Tälta i Europa

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
....... Jag är en snål jävel så det blir ultralågbudget = tältcamping och billigt burkkäk från Lidl på gasolkök. Lägger hellre pengarna på soppa och upplevelser än boende.

Fråga kolon går det verkligen på ett ut att tälta eller köra rum/hostel/B&B istället, som vissa verkar mena? Tänker att en tältnatt på camping kan kosta en hundring eller två. Boende med riktig säng kan väl ändå inte vara så billigt? Det borde landa på åtminstone det dubbla i västeuropa. Att det sen ofta ingår frukost har just inget värde, jag käkar ändå inte sån mat.

Skall du gneta så skippa campingplatser, går att vildcampa på landsbygden nästan överallt om man har lite känsla, framför allt om du kommer sent och rullar igen på morgonen. Skall du vara stationär flera dagar så är campingplatser bättre.

Trevlig resa :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har du hoj och grönt tält kan du nog sneaka dig undan in i något skogsparti utan att det märks. Håller med.
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
tältcamping och billigt burkkäk från Lidl på gasolkök. Lägger hellre pengarna på soppa och upplevelser än boende.

Ja det var så vi har tänkt åka oxå,
dock tror jag att Pingst är lite för tidigt för oss, annars hade det ju varit kul att åka flera stycken
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top