funka kanoners :tummenupp

Tror inte Glocalnet fungerar så bra uppe i norrland.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är i stort sett bara Telias GSM-nät som gäller i norrland. Och enligt Glocalnets täckningskartor så ser inte de ut att använda Telias nät.

Tele2 (Comviq) har täckning längs större vägar och städer men är i övrigt tämligen dött. Telenor har om möjligt ännu sämre täckning.

När det gäller täckningen för 3G-näten är jag lite mera osäker. Men jag bifogar täckningskartor för ett par av våra största operatörer (täckning 3G + GSM).

Edit: Själv så kör jag med Comviq och vet av erfarenhet att det inte fungerar något vidare här omkring. Man har täckning inne i stan, men om man åker ett par kilometer utanför stan i fel riktning så är det stendött

Bifogat

• Telia.jpg
    Telia.jpg
    157.8 KB · Visningar: 81
  • Tre.jpg
    Tre.jpg
    112.1 KB · Visningar: 71
  • Telenor.jpg
    Telenor.jpg
    73.6 KB · Visningar: 84
  • Tele2.jpg
    Tele2.jpg
    179.8 KB · Visningar: 76
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Skitföretag

Jag blev uppringd av en säljare från Glocalnet som gav mig ett bra erbjudande. 99 kr/mån och gratis till alla fasta och mobila telefoner upp till 2000 min/mån. Inte illa.

Täckningen är dock viktig för mig. Kör man hoj vill man ju gärna ha täckning om något skulle hända ute på Ensliga Skogsvägen, är man i HV samma sak. Dessutom flyger jag och är en del i Norrland. Jag ställde uttryckligen frågan till Glocalnets säljare om de använde Telias nät. "Javisst", svarade hon och förklarade att de hyrde in sig på både Telenors och Telias nät. "Så det är inga problem med täckning i Norrland eller så?" "Nej då, inte alls".

Kort sagt, hon ljög mig rätt upp i ansiktet. När det är sättet de säljer på tror jag inte man skall vänta sig att bli bättre behandlad när de har en på kroken som kund. Ringde just och bad dem hoppa och fara. Upptäckte att de tyvärr bara kan låta en teckna abonnemang på helgerna. Vill man säga upp abonnemang måste man ringa tillbaka på en vardag. Jag avskyr att ha rätt ibland...

Jag gissar att jag kommer att tillbringa trekvart i telefonkö imorrn.

Slutsats: Skitföretag. Sky dem som pesten.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
E de halebop eller glocalnet som använder sig av telias nät?

Känns iof som de skitsamma, hellre Telia o betalar 0.69 o faktiskt kunna ringa folk än att betala 0 o inte kunna ringa nån ändå :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Halebop använder Telias nät och har således exakt lika bra täckning!

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Eftersom Glocalnet ägs av Telenor så borde de rimligtvis använda sig av deras nät. Och jag tror inte det finns nån operatör som tillhandahåller roamingkort till privatpersoner, då det är löjligt dyrt

//J

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
I städer fungerar alla abbonemang. Det är när man kommer utanför stadskärnan man inser att det fortfarande bara är telia som har någorlunda täckning.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
E de halebop eller glocalnet som använder sig av telias nät?

Känns iof som de skitsamma, hellre Telia o betalar 0.69 o faktiskt kunna ringa folk än att betala 0 o inte kunna ringa nån ändå :D

:fakta

Glocalnet har inte ens täckning på fasta nätet - fy katten va strul jag hade med dem.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln